Co zrobiłem w swoim moto??
W dokumentacji pisze że "check bearing play and steering for roughness" co 10k, co 20k nasmarować. Na stronie 3-44 masz całą procedurę z jakimi momentami należy dokręcać. Jest to czynność serwisowa o której nikt nie pamięta :(
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
I ogólnie zalecam zapoznać się z "Periodic maintenance and lubrication chart" ze strony 3-1 i nie dotyczy to tylko XTka ale każdego nowszego motocykla. Odkryłem to przy okazji swojego XVSa a potem przy Caponordzie było tak samo.
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
Cześć, planowałem zmienić swoje grzane manetki, bo te które mam (Oxford na sterowniku v.7) działają wtedy kiedy im się widzi, a same manetki już styrane są. Wpadając na ten pomysł pomyślałem o zmianie paru rzeczy i tu proszę szanowne grono o opinię ewentualnie o wskazówki. Pomyślałem o zmianie kierownicy na grubszą, ale w związku z tymi planami, nie wiem, czy mój budżet to uciągnie. I tu moje pytania:
1. Czy są grzane manetki na grubsze kierownice? bo nie za bardzo znalazłem.
2. Czy rolgaz też muszę wymienić?
3. Czy mocowanie handbarów styknie (mam touratecha)?
4. Co z mocowaniem osprzętu: mocowanie lusterek, elementów sterujących plastki z (rozrusznik, światła, kierunkowskazy, lusterka, klamki) w końcu teraz zamontowan są na standardowej 22mm-ej kierownicy?
5. Podwyższenie kiery jakoś ogarnę (np. accel-a na grubszą kierownicę - linki chyba stykną).
6. Klamki jakieś krótsze chyba montuje się w miejsce standardowych, beż żadnych przeróbek?
Ewentualne zmiany szykuję na grudzień styczeń o ile finansowo mnie to nie zabije. Jeżeli będzie się na to szykować, to kiera dostanie tylko nowe grzane manetki
BTW. Jeżeli linki gazu/sprzęgłą są ok. (tj. nie kwalifikują się do wymiany) to czym przesmarować?
Jak mielibyście jakieś uwagi, propozycje lub co gdzie kupić niekoniecznie z górnej półki to będzie miło
1. Czy są grzane manetki na grubsze kierownice? bo nie za bardzo znalazłem.
2. Czy rolgaz też muszę wymienić?
3. Czy mocowanie handbarów styknie (mam touratecha)?
4. Co z mocowaniem osprzętu: mocowanie lusterek, elementów sterujących plastki z (rozrusznik, światła, kierunkowskazy, lusterka, klamki) w końcu teraz zamontowan są na standardowej 22mm-ej kierownicy?
5. Podwyższenie kiery jakoś ogarnę (np. accel-a na grubszą kierownicę - linki chyba stykną).
6. Klamki jakieś krótsze chyba montuje się w miejsce standardowych, beż żadnych przeróbek?
Ewentualne zmiany szykuję na grudzień styczeń o ile finansowo mnie to nie zabije. Jeżeli będzie się na to szykować, to kiera dostanie tylko nowe grzane manetki
BTW. Jeżeli linki gazu/sprzęgłą są ok. (tj. nie kwalifikują się do wymiany) to czym przesmarować?
Jak mielibyście jakieś uwagi, propozycje lub co gdzie kupić niekoniecznie z górnej półki to będzie miło
Kilka dni temu przrobiłem bagażnik aby móc zamontować płytę i zamontowałem samą płytę
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... nref=story
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... nref=story
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
Wygląda jak spojler a nie płyta
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Worek się mieści a to najważniejsze Teraz pracuje na podwyższeniem stopki hamulca aby było bardziej wyczuwalne w butach no i wyższe bo regulacja już się skończyła :D
Jak testy wypadną poprawnie to dam na laser do wycięcia żeby to wyglądało profesjonalnie
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... nref=story
Jak testy wypadną poprawnie to dam na laser do wycięcia żeby to wyglądało profesjonalnie
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... nref=story
Now łożyska i nowe uszczelniacze w tylnym kole. Przy okazji wymieniłem klocki w tylnym hamulcu, a tym samym wyczyściłem cały zacisk, wypolerowałem tłoczek aby ładnie pracował Wymieniłem płyn hamulcowy i odpowietrzyłem cały układ i teraz hamulec żyleta :D
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... nref=story
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... nref=story
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
Generalnie nie musisz nic zmieniać, fatbar zwęża się i można przenieść osprzęt. Jedyny problem zauważysz przy mocowaniu osprzętu, oryginalna kierownica ma nawiercenia pod kołki z osprzętu, by się nie przekręcały. Podłożyłem kawałki dętki by przy skręcaniu lepiej trzymało, jednak nie jestem pewien czy to był najlepszy pomysł, bo plastikowe kołki w osprzęcie ściąłem. Z drugiej strony nie nawiercałem nowej kierownicy.robas pisze: 1. Czy są grzane manetki na grubsze kierownice? bo nie za bardzo znalazłem.
2. Czy rolgaz też muszę wymienić?
4. Co z mocowaniem osprzętu: mocowanie lusterek, elementów sterujących plastki z (rozrusznik, światła, kierunkowskazy, lusterka, klamki) w końcu teraz zamontowan są na standardowej 22mm-ej kierownicy?
Ja do swoich (nie touratech) dotoczyłem nowe mocowania. W swoim fatbarze nie miałem wewnętrznego gwintu i to też rozwiązałem dotoczeniem odpowiednich części.robas pisze: 3. Czy mocowanie handbarów styknie (mam touratecha)?
Linki stykną, za to przewód hamulcowy od klamki mam na styk. To też zawsze można zmienić, lub dorobić na wymiar.robas pisze: 5. Podwyższenie kiery jakoś ogarnę (np. accel-a na grubszą kierownicę - linki chyba stykną).
Mam oryginalne klamki, moim zdaniem zależy to tylko i wyłącznie od handbarów. Więc jeśli zostawiasz stare to nie sądzę by coś się zmieniło.robas pisze: 6. Klamki jakieś krótsze chyba montuje się w miejsce standardowych, beż żadnych przeróbek?
Ewentualne zmiany szykuję na grudzień styczeń o ile finansowo mnie to nie zabije. Jeżeli będzie się na to szykować, to kiera dostanie tylko nowe grzane manetki
Zmieniłem kiere na Renthal Fatbar z przejściówką która podwyższa mocowanie kierownicy o 20mm. Handbary to Barkbusters które nie wiedzieć czemu zamówiłem pod standardową kierownicę i musiałem przerabiać mocowania.
Dzisiaj skończyłem z lagami - nowy olej, nowe uszczelniacze, nowe przeciwpyłówki i nowe progresywne sprężyny :D
https://www.facebook.com/lukasz.lenart/ ... 9646961504
https://www.facebook.com/lukasz.lenart/ ... 9646961504
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
Dzisiaj w końcu dokończyłem składać przednie zawieszenie, do tego nowe klocki i wymiana płyny plus nowe łożyska i uszczalniacze w przednim kole - jutro trzeba przetestować :D
https://www.facebook.com/lukasz.lenart/ ... 6473389488
https://www.facebook.com/lukasz.lenart/ ... 6473389488
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/
U mnie
-zmiana oleju 10W40
-filtr powietrza ori
-filtr oleju ori
- klocki TRW przód i konserwacja zacisku
-zmiana płynu hamulcowego tył przód Motul 5.1
-czyszczenie/smarowanie łańcucha wymiana serków
-smarowanie łożysk
I wyruszam do Grecji na 4 miesiące, by pojeździć
-zmiana oleju 10W40
-filtr powietrza ori
-filtr oleju ori
- klocki TRW przód i konserwacja zacisku
-zmiana płynu hamulcowego tył przód Motul 5.1
-czyszczenie/smarowanie łańcucha wymiana serków
-smarowanie łożysk
I wyruszam do Grecji na 4 miesiące, by pojeździć
Pozdrawiam Adam. Pracuję jako mechanik. Mam żonę (księgowa przemyśl), a także dwójkę dzieci
A ja muszę na zimę zdemontować akumulator . . .
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Przedwczoraj zamontowałem nową płytę pod silnik od Górala (dzięki!) - jest wyższa z przodu niż to co miałem więc powinna lepiej chronić silnik przez błotem z pod przedniego koła
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... 6546319147
https://web.facebook.com/lukasz.lenart/ ... 6546319147
Łukasz zawny Tośkiem
https://gruuf.com/
https://gruuf.com/