Strona 1 z 1

Niższa moc w dowodzie niż rzeczywistości

: 27 lip 2021, 14:52
autor: Roxalor
Witam,

Przeglądam aktualnie różnorakie oferty motocykli, aby być na 100% pewnym tego co będę chciał kupić po zdanej kategorii A.
I tak natrafiłem na kilka ofert (co prawda nie dotyczących XT660, gdyż on i tak łapie się na A2), które w opisie podają, że motocykl jest zarejestrowany na niższą moc niż w rzeczywistości (np. KTM 640 zarejestrowany na 25kW).

I moje pytanie jest takie:
Jakie grożą za to konsekwencje prawne?
Co jeżeli taki zapis nie widniałby w ofercie/sprzedawca by nie poinformował a ja najzwyczajniej w świecie nie znam się na silnikach i nie wiem, że papiery są przekłamane?
I co kiedy zdaję sobie sprawę, że są przekłamane, odwiedzę hamownie a następnie z wynikami pójdę do wydziału komunikacji przerejestrować motocykl na siebie, ale już na moc rzeczywistą?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :D

Re: Niższa moc w dowodzie niż rzeczywistości

: 27 lip 2021, 19:20
autor: karollo10
Witam

Ogólnie nic się nie stanie. Wydział Komunikacji opiera się na WYCIĄGU ZE ŚWIADECTWA HOMOLOGACJI a nie wydruku z hamowni.
Dodam jeszcze, że przy każdej rejestracji wydziały komunikacji sprawdzają dane techniczne zawarte w dowodzie z danymi z katalogów homologacyjnych. Z diagnosta który zrobił zmiany konstr. obniżające moc pod kat. A2 może mieć spore problemy
Pozdrawiam
Czynny diagnosta

Re: Niższa moc w dowodzie niż rzeczywistości

: 27 lip 2021, 22:35
autor: Roxalor
Dzięki karollo za info,
a jesteś w stanie mi powiedzieć co w przypadku, gdy takie rzeczy poszły lewizną podczas tłumaczenia dokumentów w czasie sprowadzania?
I rozumiem, że mi teoretycznie nic za to nie grozi, nawet jak diagnosta by się ewentualnie zorientował, że coś nie halo? I właśnie co wtedy, gdy ktoś się zorientuje? Diagnosta, policja?

Re: Niższa moc w dowodzie niż rzeczywistości

: 29 lip 2021, 21:31
autor: karollo10
Roxalor pisze: 27 lip 2021, 22:35 Dzięki karollo za info,
a jesteś w stanie mi powiedzieć co w przypadku, gdy takie rzeczy poszły lewizną podczas tłumaczenia dokumentów w czasie sprowadzania?
I rozumiem, że mi teoretycznie nic za to nie grozi, nawet jak diagnosta by się ewentualnie zorientował, że coś nie halo? I właśnie co wtedy, gdy ktoś się zorientuje? Diagnosta, policja?
nic a nic: jeśli jest błąd w tłumaczeniu to wina tez urzędnika. Często gęsto jest tak, że podczas rejestracji urzędnik zobowiązany jest do sprawdzenia danych z katalogów itp :)
także czystą głowę masz :) zero problemu

Re: Niższa moc w dowodzie niż rzeczywistości

: 07 lis 2021, 16:48
autor: krzsiekjab
XT Są na a2 jak i na a bo mają 35 albo 35.3 kw ;). Błędy powinny być wyprowadzone zmniejszyć moc można . I jest to legalne. Np mechanik blokada mechaniczna wykres z hamowani faktury itp potem przegląd zmiany w dowodzie