niezasłużony mandat z ITD

Alternatywa dla ShoutBox'a
Chcesz napisać o czymś co całkowicie nie pasuje do innego działu - Pisz tutaj!
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 540
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

Dawaj do sądu. Mnie jak złapała Policja i chciała mi 20pkt zaaplikować i 800 mandatu, sprawę dałem do sądu. Przesłuchiwany byłem przez lokalną Policję z gminy. Sąd wymierzył mi karę 200zeta ,. koszty rozprawy skarb państwa. pkt. dostałem 10pkt (nieuki z drogówki). No i czas : jak mandat przy wykroczeniu to 7 dni na zapłatę . U mnie sprawa ponad pół roku trwała . A po wyroku jeszcze 1 miesiąc na zażalenia stron i dopiero dostałem chyba 20 dni na zapłatę.

Z ITD nie wiem jak jest , raz mnie zatrzymali , więc znów gadka o sądzie . Potem krokodyl opisał się , okserował dokumenty i kazał mi podpisać. Odmówiłem podpisania jego wypocin , twierdząc że gwiazdą rocka nie jestem , oraz że prawnik w firmie nakazał nam nic nie podpisywać. Krokodyl się wkurzył , oddał kwity i tyle go widziałem. Jak na razie nic mi nie przyszło.A było to z 10 miechów temu.
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Może trybunał pomoże ;-)
http://www.gloswielkopolski.pl/artykul/931470,mandat-bez-zdjecia-jest-niezgodny-z-prawem-rozstrzygnie-trybunal-konstytucyjny,id,t.html

Ale zanim coś z tym zrobią, to w twoim przypadku trzeba się będzie pofatygować do sądu :-/
Terefere
Awatar użytkownika
Rut
Posty: 175
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Gdynia

Jest jeszcze jedna opcja - możesz olać to pismo. Skutkiem może być, że podadzą Cię do sądu za niewskazanie sprawcy, jednak obecne orzecznictwo wskazuje, że ITD nie ma uprawnień do kierowania takich spraw do sądu. W Warszawie już było kilka takich wyroków - poczytaj w necie, głośno o tym.