XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Silnik XT'ka do quada

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
DeeX
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2012, 8:07
Lokalizacja: Gdynia

Witam.
Zakupiłem silnik od XT'ka wraz z osprzętem i mam zamiar upchnąć to do Banshee.
To tak na początek ;-)

Od początku...
W Banshee pracował normalnie dwu cylindrowy dwusuwowy potworek, który się zmęczył i postanowiłem wsadzić w tego gada silnik od XT'ka (za namową paru osób, które uważają ten silnik za nieśmiertelny i idioto odporny).

Silnik zakupiłem bez modułu, który poszedł wraz z kluczykami w inne ręce- i tu już zaczynają się schody ponieważ same moduły można dostać już za około 300zł a całe komplety z kluczykami to około 700zł... Jest jakaś możliwość żeby oszukać immo w module?

Następna kwestia- elektryka.
Z całą elektryką sobie poradzę sam bo nie jest to dla mnie jakis specjalny problem ale może są jakieś newralgiczne miejsca na które szczególnie mam uważać?
Na pewno będzie ona całkowicie urposzczona bo nie będzie to pojazd zarejestrowany więc swiatełek typu kierunki i inne nie potrzebuje.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Pozdrawiam Damian
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Napisz jeszcze co konkretnie masz w komplecie z tym silnikiem, bo od tego wszystko zależy ;-)
Masz np. dopalacz spalin- można wyeliminować, air box wraz z czujnikami, czujnik przechyłu -można ew. zmostkować, pompa paliwa, wyjście na czujnik stopki można zmostkować, czujnik klamki sprzęgła itd ?
DeeX
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2012, 8:07
Lokalizacja: Gdynia

Mam całą wiązkę elektryczną wraz z wszystkimi czujnikami, pompę paliwa i airbox.
Pewne jest to że będę przerabiał kolektory wydechowe a z tego co widziałem jest tam sonda lambda (zapomniałem dodać że jest to silnik z 2007 roku).

Kolejne pytanie... co z tą sondą zrobić jeżeli będę przerabiał kolektory... Czytałem już że wymieniacie kolektory na przykład na takie od raptora... Ale co wtedy z tą sondą? Z wiedzy mechaniki samochodowej wiem że sonda ta musi być usytuowana na konkretnej odległości od głowicy. Jak ten problem rozwiązujecie przy zmianie kolektorów?

No i ten immo... Nie chce wydawać więcej pieniędzy niż to potrzebne, a stacyjka jest mi zupełnie zbędna. Jakieś sugestie?

Może jest ktoś z Gdyni kto mógłby mi pomóc przy pracach?
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Z immo.... to znajdź jakiegoś magika, który nie tylko zlikwiduje Ci stacyjkę i kluczyk z chipem, ale także cały wyświetlacz- jeśli oczywiście jest to w ogóle możliwe.
Bez niego nie będziesz miał dostępu do trybu diagnostycznego :-/
O sondzie a właściwie jej oszukaniu jest gdzieś wątek na forum.
DeeX
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2012, 8:07
Lokalizacja: Gdynia

Wyświetlacz mam i chce go zachować a z modułem to będę musiał walczyć ostro- trzeba będzie dostać się do płytki w nim i wylutować scalaka i go inaczej zaprogramować ALBO są emulatory, które oszukują immo w module ale z tego co czytałem powodują że silnik odpala z lekkim opuźnieniem a tego nie chce... Będę miał moduł w rękach to będę myślał :)

Nie rozumiem jak można chcieć oszukać coś co jest potrzebne do prawidłowego działania silnika? Sprawna sonda jest nieodłącznym elementem silnika na elektronicznie sterowanym wtrysku do ustawienia prawidłowej mieszanki AFR?
Ride slow->Think fast
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

DeeX pisze:Nie rozumiem jak można chcieć oszukać coś co jest potrzebne do prawidłowego działania silnika? Sprawna sonda jest nieodłącznym elementem silnika na elektronicznie sterowanym wtrysku do ustawienia prawidłowej mieszanki AFR?
-roczniki 04-06 nie miały lambdy i jakoś jeździły :) Na producentach motocykli konieczność stosowania lambdy wymusiły coraz ostrzejsze normy spalin Euro. Prawda jest taka że obecne wtryskowce pracują na mieszance bliskiej do ubogiej-i nad tym czuwa ta "lambda" żeby przez przypadek nie było za bogato-bo się normy przekroczy ;). Jest to "ekologiczne" ale nie gwarantuje najlepszych osiągów i parametrów spalania mieszanki. Większość silników przez te normy zostało "wykastrowane". Dzięki wszelakim częściom tuningowym możesz uzyskać z silnika to co producenci dawali w standardzie 25 lat temu kiedy nie byli ograniczani ekologią.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

ja zmontowałem sobie eliminator sondy lambda bo inaczej obcina ona wszystko 'ponad normę' co podbiję sobie Power Commanderem ;) Gdzieś mam zdjęcia i szczegóły dotyczące parametrów ;) postaram się poszukać i Ci podrzucę
DeeX
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2012, 8:07
Lokalizacja: Gdynia

Any time... Ja chce raczej sondę zostawić bo jej usuwanie wg mnie nie jest dobrym pomysłem. Patrzył ktoś na świecę zapłonową przed i po usunięciu sondy?
Ride slow->Think fast
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

u mnie kawa z mlekiem ;)
Po co mi sonda jak mam zestrojony motocykl na hamowni ;)
wgrana jest mapa pod aktualną konfiguracje wszystko grzmi i huczy ;)
Awatar użytkownika
PG
Posty: 257
Rejestracja: 07 sie 2010, 17:37
Lokalizacja: KRK

DeeX pisze:Any time... Ja chce raczej sondę zostawić bo jej usuwanie wg mnie nie jest dobrym pomysłem. Patrzył ktoś na świecę zapłonową przed i po usunięciu sondy?
no wiec jaki problem?? są min 2 opcje.... albo obcinasz gniazdo lambdy i spawasz do Twojego kolektora, albo kupujesz gotowe gniazdo i spawasz do Twojego kolektora...
zmierz sobie w jakiej odległości jest oryginalnie wspawana i wspawaj do swojego kolektora w podobnej... różnica 1-2cm nic mu nie zrobi...
zresztą ja jak wstawiałem silnik z xt do xlki to zmodyfikowałem kolektor od xl wiec jest 2w1 a co za tym idzie ma całkiem inny przelot spalin niż w oryginale ... sonda śmiga nic jej nie jest co owocuje tym że silnik pracuje na prawidłowej mieszance...
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

DeeX widzę, że masz problem, którego faktycznie nie ma :-/
Po pierwsze jak zmienisz wydechy, to na jaką cholerę Ci sonda :-|
Tak jak Ci napisali wcześniej Crazy i Raczek- sondę można wyeliminować, bo faktycznie w XT660 jest od tego mapa wtrysku, którą modyfikujesz za pomocą PCIII.
Chyba, że wolisz ekologiczny a więc ciut wykastrowany silnik- jak ktoś wcześniej to określił.
Z góry ci odpowiem, że silnik wtedy nie pali dużo więcej- około max0,2-,03l na 100km, a jak jedziesz spokojnie to nawet mniej jak oryginał.
Za to zyskujesz elastyczność, moment na dole i trochę mocy- poczytaj zresztą jest o tym specjalny temat tu tunnig silnika
i tu Power Commander IIIUSB
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Ja dodam prę groszy.
W 100% rozumiem DeeX,
Myślę że porównuje silnik benzynowy samochodowy z motocyklowym, wszyscy dobrze wiemy co się dzieje z samochodem jak sonda padnie bądź działa niepoprawnie .
I podejrzewam że stąd te obawy. :->
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
DeeX
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2012, 8:07
Lokalizacja: Gdynia

Może faktycznie przesadzam z tym wszystkim ale jestem takim człowiekiem, który wszystko musi wiedzieć dla czego tak a nie inaczej- jestem bardzo dociekliwy bo chce wiedzieć jak najwięcej ;-)

Problem z sondą powiedzmy że jest rozwiązany :-P
Ten cały AIS zaślepie. Do immo wstawie emulator. Powoli droga się prostuje :) Czytałem że wtyczka do regulatora napięcia potrafi się topić więc tym też się odpowiednio zajmę.

Coś jeszcze? Coś w samym silniku?
Ride slow->Think fast
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

DeeX pisze: Czytałem że wtyczka do regulatora napięcia potrafi się topić więc tym też się odpowiednio zajmę.
W XT660R i XT660X z wtyczkami nic się nie dzieje, to tylko w Tenerce i to ze względu na położenie regulatora tuż za przednim kołem. W R-ce i X-ie regulator jest schowany pod boczna osłoną bezpośrednio na ścianie air boxa- sucho, niezbyt ciepło i przytulnie :-D
Zwróć uwagę na nieprzedłużanie przewodów podciśnieniowych, są później problemy :-/
DeeX
Posty: 16
Rejestracja: 17 gru 2012, 8:07
Lokalizacja: Gdynia

Podciśnieniowych? Nakieruj mnie proszę o jakie przewody chodzi? Co łączą ze sobą? Dostałem wszystko w częściach i dopiero będę to składał żeby go na "sucho" odpalić i zobaczyć jak chodzi.
ODPOWIEDZ