Jest taka jedna firma: http://www.kauritmoto.com/
Mają ciekawe narzędzie do łatwego zakładania opon. Pomysł przedni. Tu film obrazujący: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... _cKs2WyQ8c
Co o tym sądzicie?
Narzędzie do zakładania opon Kaurit Moto
Klawe, a jak się ściąga oponę?
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
https://www.youtube.com/watch?v=924wojHKWFg
na filmie z ich strony wychodzi na to że łyżką
na filmie z ich strony wychodzi na to że łyżką
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
Zdjęcie opony to pestka w porównaniu z założeniem, przynajmniej mnie tak jakoś idzie pod górę więc ta maszynka wygląda na całkiem zacną
Ciekawe urządzenie!
Ja mam zawsze dwie łyżki przy sobie, a czasu potrzebuje nieco więcej.
Także na warsztat spoko zabawka w trasę raczej łyżki
Ja mam zawsze dwie łyżki przy sobie, a czasu potrzebuje nieco więcej.
Także na warsztat spoko zabawka w trasę raczej łyżki
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
Zrobiłem montażownicę i w garage sprawdza się super. Zmiana laczka to 30 min. Ściąganie i zakładanie łyżkami, które również wożę ze sobą po przygodach w terenie z dala od cywilizacji.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
W podróż za ciężkie i tylko do założenia
Dla mnie najszybszy sposób to stalowa oś i brecha z kulką na końcu
Arkadius0 a może byś coś takiego wyspawał- podstawa do zamocowania felgi, oś i brecha z kulką na jednym końcu i patentem lub dwiema na drugim do montażu.
Baza coś w tym rodzaju tylko z mocowaniem felgi -przy okazji pomoże przy zdjęciu z rantu
https://www.youtube.com/watch?v=z_3Jt57t0W4
a do niej oś i brecha jak tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=d_J5_sRRiAk
albo
https://www.youtube.com/watch?v=PdZ1VzgGulQ
Wymiana z R-ki i z kosiarek to 20 minut zabawy, ale już z tylną z X-sa można się chwilę napocić
Dla mnie najszybszy sposób to stalowa oś i brecha z kulką na końcu
Arkadius0 a może byś coś takiego wyspawał- podstawa do zamocowania felgi, oś i brecha z kulką na jednym końcu i patentem lub dwiema na drugim do montażu.
Baza coś w tym rodzaju tylko z mocowaniem felgi -przy okazji pomoże przy zdjęciu z rantu
https://www.youtube.com/watch?v=z_3Jt57t0W4
a do niej oś i brecha jak tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=d_J5_sRRiAk
albo
https://www.youtube.com/watch?v=PdZ1VzgGulQ
Wymiana z R-ki i z kosiarek to 20 minut zabawy, ale już z tylną z X-sa można się chwilę napocić
Już to zrobiłem w zeszłym roku, poza brechą, która oszczędziłaby sporo czasu i siły. Co do, której w sumie nie jestem za bardzo przekonany, bo można łatwo przyszczypnąć dętkę, ale mogę się mylić. Przy bezdentkowych nie ma problemu.
Wzorowałem się na tym i w zasadzie zrobiłem tego kopię. Sprawdza się znakomicie. Już nie muszę walczyć z kołem i ściskać opony w imadle. Schodzi elegancko i tak samo się zakłada nową.
a używa się tego mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ryf-vwKntZw
A tu sprinter, lulko z mussem a nie z dętką
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Mnhg-VEP69U
Wzorowałem się na tym i w zasadzie zrobiłem tego kopię. Sprawdza się znakomicie. Już nie muszę walczyć z kołem i ściskać opony w imadle. Schodzi elegancko i tak samo się zakłada nową.
a używa się tego mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ryf-vwKntZw
A tu sprinter, lulko z mussem a nie z dętką
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Mnhg-VEP69U
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Tak myślałem, że już coś wymodziłeś
Nie mam giętarki do rur, ale w sumie może Herflick się dołoży i zamówimy w dobrej cenie u Ciebie
Jak możesz podaj wymiary-śr.górnego kółka, wysokość i wymiary ramienia.
Ja raczej bym pominął dolne kółko, zamiast niego krzyżak z profilu jak do dźwigni-tylko dłuższy i prosto do niego przyspawane płaskowniki górnego kółka- przy ściąganiu brechą będzie bardziej stabilny i łatwiej przytrzymać przy obracaniu brechą
Oś dłuższa o średnicy powiedzmy 16mm, do kół kosiarek zakładał bym na nią rurkę powiększającą.
Co o tym myslisz
Nie mam giętarki do rur, ale w sumie może Herflick się dołoży i zamówimy w dobrej cenie u Ciebie
Jak możesz podaj wymiary-śr.górnego kółka, wysokość i wymiary ramienia.
Ja raczej bym pominął dolne kółko, zamiast niego krzyżak z profilu jak do dźwigni-tylko dłuższy i prosto do niego przyspawane płaskowniki górnego kółka- przy ściąganiu brechą będzie bardziej stabilny i łatwiej przytrzymać przy obracaniu brechą
Oś dłuższa o średnicy powiedzmy 16mm, do kół kosiarek zakładał bym na nią rurkę powiększającą.
Co o tym myslisz
Lepiej to wyjdzie na walcarce, którą miałem robić, ale pobawiłem się giętarką.
Dolna obręcz miała służyć do tylnego koła a górna (większa) do przedniego 21", ale zrobiłem te większe na średnicę 40cm, tak aby weszło w tylne koło i jest ok przy przednim.
Dolną obręcz można pominąć i zrobić na krzyżaku. Szybciej i prościej. Miałem już je zrobione, więc już je wykorzystałem.
Odległość osi koła od osi obrotu ramienia ustaliłem na 41cm, tak aby mi weszło 21" z kolcami. Wysokość ramienia od dolnej obręczy do osi obrotu dźwigni 37cm. Długość dźwigni to jakieś 70cm, można zawsze przedłużkę zastosować. Ja nie potrzebowałem. Pomogłem sobie łychą 30cm.
Oś do koła zrobiłem z pręta gwintowanego M16 i naciągnąłem na nią kawałem wężyka silikonowego, co by mi nie pokancerował wnętrza piasty, uszczelniaczy.
Do brechy, to można kawałek rurki założyć na gwint, aby go nie zagnieść.
I, o to zmiana laczków stała się przyjemnością, a nie niemiłą koniecznością.
Jak będą chętni, to można pomyśleć nad tematem.
Dolna obręcz miała służyć do tylnego koła a górna (większa) do przedniego 21", ale zrobiłem te większe na średnicę 40cm, tak aby weszło w tylne koło i jest ok przy przednim.
Dolną obręcz można pominąć i zrobić na krzyżaku. Szybciej i prościej. Miałem już je zrobione, więc już je wykorzystałem.
Odległość osi koła od osi obrotu ramienia ustaliłem na 41cm, tak aby mi weszło 21" z kolcami. Wysokość ramienia od dolnej obręczy do osi obrotu dźwigni 37cm. Długość dźwigni to jakieś 70cm, można zawsze przedłużkę zastosować. Ja nie potrzebowałem. Pomogłem sobie łychą 30cm.
Oś do koła zrobiłem z pręta gwintowanego M16 i naciągnąłem na nią kawałem wężyka silikonowego, co by mi nie pokancerował wnętrza piasty, uszczelniaczy.
Do brechy, to można kawałek rurki założyć na gwint, aby go nie zagnieść.
I, o to zmiana laczków stała się przyjemnością, a nie niemiłą koniecznością.
Jak będą chętni, to można pomyśleć nad tematem.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Dzięki Arkadius0
Pytania dodatkowe:
Rurka kółka 1/2" czy 3/4"
40cm to zew. średnica kółka
Dźwignia to chyba profil żeby płetwa do zsuwania opony się nie kiwała - 30/30mm
Brecha 1/2 czy 3/4
Widziałeś może w realu te kulki z brechy- średnica, rozstaw, długość i kąt tych podwójnych do zakładania
Pytania dodatkowe:
Rurka kółka 1/2" czy 3/4"
40cm to zew. średnica kółka
Dźwignia to chyba profil żeby płetwa do zsuwania opony się nie kiwała - 30/30mm
Brecha 1/2 czy 3/4
Widziałeś może w realu te kulki z brechy- średnica, rozstaw, długość i kąt tych podwójnych do zakładania
robiłem z 3/4, ale 1/2" w zupełności wystarczy. Tym bardziej na krzyżaku. Punkt podparcia będzie bezpośrednio pod "płetwą"
40cm to śr zew.
Dźwignia z profilu zamkniętego grubościennego 3x3, dalej rura grubościenna 3/4"
Brechy nie mam i właśnie nie widziałem w realu jak to dokładnie wygląda. Jedynie zdjęcia i filmy z użyciem tego. Są różne. Z kulką, z owalem widziałem (jakby pręt Φ16mm zaokrąglony na końcach o długości gdzieś 25mm), z płaskownikiem pokrytym poliamidem.
Te podwójne do zakładania, to wygląda mi na ok 45*. Rozstaw 15cm powinien wystarczyć.
Jak będę miał czas, to zapewne będę z tym coś kombinował.
40cm to śr zew.
Dźwignia z profilu zamkniętego grubościennego 3x3, dalej rura grubościenna 3/4"
Brechy nie mam i właśnie nie widziałem w realu jak to dokładnie wygląda. Jedynie zdjęcia i filmy z użyciem tego. Są różne. Z kulką, z owalem widziałem (jakby pręt Φ16mm zaokrąglony na końcach o długości gdzieś 25mm), z płaskownikiem pokrytym poliamidem.
Te podwójne do zakładania, to wygląda mi na ok 45*. Rozstaw 15cm powinien wystarczyć.
Jak będę miał czas, to zapewne będę z tym coś kombinował.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Dzięki Arkadius0
Resztę chyba zrobię sam- ew. jakbyś brechę nam wyrzeźbił przy okazji robienia swojej
Rurki wezmę 3/4 tak na wszelki słuczaj, co bym nie pogiął
Jeszcze o jeden rozmiar zapomniałem się zapytać- wysokość obręczy od krzyżaka- długość tych płaskowników
Resztę chyba zrobię sam- ew. jakbyś brechę nam wyrzeźbił przy okazji robienia swojej
Rurki wezmę 3/4 tak na wszelki słuczaj, co bym nie pogiął
Jeszcze o jeden rozmiar zapomniałem się zapytać- wysokość obręczy od krzyżaka- długość tych płaskowników
Nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić, ale będzie to ok. 20cm.
Wysokość max. - od górnej krawędzi obręczy do krzyżaka.
Ma się schować piasta koła z zębatką lub tarczą ham.
Wysokość max. - od górnej krawędzi obręczy do krzyżaka.
Ma się schować piasta koła z zębatką lub tarczą ham.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Mała aktualizacja
fotka z wymiarami
Zmiana laczka, tak jak pisałem 30min. 10min zdjęcie i 20min założenie. Tak beznapinki. Wielce pomocne są 2 łyżki. Brecha w przyszłości.
zdejmowanie
zakładanie
fotka z wymiarami
Zmiana laczka, tak jak pisałem 30min. 10min zdjęcie i 20min założenie. Tak beznapinki. Wielce pomocne są 2 łyżki. Brecha w przyszłości.
zdejmowanie
zakładanie
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne