Husqvarna Terra - XTR 660 - KTM 690 enduro R

Pytania dotyczące zakupu motocykla, akcesoriów itp. ( w tym miejscu można wklejać aukcje Allegro)
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Zadanie TR 650 Terry polega na zapewnieniu Husqvarnie miejsca wśród off-roadów nadających się też do codziennej jazdy. Aby sprawdzić, czy jest na to szansa, porównaliśmy Terrę z KTM-em 690 Enduro R i Yamahą XT 660 R.

Cały artykuł tutaj
http://www.motocykl-online.pl/testy/Jed ... mia,7656,1
h e d o n i z m
Arturros
Posty: 109
Rejestracja: 10 maja 2013, 14:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Nooo powiem, że fajna ta terra. Na pewno nie kupiłbym jako następne moto XT660R chyba, że na podróż w nieznane, bo silnik w prostej linii pochodzi od najstarszych XT600. Z KTM 690 będę miał dużo do czynienia, więc wyrobię sobie zdanie, głównie jeśli chodzi o serwis i koszty utrzymania. Na razie mechanicy z POLand POSITION, od których odbieraliśmy z kumplem pomarańczę potwierdzili, że nie jest to sprzęt typu "lać i jechać", choćby i ze względu na konieczność zaglądania w łożyska w głowicy co 10tys.km i ich okresową wymianę - na szczęście KTM w oryginalnych częściach jest na tyle tani, że nie opłaca się nikomu robić zamienników. A ta Terra faktycznie może być fajnym kompromisem, w dodatku nie będzie wymagała takiego doglądania w silnik. Ze statystyk spalania wygląda, że i zasięg na oryginalnym zbiorniku jest niczego sobie http://www.spritmonitor.de/en/detail/575117.html
Obrazek | Obrazek
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Terry TR 650 ani Nudy już nie ma- KTM tego już nie produkuje ;-)

Zresztą i jedno i drugie tyle miało wspólnego z Husqvarną, co aktualne modele - klony KTM w plastikach HVA :-P
Ponoć nie mieli czasu i zapowiadają w przyszłości większe zmiany- na dzisiaj cena "nowej" 450-ki HVA to 42tyś :mrgreen:

Wracając do tematu- pierwsza z sinikiem Rotaxa (BMW650) produkowana w Tajlandii a druga z żywcem wyjętym z GS800 :lol:
Terra ma zawieszenie jak Chińskie crossy a podrasowanie starego Rotaxa w Tajlandzkim wykonaniu nie wróży mu długiego żywota- jak wspomniałem to i tak już historia, więc tego się nie dowiemy :-/
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Czytałem ten artykuł już wcześniej.
XT w każdym porównaniu zajmuje końcowe miejsca.

Wszyscy oceniający mówią, że silnik słaby, że zawias nietęgi, że taka sobie wygoda, że nieosłonięte rury kolektora i inne takie bzdety.
Jednak w prawie niezmienionej formie produkują go już prawie 10 lat!
To mówi samo za siebie ;-)
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Mario w kontekście tego co piszesz, to czekam z niecierpliwością na nowy model XTka. Mam nadzieje, że objawi się po ciszy tak jak to ma miejsce z trzycylindrowym mt09. Cisza trwa już 6 lat (od liftu XT660X) i być może wróży pewne zmiany technologiczne lub po prostu całkowicie nowy model lub nową serię od Yamahy. Czas pokaże...
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Bajros pisze: całkowicie nowy model lub nową serię od Yamahy
Ja na to liczę Pawełku- coś w rodzaju małej tenerki, ale z mocniejszym silnikiem jak na turystyczne enduro przystało a R-ka odchudzona, ale dalej tak żywotna ;-)
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3618
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Może silnik z MT07, który ma mieć premierę niedługo?
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Tata czyli GS800 pasuje do Twoich wymagań idealnie!! Jesteście dla siebie stworzeni.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
hobelik
Posty: 478
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:03
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

no jak marzymy ... to ja bym przyjął taką tenerkę z silnikiem z shivery odchudzonym lekko z elektroniki :D
przecież v to idealny silnik do enduro!! Czemu yamaha nie wpadła na to ?!!? A gs ... nie brzmi wcale :D To jak zegarek qwarc niby dokładny i chodzi dokładnie ... ale mechanik ma duszę :D
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

hobelik pisze:przecież v to idealny silnik do enduro!
Nie bardzo-max moment już na dole ale silnik duży. Na moje lepsza rzędówka, ale zrobiona tak jak w Super Tenerce z 80% momentu już od 2tyśobr. :-D
Flaw pisze:Może silnik z MT07, który ma mieć premierę niedługo?
Dokładnie jak będzie to taka sama rewelacja jak MT09.
Tyle że nie więcej jak 2 garnki, bo inaczej wyjdzie za szeroki. ;-)
Herflick pisze:Tata czyli GS800 pasuje do Twoich wymagań idealnie!! Jesteście dla siebie stworzeni.
No nie bo po pierwsze jest to bawarski badziew, który się stale psuje a po drugie waży ponad 214kg :-/
Ma mieć 80koni i ważyć góra 190kg gotowy do drogi ;-)
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Myślę, że nowy XTek, jeśli taki w ogóle powstanie będzie miał dwa garki, trochę więcej mocy i ma szansę być cięższy (niestety). No może jeszcze krótszy skok zawiasów (może dołożą ABS).
Pewnie nowy będzie droższy od obecnego modelu :-(
..i nie będzie zbyt często wjeżdżał w prawdziwy off ;-)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

mario79 pisze:nowy XTek, jeśli taki w ogóle powstanie będzie miał dwa garki,
No nie- XT to historia i jeden garnek jest jego charakterystyczną cechą :!:
Mała Tenerka już tak jak najbardziej, bo serce 660 jest dla niej za słabe- to typowy turystyk offowy, dużo cięższy od R-ki czy X-sa i powinien mieć dwucylindrowy silnik aby spokojnie we dwójkę mógł lecieć autostradą ;-)
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Wieść gminna niesie, że na targach co to nadchodzą Yamaha pokazać coś powinna, dla osób szukających mniej offowego turystyka enduro. Coś o pojemności koło 700cm. - Taką plotkę mi sprzedano jakiś miesiąc temu.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Serce z MT07- http://motocykle.onet.pl/aktualnosci/no ... t-07/gkw3f
Nawet siedzenie jest już na odpowiedniej wysokości :-D
Dwucylindrowy silnik o pojemności 689 ccm moc 74.8 KM, moment obrotowy 68 Nm
To jest właściwe serce dla małej tenerki :!:
Rozstaw osi wynosi 1400 mm, a wysokość siedziska to 805 mm.
Waga z pełnym zbiornikiem oleju (3 litry) i paliwa (14l) to 179 kg- całkowicie akceptowalna nawet jak minimalnie wzrośnie dla potrzeb enduro ;-)
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Zgodze sie z tata!! Podobny tekst czytalem w Motorrad Abenteuer, ze predzej by sie spodziewali malej tenerki z takim silnikiem (ewentualnie uklad V) Niz jak wyszlo MT-07. A na taka tenerke to sam bym sie zaczail ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
ODPOWIEDZ