Narzędzie do zakładania opon Kaurit Moto

Pytania dotyczące zakupu motocykla, akcesoriów itp. ( w tym miejscu można wklejać aukcje Allegro)
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Jest taka jedna firma: http://www.kauritmoto.com/
Mają ciekawe narzędzie do łatwego zakładania opon. Pomysł przedni. Tu film obrazujący: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... _cKs2WyQ8c

Co o tym sądzicie?
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

Klawe, a jak się ściąga oponę?
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

https://www.youtube.com/watch?v=924wojHKWFg
na filmie z ich strony wychodzi na to że łyżką ;)
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Zdjęcie opony to pestka w porównaniu z założeniem, przynajmniej mnie tak jakoś idzie pod górę :) więc ta maszynka wygląda na całkiem zacną
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Ciekawe urządzenie!
Ja mam zawsze dwie łyżki przy sobie, a czasu potrzebuje nieco więcej.

Także na warsztat spoko zabawka w trasę raczej łyżki ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Zrobiłem montażownicę i w garage sprawdza się super. Zmiana laczka to 30 min. Ściąganie i zakładanie łyżkami, które również wożę ze sobą po przygodach w terenie z dala od cywilizacji.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

W podróż za ciężkie i tylko do założenia :-|
Dla mnie najszybszy sposób to stalowa oś i brecha z kulką na końcu :-)

Arkadius0 a może byś coś takiego wyspawał- podstawa do zamocowania felgi, oś i brecha z kulką na jednym końcu i patentem lub dwiema na drugim do montażu.
Baza coś w tym rodzaju tylko z mocowaniem felgi -przy okazji pomoże przy zdjęciu z rantu
https://www.youtube.com/watch?v=z_3Jt57t0W4
a do niej oś i brecha jak tutaj
https://www.youtube.com/watch?v=d_J5_sRRiAk
albo
https://www.youtube.com/watch?v=PdZ1VzgGulQ

Wymiana z R-ki i z kosiarek to 20 minut zabawy, ale już z tylną z X-sa można się chwilę napocić ;-)
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Już to zrobiłem w zeszłym roku, poza brechą, która oszczędziłaby sporo czasu i siły. Co do, której w sumie nie jestem za bardzo przekonany, bo można łatwo przyszczypnąć dętkę, ale mogę się mylić. Przy bezdentkowych nie ma problemu.

Wzorowałem się na tym i w zasadzie zrobiłem tego kopię. Sprawdza się znakomicie. Już nie muszę walczyć z kołem i ściskać opony w imadle. Schodzi elegancko i tak samo się zakłada nową.

Obrazek

a używa się tego mniej więcej tak:
https://www.youtube.com/watch?v=ryf-vwKntZw

A tu sprinter, lulko z mussem a nie z dętką
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Mnhg-VEP69U
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Tak myślałem, że już coś wymodziłeś ;-)
Nie mam giętarki do rur, ale w sumie może Herflick się dołoży i zamówimy w dobrej cenie u Ciebie :-)

Jak możesz podaj wymiary-śr.górnego kółka, wysokość i wymiary ramienia.
Ja raczej bym pominął dolne kółko, zamiast niego krzyżak z profilu jak do dźwigni-tylko dłuższy i prosto do niego przyspawane płaskowniki górnego kółka- przy ściąganiu brechą będzie bardziej stabilny i łatwiej przytrzymać przy obracaniu brechą ;-)
Oś dłuższa o średnicy powiedzmy 16mm, do kół kosiarek zakładał bym na nią rurkę powiększającą.
Co o tym myslisz :?:
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Lepiej to wyjdzie na walcarce, którą miałem robić, ale pobawiłem się giętarką.

Dolna obręcz miała służyć do tylnego koła a górna (większa) do przedniego 21", ale zrobiłem te większe na średnicę 40cm, tak aby weszło w tylne koło i jest ok przy przednim.
Dolną obręcz można pominąć i zrobić na krzyżaku. Szybciej i prościej. Miałem już je zrobione, więc już je wykorzystałem.
Odległość osi koła od osi obrotu ramienia ustaliłem na 41cm, tak aby mi weszło 21" z kolcami. Wysokość ramienia od dolnej obręczy do osi obrotu dźwigni 37cm. Długość dźwigni to jakieś 70cm, można zawsze przedłużkę zastosować. Ja nie potrzebowałem. Pomogłem sobie łychą 30cm.
Oś do koła zrobiłem z pręta gwintowanego M16 i naciągnąłem na nią kawałem wężyka silikonowego, co by mi nie pokancerował wnętrza piasty, uszczelniaczy.
Do brechy, to można kawałek rurki założyć na gwint, aby go nie zagnieść.

I, o to zmiana laczków stała się przyjemnością, a nie niemiłą koniecznością.

Jak będą chętni, to można pomyśleć nad tematem.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Dzięki Arkadius0 :-)

Pytania dodatkowe:
Rurka kółka 1/2" czy 3/4" :?:
40cm to zew. średnica kółka :?:
Dźwignia to chyba profil żeby płetwa do zsuwania opony się nie kiwała - 30/30mm :?:
Brecha 1/2 czy 3/4 :?:

Widziałeś może w realu te kulki z brechy- średnica, rozstaw, długość i kąt tych podwójnych do zakładania :?:
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

robiłem z 3/4, ale 1/2" w zupełności wystarczy. Tym bardziej na krzyżaku. Punkt podparcia będzie bezpośrednio pod "płetwą"
40cm to śr zew.
Dźwignia z profilu zamkniętego grubościennego 3x3, dalej rura grubościenna 3/4"

Brechy nie mam i właśnie nie widziałem w realu jak to dokładnie wygląda. Jedynie zdjęcia i filmy z użyciem tego. Są różne. Z kulką, z owalem widziałem (jakby pręt Φ16mm zaokrąglony na końcach o długości gdzieś 25mm), z płaskownikiem pokrytym poliamidem.
Te podwójne do zakładania, to wygląda mi na ok 45*. Rozstaw 15cm powinien wystarczyć.

Jak będę miał czas, to zapewne będę z tym coś kombinował.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Dzięki Arkadius0
Resztę chyba zrobię sam- ew. jakbyś brechę nam wyrzeźbił przy okazji robienia swojej ;-)

Rurki wezmę 3/4 tak na wszelki słuczaj, co bym nie pogiął :mrgreen:

Jeszcze o jeden rozmiar zapomniałem się zapytać- wysokość obręczy od krzyżaka- długość tych płaskowników :?:
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Nie pamiętam i nie mam jak sprawdzić, ale będzie to ok. 20cm.
Wysokość max. - od górnej krawędzi obręczy do krzyżaka.
Ma się schować piasta koła z zębatką lub tarczą ham.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Mała aktualizacja

fotka z wymiarami
Obrazek Obrazek
Obrazek


Zmiana laczka, tak jak pisałem 30min. 10min zdjęcie i 20min założenie. Tak beznapinki. Wielce pomocne są 2 łyżki. Brecha w przyszłości.


zdejmowanie
Obrazek Obrazek


zakładanie
Obrazek Obrazek
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
ODPOWIEDZ