XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

łańcuch ociera o wahacz

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

mikgar pisze:Wymieniłem napęd
Tylko,że mikgar, właśnie wymienił napęd... łańcuch kupiłeś nowy, czy miałeś jakąś "luźną" sztukę pod ręką w garażu ?? Może zareklamuj łańcuch.
Pomierz go w kilku miejscach od 1 do 16 sworznia ogniwa powinien mieć max 240,5mm.
Może jakaś wada fabryczna ??
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

mikgar pisze:
arkadius0 pisze:Witaj mikgar
musisz chyba zrzucić parę kilo bo Ci łańcuch ociera!

Od dawna latasz na XT?, jakieś inne doświadczenia posiadasz. Skąd jesteś i jak masz na imię.
Takie rzeczy w dziale
Przywitaj się
Proszę Cię :-) ważę lekko ponad 70kg :-)
Na XT latam sezon, motocykl zakupiłem dla spróbowania po Tigerze 1050 którego skasowałem :-( nie wspominam o chwilowym jeszcze romansie z SV650.
Ta taka mała dygresja.


Łańcucha masz za bardzo napięty. Łatwo i szybko go uszkodzisz i może Ci po prostu pęknąć.Czego Ci nie życzę. Nie rób tego na prowizorycznej centralce, tylko na bocznej ustawiaj lub stojaku pod wahaczem. Na centralnej odciążasz zawias i nici z ustawiania, bo przeciągniesz i dupa.
A nie miałeś przypadkiem obniżonego zawieszenie?
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
czupakabra
Posty: 53
Rejestracja: 26 paź 2012, 8:34
Lokalizacja: Warszawa

A może, problem się pojawił jak moto było na podnosniku ,( zdjęcie poglądowe )
Obrazek

a może moto było odpalane na stojaku z wbitym biegiem i w tym momencie to się stało.
Widać , że jak koło wisi , łańcuch jest bliżej wahacza.
Przy zbyt mocno naciągniętym łańcuch,raczej marne szanse by się zbliżył do wahacza w czasie jazdy .
Ostatnio zmieniony 07 paź 2013, 12:37 przez czupakabra, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

arkadius0 pisze:Łańcucha masz za bardzo napięty.
poluzuj i oddawaj fartucha :mrgreen:
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

czarnuch pisze:
arkadius0 pisze:Łańcucha masz za bardzo napięty.
poluzuj i oddawaj fartucha :mrgreen:
Zaryzykuję, poluzuję jak trzeba i zobaczymy. Łańcuch kupiłem nowy, jakieś 200km temu :-) raczej go nie zniszczyłem bo na tak napiętym nie jeździłem. Zdjęcie robione podczas ustawień, kombinacji.
Awatar użytkownika
ulusus
Posty: 182
Rejestracja: 29 sie 2009, 23:07
Lokalizacja: Oświęcim

też nad tym gdybałem i się zastanawiałem co jest,jednak przychylam się do tezy Wojtka to jest wada fabryczna w modelach po lifcie,po prostu z czasem tak się dzieje szczególnie jak gonisz moto po siuterkach i dziurach, nie przejmuj się tego nie unikniesz ja mam już 3 napęd i zawsze gdzieś tam przytrze o wahacz.
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

Valdi75
Posty: 84
Rejestracja: 22 lis 2012, 16:05
Lokalizacja: Tarnów

U siebie na razie nie zauważyłem takich objawów.
Nie jeździj szybciej niż , twój Anioł Stróż potrafi latać!
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

nie no, pod obciążeniem przy jeździe tego nie ma, jedynie podczas odpuszczania, dodawania gazu (szarpania).

film pokazuje jedynie jak to działa :D aczkolwiek, wolałbym by odbywało się to płynniej. Podobno specyfika singla, gdzieś tu też było o szarpaniu na niskich obrotach, które również posiadam.
Awatar użytkownika
kosmal1098
Posty: 155
Rejestracja: 03 wrz 2010, 20:40
Lokalizacja: WSCHOWA

Dziwne że nie dali takiego wachacza jak w tenerce.Dzisiaj oglądałem wachacz u siebie i kapeć z X-a spokojnie by wszedł.Chyba chodzi o długość wachacza lub szerokość mocowania w ramie.
Nie zmienia to jednak faktu że w tenerce ślizg jest do końca wachacza i niema szans na obtarcie.
Awatar użytkownika
ulusus
Posty: 182
Rejestracja: 29 sie 2009, 23:07
Lokalizacja: Oświęcim

można jeszcze próbować wymieniać ślizg łańcucha przy każdej wymianie napędu,przyznam się że jeszcze ślizgu nie wymieniłem,jakoś nie wygląda najgorzej,a swoją drogą ciekawe czy ten z teresy podszedł by do ixa :?:
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Wczoraj patrzyłem na mój ślizg i po 35tys mam ok 7-8mm. Twój jest albo zdarty, lub oryginalnie cieńszy.
Jak zredukujesz szarpanie, to powinno się poprawić, ale przychylę się do zdania, że to wada fabryczna(konstrukcyjna) wahacza. Ja mam stalowy i nic nie trze poza oponą o glebę.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
mikgar
Posty: 11
Rejestracja: 07 lis 2012, 17:44
Lokalizacja: Nowy Sącz

myślałem, że otarcia powodowane są zbyt dużym luzem łańcucha...
paradoksalnie zwiększenie luzu, zniwelowało efekt do zera, sprawdzone po 400km na Bieszczadzkich drogach.

Oddaje fartucha!
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Szkoda ze nie czytalem tego tematu wczesniej, usmiac sie mozna. Normalka za bardzo napiety lancuch bedzie ocierac, za luzny rowniez. Ja sprawdzam naciag jak siadam na motocykl.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

mikgar pisze:Oddaje fartucha!
;-)
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
ODPOWIEDZ