XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Nie chciał zapalić

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

Dzisiaj po lataniu w offie (właściwie w trakcie) stanąłem na "fajkę". Spaliłem fajka i chcę jechać a tu...ni huhu - na zegarach zamiast cyferek przebiegu pojawił mi się numer 51 (sprawdzałem i nie wiem, co to za błąd - mało tego, jak już rozwiązałem problem sposobem Flaw'a i odpaliłem tryb diagnostyczny, w pamięci miałem tylko błąd czujnika pochylenia. Dodam, że świeciła mi się kontrolka temperatury).

Dziwne jest to, że wiatrak działa (przy 100 stopniach i chłodzi, płyn w chłodnicy jak i w zbiorniczku jest). Podczas powrotu do domu (już asfaltami przy prędkości około 110 km/h - średniej) znowu przerwa na fajka i znowu to samo. Tym razem sposób Flawa nie zadziałał ale zadziałało (chyba) przekręcenie kluczyka na off i na on.

Ki czort? Chłodnice mam lekko zabłoconą ale układ chłodzenia działa prawidłowo...macie jakiś pomysł? Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi ani podobnego tematu.

A wróciłem do domu dzięki Arkadius0 - DZIĘKI!
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

I nikt nic??? :-(
Awatar użytkownika
rafalp300
Posty: 101
Rejestracja: 19 sty 2014, 9:56
Lokalizacja: Skrwilno

Chyba zbyt trudny temat zapodałeś ;-)
W sumie dziwny przypadek. Ale skoro piszesz, że kontrolka od temperatury się pali to może tu jest gdzieś przyczyna. Może zrypał się jakiś czujnik od temperatury.
Ciekawe jeszcze czy pompa wody pracuje prawidłowo. Może klękła i jest za słaby przepływ płynu albo nie ma go wcale?
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

:mrgreen:
W ogóle ktoś miała taki błąd "51"???
pompa działa prawidłowo - sprawdziłem tuż po "drugim" przypadku temperaturę w diagnostyce i było 78 stopni (a dosłownie 2 minuty wcześniej działy się te czary, tzn. świeciła się kontrolka temperatury + nie reagowały zegary + błąd 51 + nie działała pompa paliwa (rozrusznik kręcił).
Gdzieś mi instynkt podpowiada elektrykę...ale gdzie? Posprawdzam jeszcze raz styki i ECU no ale to jakieś cuda...
Żeby było zabawnie - moto idzie wyśmienicie, podczas jazdy nie ma jakichkolwiek niepokojących zdarzeń. Latałem wcześniej jak było dużo cieplej (w sensie jakieś 12 stopni hehe) - teraz było 3 stopnie na plusie.

Czy jak zrobię selftest w diagnostyce to powinien pokazać (wywalić) jakieś błędy? Bo robiłem i nic. W pamięci jak pisałem wcześniej, był zapisany jedynie błąd czujnika przechyłu - nic z temperaturą...

Ech - dotychczas miałem motóry typu TA/AT gdzie z elektroniki to najbardziej zaawansowana to moja komórka była :lol:
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Wygląda mi to na problem z Immo. Po lataniu w terenie sprawdź kostki w okolicach stacyjki, zegarów i połączenia wiązek w okolicach główki ramy. Sprawdź też czy kluczyk w stacyjce dochodzi Ci do końca, ewentualnie spróbuj użyć innego kluczyka jak się problem znów pojawi.
Nie masz czasem zamontowanego emulatora imo?
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

[quote="crazyrider12"]Wygląda mi to na problem z Immo. Po lataniu w terenie sprawdź kostki w okolicach stacyjki, zegarów i połączenia wiązek w okolicach główki ramy. Sprawdź też czy kluczyk w stacyjce dochodzi Ci do końca, ewentualnie spróbuj użyć innego kluczyka jak się problem znów pojawi.
Nie masz czasem zamontowanego emulatora imo?[/quote

Immo = immobilizer? Sorki, że dopytuję ale woę mić pewność. Co do emulatora - nic na ten temat nie wiem (poprzedni właściciel mi nic nie mówił a ja nie bardzo mam pomysł, jak i gdzie sprawdzić). Posprawdzam styki i wezmę inny kluczyk. Będę raportował - tymczasem dzięki :-) a jakby Wam się jeszcze coś nasunęło - piszcie proszę dla mnie i potomnych :mrgreen:
Crazyrider12 - gdzie i jak szukać emulatora?
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Imo=Immobiliser ;)
Szukaj dodatkowego ustrojstwa wpiętego w wiązkę idącą do ECU. niektórzy też stosowali patent wycinając oryginalną pestkę z kluczyka i przyklejali ją do anteny immo przy stacyjce.
Sprawdź też podpięcie zegarów i stan styków we wtyczkach.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3617
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Nie jestem już w 100% pewien, ale jak zmieniłem ECU na inne to właśnie wtedy pokazał mi się błąd 51.
Czyli coś na łączach między immo a ecu. Tak jak pisze crazy, sprawdź wtyczki i instalację immo.
Kontrolka temperatury zaświeca się razem z niektórymi błędami i nie ma związku z przegrzaniem.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Mirko, sprawdź w trybie diagnostycznym czy działa wentylator, obejrzyj kabel do niego, bezpiecznik odpowiedzialny za wentylator lub termowyłącznik wentylatora.
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

Flaw pisze:Nie jestem już w 100% pewien, ale jak zmieniłem ECU na inne to właśnie wtedy pokazał mi się błąd 51.
Czyli coś na łączach między immo a ecu. Tak jak pisze crazy, sprawdź wtyczki i instalację immo.
Kontrolka temperatury zaświeca się razem z niektórymi błędami i nie ma związku z przegrzaniem.
Sprawdzę - mnie też coś mówi, że to elektryka (mam nadzieję, że nie elektronika :-/ )

Bajros - wentylator działa, układ chłodniczy generalnie działa prawidłowo. Poza tym temperatura płynu, kiedy to się działo, to niecałe 80 stopni a więc daaaaleko do przegrzania a nawet do uruchomienia wiatraka (co nie zmienia faktu, że sprawdziłem - wiatrak się włącza przy około 100 stopniach).

Powiedzcie mi - czy diagnostyka wykazuje błędy (jeśli coś nie działa prawidłowo)? Bo u mnie błędów nie ma...

W weekend sprawdzę wszystkie styki i zrobię jazde testową :mrgreen:
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

mirkoslawski pisze:Powiedzcie mi - czy diagnostyka wykazuje błędy (jeśli coś nie działa prawidłowo)? Bo u mnie błędów nie ma...
powinna, przewróć mot z pracującym silnikiem ,do zgaśnięcia a w pamięci znajdziesz kod "30" ;) w trybie diag, patrz tu :

"...61:Prezentacja kodów błędów zapisanych w pamięci ( brak błędów - 00, jeżeli jest jakiś błąd(od 11 do 50) wyświetla każdy po 2sek. (KODY BŁĘDÓW PODANE NIŻEJ!!) ..."

http://xt660.pl/viewtopic.php?t=14

Nr fault kodu który podałeś nie występuje w service manualu do XTków.
To co pisze Bajros to pozycja testu nr 51 w trybie diagnostycznym-czyli sprawdzenie przekaźnika wentylatora. Nr testu nie równa się nr błędu.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

Problem na razie zniknął - wymieniłem kluczyk na drugi (nie używany) i na razie jest ok...i stacyjka chodzi płynnie, jak nowa :-)

Potestuję na dłuższej trasie i sprawdzę.
mirkoslawski
Posty: 69
Rejestracja: 24 paź 2015, 21:35
Lokalizacja: Kielce

Problem rozwiązany a okazał się prozaiczny :mrgreen: mam 5 cm podwyższenie a to oznacza, że przewody są maksymalnie (ale w granicach dopuszczalnych) napięte i to one przy niewłaściwym włożeniu kluczyka dociskały go (odciągały w bok) i to powodowało brak zapłonu! teraz problem nie istnieje - wszystko posprawdzałem i działa w 100 %

Flaw - sprawdź u Ciebie ;-)
Biadas
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:18
Lokalizacja: Zabrze

Witam dzis mi sie przydarzylo kilka razy dokladnie to samo po przekreceniu kluczyka pali sie kontrolka plynu nie slychac pompy paliwa moto nie odpala wyswietla blad 52 i miga czerwona lamopka od immo... wiec to jednka jakis problem z brakiem styku
Biadas
akaisen
Posty: 29
Rejestracja: 16 sie 2010, 0:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

U mnie pojawił się taki sam problem. Kontrolka płynu się pali, immo miga jak szalony. Różnica jest taka że akumulator mi siadł i w diag wskazywał 6.5. Może też problem z kablami gdyż zamontowałem osłony na ręce i możliwe ze naciągnałem kable. Zobacze jak będzie po naładowaniu aku. Jeszcze co zauważyłem że w trybie diag przestała się lampka palić ale pewbie to przez ten tryb. Pompa paliwa też nie działa.
ODPOWIEDZ