Co zrobiłem w swoim moto??
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
Zmieniłem uszczelniacz wałka zmiany biegów I juz nie mam automatycznej olejarki łańcucha :(
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Nasuwa się pytanie: naprawiłeś czy zepsułeś?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
Naprawiłem w sensie wymieniłem ww uszczelniacz co spowodowało zanik kapania oleju na łańcuch więc zepsułem "olejarkę" łańcucha Swoją drogą czy to nie byłby genialny plan żeby olejem z silnika smarować łańcuch? Nic to, czas sie przeprosić ze sprajami czy pędzelkiem i słoikiem z przepracowanym 10W40bonzo pisze:Nasuwa się pytanie: naprawiłeś czy zepsułeś?
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Hej,
Ciekawostka, w Jawie 250 typ 353/04 (1958-1962) występował podobny patent. Do osi wahacza była doprowadzona taka mała rurka ze skrzyni biegów, w ten sposób wahacz był smarowany olejem skrzyniowym. Minus był taki, że ta delikatna rureczka ulegała uszkodzeniom i olej spieprzał na zewnątrz, co potrafiło doprowadzić do katastrofalnych uszkodzeń skrzyni.
Pozdrawiam,
Bartek
Ciekawostka, w Jawie 250 typ 353/04 (1958-1962) występował podobny patent. Do osi wahacza była doprowadzona taka mała rurka ze skrzyni biegów, w ten sposób wahacz był smarowany olejem skrzyniowym. Minus był taki, że ta delikatna rureczka ulegała uszkodzeniom i olej spieprzał na zewnątrz, co potrafiło doprowadzić do katastrofalnych uszkodzeń skrzyni.
Pozdrawiam,
Bartek
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
- Lokalizacja: Łódź
Ha, to ja wracam do zepsutego uszczelniacza Bardziej przewidywalny niż rurka ze skrzyni
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 cze 2016, 17:34
- Lokalizacja: Lebork
No to i ja sie pochwale co zrobilem w swoim motocyklu na poczatku września:
- wymiana wszystkich plynow (hamulcowy, chlodniczy, olej motul 7100).
- wymiana opon na metzeler sahara 3,
- nowe wzmacniane dętki Michelin,
- wymiana klockow hamulcowych przod i tyl.
- wymiana gum zabieraka,
- wymiana lancucha i zebatek,
- wymiana lozysk glowki ramy (górne było ok, dolne mial już ślady zużycia),
- regulacja zaworow (mimo ze moto ma 13000km, zawory byly juz out of spec),
- smarowanie cięgien,
- wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach,
- wymiana filtra powietrza ( przy 13000km byl juz nieźle zabrudzony),
- wymiana wszystkich łożysk i uszczelniaczy koła tylnego (szczególnie łożysko zębatki tylnej było już nieźle zmęczone, wyczuwalny był luz),
- nowa świeca irydowa,
Z moich obserwacji potwierdzam, iż łożysko dolne główki ramy mimo małego przebiegu motocykla (13000km) nosilo ślady zużycia i kwalifikowało się do wymiany.
poprzednik jeździł na oleju motul 5100, zmiana biegów był głośna. Ja zmieniłem na 7100 i w mojej opini róznica jest zauważalna.
Poprzedni właściciel jeździl na oryginalnym napędzie, który miał już 13000km, po zmianie na mowy napęd zauważyłem znaczącą poprawę w jakości jazdy, mniej szarpanięć.
Obniżyłem również ustawienia CO z 20 na 0 i poprawiła się elastyczność silnika w dolnym zakresie obrotów.
Dorzucam pare zdjęc jak serwisowałem moją maszynę:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Aa1y ... JhVLHs_cql
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1m~L ... OrnkCYv~Xm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/haEP ... B1wyZXlKmP
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Wq6c ... pRuSs5978t
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EvUY ... mHmwAb5MLG
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/XWa6 ... 7AXmMeNcGn
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WVyt ... 8yDkhYrJsE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/IHVK ... IaA7XZGpLY
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/PVrE ... fOKvYzv7gb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v~rs ... L7svLbXMvN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oSVU ... sYE3wKnTd8
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v1zM ... CFH3tvfYWU
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zOxi ... ZOGL7BfWvw
- wymiana wszystkich plynow (hamulcowy, chlodniczy, olej motul 7100).
- wymiana opon na metzeler sahara 3,
- nowe wzmacniane dętki Michelin,
- wymiana klockow hamulcowych przod i tyl.
- wymiana gum zabieraka,
- wymiana lancucha i zebatek,
- wymiana lozysk glowki ramy (górne było ok, dolne mial już ślady zużycia),
- regulacja zaworow (mimo ze moto ma 13000km, zawory byly juz out of spec),
- smarowanie cięgien,
- wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach,
- wymiana filtra powietrza ( przy 13000km byl juz nieźle zabrudzony),
- wymiana wszystkich łożysk i uszczelniaczy koła tylnego (szczególnie łożysko zębatki tylnej było już nieźle zmęczone, wyczuwalny był luz),
- nowa świeca irydowa,
Z moich obserwacji potwierdzam, iż łożysko dolne główki ramy mimo małego przebiegu motocykla (13000km) nosilo ślady zużycia i kwalifikowało się do wymiany.
poprzednik jeździł na oleju motul 5100, zmiana biegów był głośna. Ja zmieniłem na 7100 i w mojej opini róznica jest zauważalna.
Poprzedni właściciel jeździl na oryginalnym napędzie, który miał już 13000km, po zmianie na mowy napęd zauważyłem znaczącą poprawę w jakości jazdy, mniej szarpanięć.
Obniżyłem również ustawienia CO z 20 na 0 i poprawiła się elastyczność silnika w dolnym zakresie obrotów.
Dorzucam pare zdjęc jak serwisowałem moją maszynę:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Aa1y ... JhVLHs_cql
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/1m~L ... OrnkCYv~Xm
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/haEP ... B1wyZXlKmP
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/Wq6c ... pRuSs5978t
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/EvUY ... mHmwAb5MLG
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/XWa6 ... 7AXmMeNcGn
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/WVyt ... 8yDkhYrJsE
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/IHVK ... IaA7XZGpLY
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/PVrE ... fOKvYzv7gb
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v~rs ... L7svLbXMvN
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oSVU ... sYE3wKnTd8
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/v1zM ... CFH3tvfYWU
http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/zOxi ... ZOGL7BfWvw
Kasowanie luzu główki ramy to czynność serwisowa, którą powinno się przeprowadzać co roku, tak jak wymiana oleju czy filtra. Zaniedbanie tego powoduje szybsze zużycie łożysk. A te 13k przebiegu to od nowości?
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 cze 2016, 17:34
- Lokalizacja: Lebork
zgadza się, od nowości
Jak trzeba kasować luz, tzn. albo łożyska już się zużyły, były źle zostały osadzone bieżnie.tosiek pisze:Kasowanie luzu główki ramy to czynność serwisowa, którą powinno się przeprowadzać co roku, tak jak wymiana oleju czy filtra. Zaniedbanie tego powoduje szybsze zużycie łożysk. A te 13k przebiegu to od nowości?
Jedyne kasowanie luzu przeprowadza się powiedzmy po 1000 km przebiegu, po zmianie łożysk. Właśnie dlatego, że bieżnie się mogły przesunąć.
Łożyska główki ramy należy dokręcić z odpowiednim momentem i przez cały ich żywot nic nie regulujemy. chyba, że rozkręcić kontrolnie, oczyścić i przesmarować.
Oczywiście w warunkach garażowych, zazwyczaj bez klucza dynamometrycznego dochodzi do zbyt słabego skręcenia lub czasem wręcz zbyt mocnego, co w efekcie może doprowadzić do uszkodzenia bieżni juz po tych 1000km.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne