XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

ile zębów ma przednia zębatka??

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
qcyk
Posty: 122
Rejestracja: 13 cze 2012, 16:31
Lokalizacja: Kraków

kiciafirerek pisze:a macie jakies namiar na allegro bo tez bym wrzucił bym 14 na przód :) tylko nie chce niczego słabego montować .
ja kupiłem w olku bodajrze... Nie ma z tym problemu.

@Herflick: może coś w tym być... 15 zębów testowałem bez szybki puig i powyżej 150 (na niemieckiej autostradzie) to przyspieszał bardzo anemicznie.
Natomiast na 14zębach z szybką anemia zaczyna się od 160

Moim skromnym zdaniem, z 14 zębami po prostu jest przy zbliżaniu się do maksymalnej prędkości "mocniejszy". Fatalnie to brzmi, gdyż zmiana zębatki wpływa bardziej na moment obrotowy.

Mogę się mylić oczywiście :D
czupakabra
Posty: 53
Rejestracja: 26 paź 2012, 8:34
Lokalizacja: Warszawa

qcyk pisze:
kiciafirerek pisze:a macie jakies namiar na allegro bo tez bym wrzucił bym 14 na przód :) tylko nie chce niczego słabego montować .
ja kupiłem w olku bodajrze... Nie ma z tym problemu.

@Herflick: może coś w tym być... 15 zębów testowałem bez szybki puig i powyżej 150 (na niemieckiej autostradzie) to przyspieszał bardzo anemicznie.
Natomiast na 14zębach z szybką anemia zaczyna się od 160

Moim skromnym zdaniem, z 14 zębami po prostu jest przy zbliżaniu się do maksymalnej prędkości "mocniejszy". Fatalnie to brzmi, gdyż zmiana zębatki wpływa bardziej na moment obrotowy.

Mogę się mylić oczywiście :D
Najłatwiej odnieść się do roweru , im większa zębatka przednia , większy v-max ale silnik jest bardziej obciążony co skutkuje gorszym przyspieszeniem.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Mi goscie z OTR powiedzieli, ze najlepiej jest przednia zostawic w spokoju. Tylna kombinowac!!
Mialem zeby i mi pasuja oryginalne na dluzsze trasy, a w okol komina tyl 47/48 ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
kiciafirerek
Posty: 52
Rejestracja: 23 kwie 2013, 21:25
Lokalizacja: Wrocław

pancio pisze:Mi goscie z OTR powiedzieli, ze najlepiej jest przednia zostawic w spokoju. Tylna kombinowac!!
Mialem zeby i mi pasuja oryginalne na dluzsze trasy, a w okol komina tyl 47/48 ;-)

Tylnia to teraz kto ma jakie doswiadczenia z wymianą tylniej jaka wrzucic żeby na dwójce motor szedł na kolo i żeby prędkosc max nie spadła poniżej 160 ;)
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

Neno pisze:A ktoś próbował z 16ką z przodu?
Cel:
- obniżyć obroty w trasie (spalanie)
- wydłużyć troszkę jej żywotność.
Polecam stronęz kalkulatorem http://www.gearingcommander.com/ - wbrew pozorom nawet wymiana na 14 zwiększa żywotność z tego powodu, że zęby z niższą częstotliwością trafiają na te same ogniwa. (Tabelka Relative sprocket & chain wear due to drive train changes".)
qcyk pisze:Ja założyłem ostatnio zamiast 15 zębatkę 14 i moto zyskało sporo na dynamice. Zero szarpania łańcuchem. Zadziwiające jest to, że prędkość maksymalna bez zmian. Mierzyłem gps i nie mogłem uwierzyć....
No to jakieś cuda się zadziały. Bo matematycznie / logicznie Vmax powinna spaść. Ale jeżeli nie skalibrowałeś licznika (Czyt tutaj: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=3815 ) to podawał fałszywe dane. Ile spadła prędkość, łatwo sprawdzić na cytowanej gearingcommander.com A GPSa pewnie ruskie zakłócili...
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Prędkość mierzona jest na wałku a nie na kole jak w starszych moto .
Nawet zużycie opony ma wpływ na przekłamanie prędkości.
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

No właśnie, ale jeśli nie było wymiany opon a była zmiana przełożenia to prędkość rzeczywista powinna spaść. Albo robię gdzieś błąd...
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Przy tych samych obrotach silnika (powiedzmy maksymalnych) prędkość na wyświetlaczu się nie zmieni !
Natomiast prędkość rzeczywista będzie mniejsza.
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

Jakoś mi to nie pasuje. Po zmianie zębatki zaskoczony zobaczyłem na liczniku 180km/h. Po skalibrowaniu licznika zjechało do 153km/h.
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Podejrzewam że silnik kręcił wyższe obroty bo były mniejsze opory przy niższej prędkości.
przydałby się obrotomierz.
Awatar użytkownika
Sub
Posty: 58
Rejestracja: 02 gru 2013, 20:05
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Czy łańcuch nie będzie za krótki jeśli włożę zębatkę 47 na tył?
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Nie bedzie za krotki!
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Sub
Posty: 58
Rejestracja: 02 gru 2013, 20:05
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Dzięki pancio ;-) To jeszcze zapytam - wiele tu o tym napisano ale wciąż nie mam jasności w tej kwestii: czy lepiej dać 14 zębów na przód czy 47 na tył? Jedni piszą, że zmniejszając przód szybciej wyrabia się ślizg łańcucha, inni że to w zasadzie jedno i to samo i nie ma znaczenia. Chodzi mi o to żeby łatwiej pofikać po górkach - asfalt traktuję tylko jako przykrą konieczność dojazdu do off'u... :-P
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Wszystko sie zgadza jak piszesz. Chcesz pofikac to zmniejsz przod i zwieksz tyl :mrgreen:
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

W jakiejś normalnej cenie znalazł ktoś z Was zębatkę 47z?
Mam cały napęd do wymiany i według kalkulatora zestaw 15 + 47 to niemalże idealnie pomiędzy 14 a 15 z tyłem 45.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
ODPOWIEDZ