XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Zmieniony wydech

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
pill0t
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2018, 15:34
Lokalizacja: Wlkp

Cześć,
W zeszłym sezonie zakupiłem xtx'a na seryjnych wydechach. Witałem się z Wami jak jeszcze poszukiwałem moto :)
Pojeździłem trochę na nich i stwierdziłem, że zmienię sobie na dominatory.
Wydechy zostały zmienione, byłem zadowolony.
Od niedawna jeżdżę bez db killerów, wszystko było w porządku aż do czasu.

Motocykl zaczął szarpać na równych obrotach. Powyżej połowy obrotów zaczyna szarpać tak jakby tracił moc. Są to stałe wartości, np na biegu 3 przy 66 km/h i więcej zaczyna szarpać, przy 4 około 95km/h. itd. Przy agresywnym przyspieszaniu motocykl dławi się.

Dzisiaj założyłem oryginalne wydechy i problem zniknął. Na dominatorach z db killerami problem występuje ale jest łagodniejszy. To znaczy słabiej szarpie ale nadal jest to uporczywe.

Najbardziej przeszkadza mi dławienie się podczas wyprzedzania.
Czujnik pozycji przepustnicy gdy już problemy występowały zmieniałem w ustawieniach, bez widocznej poprawy.
W trybie CO też próbowałem posprawdzać czy cokolwiek zmiany coś wniosą, ale niestety nic to nie daję, wróciłem do ustawień początkowych.

Co mogę zrobić by te problemy zniknęły?
Zakup filtra kn coś zmieni? Dzisiaj sprawdzałem motocykl jak pracuje bez filtra. Nadal szarpie tak samo, jak z filtrem.
Awatar użytkownika
m13
Posty: 63
Rejestracja: 31 gru 2008, 12:20
Lokalizacja: Kraków

filtr KN może tylko pogorszyć sprawę. Widać, że ciśnienie w układzie wydechowym jest zbyt małe. Na początek sprawdziłbym zawory + mocniejszy db killer. Moim zdaniem bez strojenia map zapłonu lepiej nie latać na całkowicie otwartym wydechu.
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Jeśli filtr KN to najlepiej do tego Power Commander i strojenie mapy.
Loud pipes, saves lives.
Awatar użytkownika
pill0t
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2018, 15:34
Lokalizacja: Wlkp

Zapomniałem powiedzieć, że zawory już były sprawdzane i lekko zostały wyregulowane.
Nie było tragedii. Do tego mam db killer hard, więc już nic nie jestem w stanie zmienić w tym temacie.
No to widzę, że bez kosztów się nie obejdzie. No nic, będę musiał coś w tym temacie zrobić.

A powiedzcie mi jeszcze, jeżeli swoje standardowe wydechy chciałbym dać do Edka na przerobienie, to czy problem może się pojawić i na tych przerobionych wydechach czy jest to całkowicie inny temat?
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

pill0t pisze:Zapomniałem powiedzieć, że zawory już były sprawdzane i lekko zostały wyregulowane.
Nie było tragedii. Do tego mam db killer hard, więc już nic nie jestem w stanie zmienić w tym temacie.
No to widzę, że bez kosztów się nie obejdzie. No nic, będę musiał coś w tym temacie zrobić.

A powiedzcie mi jeszcze, jeżeli swoje standardowe wydechy chciałbym dać do Edka na przerobienie, to czy problem może się pojawić i na tych przerobionych wydechach czy jest to całkowicie inny temat?
To jest taki sam temat jak na akcesoryjnych. Usuwając cokolwiek ze środka wydechu zmieniasz ciśnienie w układzie wydechowym. Jednak co jest dziwne ja jeżdżę na pełnym przelocie i filtr KN i nie mam takich objawów a ostatnio nawet specjalnie odpiąłem Power Commandera i jeździłem na stockowym ustawieniu.
Awatar użytkownika
pill0t
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2018, 15:34
Lokalizacja: Wlkp

Hmm, no nic. Czyli rzeczywiście będę musiał się zastanowić nad power commanderem. Bo jazda na oryginalnym wydechu nie sprawia aż takiego banana na twarzy :)
Jednak same kupienie wydechów w tym przypadku to nie wszystko, trochę szkoda, że jeszcze drugie tyle trzeba dołożyć :-P
Awatar użytkownika
m13
Posty: 63
Rejestracja: 31 gru 2008, 12:20
Lokalizacja: Kraków

Oczywiście, że najlepiej dostroić cała mapę na hamowni, ale to są poważne koszty, a korzyści w przypadku charakterystyki wykorzystania xt'ka raczej niewielkie.
Eksperymentuj raczej z przeróbka dbkillera, wiem jak wygląda ten dbkiller-hard od dominatora bo sam go używam (ale wydech mam inny) - on wcale nie jest taki hard jesli chodzi utrzymanie ciśnienia w układzie.
Awatar użytkownika
maciokrk
Posty: 516
Rejestracja: 14 kwie 2013, 19:49
Lokalizacja: Kraków

Dostrojenie mapy na hamowni to około 500 PLN, nie są to jakieś mega koszty biorąc pod uwagę ceny wydechów itp. Jednak korzyści wielkich z tego nie ma. Ja latam na mapach pobranych z xt660.com niby pod moje wydechy i filtr i jest naprawdę spoko. Z tego co słyszałem @marider miał PCV do sprzedania. Odezwij się do niego może nadal aktualne.
Loud pipes, saves lives.
marider
Posty: 339
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:40
Lokalizacja: Bialystok

Tak, mam jeszcze PC3 USB do XTX/XTR na sprzedaż - 800zl, przesyłka gratis.

PS. Kombinacje z db-killerami nic nie dadzą.
Awatar użytkownika
pill0t
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2018, 15:34
Lokalizacja: Wlkp

Na dniach sprawdzę jeszcze jedną opcję z filtrem powietrza. Skoro wyciągnięcie filtra nic nie zmienia, to co będzie jeżeli o kilka % zakleję filtr? Może dostaje zbyt dużą dawkę powietrza, to może to jest problem. Sprawdzę i dam znać.
marider
Posty: 339
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:40
Lokalizacja: Bialystok

Wyjmiesz filtr, to silnik zassie piach i po zabawie = kosztowna naprawa. Zwyczajnie masz za ubogi AFR po wstawieniu przelotów i tyle w temacie 8-)
Panocek
Posty: 125
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Wersja "cebula edyszyn" wzbogacania mieszanki to wstawienie potencjometra 10k w obwód czujki temp powietrza tzw. Kev Mod. Cebula bardzo i może nie rozwiązać problemu całkowicie, ale i koszt rzędu złotówki za potka :-)
Awatar użytkownika
pill0t
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2018, 15:34
Lokalizacja: Wlkp

Więc tak, lekko zakleiłem filtr taśmą. Gdy mam założone db killery problem prawie zniknął, o jakieś 95% mniej szarpie. Z wyciągniętym db killerem powiedziałbym, że 50% mniej przypadków tzw. dławienia. Czyli coś z dolotem powietrza się dzieje, ograniczyłem ilość i problem zanikł. Nie wiem czy też czasem motocykl się nie ugrzecznił, pewnie trochę osłabł przez mniejszą ilość dolatującego powietrza?

No to w weekend mam co robić :) Trzeba szukać przyczyny.
Panocek
Posty: 125
Rejestracja: 09 kwie 2018, 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Zaklejając dolot zmniejszasz ilość powietrza, przez co wzbogacasz mieszankę :-D
XT nie czujnika przepływu powietrza, więc nie jest w stanie odpowiednio dolać paliwa by utrzymać mieszankę przy udrożnionym dolocie, co się objawia spadkiem mocy tudzież szarpaniem :-D

Stąd wszelkie przeloty, "sportowe fyltry" bez czegoś, by zwiększyć dawkę paliwa bardziej szkodzą niż pomagają.
Awatar użytkownika
pill0t
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2018, 15:34
Lokalizacja: Wlkp

Problem połowicznie zażegnany. Odkręciłem połowę xtx'a, dokręciłem króciec ssący i wszystko wokół niego. Na przelocie szarpnie raz na jakiś czas, przy bardzo agresywnym odkręceniu manetki podczas jazdy. Nie występuje już problem, że trzymam manetkę na jednych obrotach a motocykl szarpie.

Czyli problemem było wlatywanie "lewego" powietrza. Jeszcze raz rozkręcę xtx'a i jeszcze raz wszystko posprawdzam przy wolnej chwili. Taśmę z filtra też już zdjąłem. Jutro jak pogoda dopisze to założę jeszcze db killer i sprawdzę czy problem już całkowicie zniknie, czy coś jeszcze będzie szarpać.
ODPOWIEDZ