Strona 1 z 4

Odwyk Tenerki :)

: 11 sty 2017, 17:06
autor: Dobry Chłopak
Hucuł jak to każdy dzielny podróżnik lubi sobie czasem chlapnąć. Nalotu ma już 60+ jednak duże spożycie oleju zaczęło być już denerwujące. Pomyślałem... sprawdzę czy to prawda że motocykle wybuchają po przekroczeniu 100 000 km a że zimowe wieczory są długie. Padła decyzja! Walczymy z pijaństwem (remont).

Tak wyglądał jesienią :

Obrazek

teraz wygląda trochę inaczej :)

Obrazek

Rozkręcanie nie miało końca-jak ja to potem złożę :) wreszcie serce na stół i pierwsze niespodzianki.

Głowica - wiadomo syf olej i inne.

Obrazek

Cylinder...

Obrazek

Głowica poszła do fachowca a ja piję browara i zastanawiam się co dalej.

Pierwszy pomysł (Tańszy) Cylindra to my już nie przeszlifujemy ale można zrobić tuleje :)
Drugi pomysł (Droższy) 4-5 dni i mam wszystkie potrzebne części, a Yamaha przy dużych zakupach daje rabat :)

Dam znać co dalej!

: 11 sty 2017, 18:24
autor: Lotek
coś nie wierzę w ten przebieg albo Yamaha odwala tandetę, Jednemu przy 30k pada skrzynia, a ty remont silnika przy 60k :(

: 11 sty 2017, 23:13
autor: Dobry Chłopak
Nie wykluczam że piebieg może być większy, wiadomo jak jest :) ale działać trzeba!

: 12 sty 2017, 9:56
autor: trolik
Ostatnio rozbierałem airbox i znalazłem tam pół szufli piasku...Motor nówka-przejechane 4 kkm, z czego 2 kkm of. Wydaje mi się, że ori filtr powietrza, a raczej jego mocowanie nieskutecznie przeciwdziała przedostawaniu się drobin do airboxa i dalej do silnika. Może to jest przyczyna uszkodzenia silnika? Ja w każdym razie wymieniłem filtr na gąbkę i mam zamiar regularnie sprawdzać airbox w poszukiwaniu drobin piasku...
pozdrawiam trolik

: 12 sty 2017, 17:45
autor: turas
trolik pisze:Ostatnio rozbierałem airbox i znalazłem tam pół szufli piasku...Motor nówka-przejechane 4 kkm, z czego 2 kkm of. Wydaje mi się, że ori filtr powietrza, a raczej jego mocowanie nieskutecznie przeciwdziała przedostawaniu się drobin do airboxa i dalej do silnika. Może to jest przyczyna uszkodzenia silnika? Ja w każdym razie wymieniłem filtr na gąbkę i mam zamiar regularnie sprawdzać airbox w poszukiwaniu drobin piasku...
pozdrawiam trolik

Z tego co słyszałem, Tereski mają właśnie jakąś wadę fabryczną airboxa (albo może właśnie OE filtra powietrza) ponieważ brud dostaje się do filtra i silnika.
Kolega kupił XT660Z w pięknym stanie, krajową itd.
Pojechał nią do Maroko i ledwo wrócił. W trakcie wyjazdu rozsypała się skrzynia biegów (trzeci bieg) i praktycznie zatarł się silnik. Po rozebraniu silnika nie było za bardzo sensu go reanimować. Piasek dostał się przez filtr powietrza.
Poszukajcie sobie tematów dotyczących tego problemów, żeby za jakiś czas nie obudzić się z ręką w nocniku :-x

: 12 sty 2017, 19:14
autor: pawulon182
3 bieg to jakas przypadłość w Yamahach. W mojej (58kKm) juz się zaczyna zabawa jak wbiję z 2 na 3 bez sprzęgła i odwinę to czuć że zaraz wypadnie albo po prostu spada na 2. To samo w TDM miałem, TRX i kilku innych moto od Y. Pół biedy ze jest odcięcie bo bez tego przekręciłem silnik w TDM - wpadł międzybieg 3-2 na odwiniętej manecie i kolizja...
A dolot jest nieszczelny na połączeniu dołu filtra z airboxem. Ta gówniana uszczelka niewiele daje jak się bawi w pyle, piachu i innych takich

: 12 sty 2017, 20:23
autor: Dobry Chłopak
Badam temat jak rozwiązać problem z filtrem powietrza, to będzie pierwsza rzecz jaką poprawie po złożeniu wszystkiego do kupy. Nie mam zdjęcia ale tak zasyfionej przepustnicy ( nie tak standardowo olejem tylko właśnie drobnym pyłem jakby piaskiem ) dawno nie widziałem. Więc coś jest na rzeczy.

: 13 sty 2017, 8:49
autor: trolik
pawulon182 pisze: A dolot jest nieszczelny na połączeniu dołu filtra z airboxem. Ta gówniana uszczelka niewiele daje jak się bawi w pyle, piachu i innych takich
U mnie własnie na dole był cały ten żwir. Ratuje chyba tylko filtr z gąbki albo KN
pozdrawiam trolik

: 13 sty 2017, 12:31
autor: mik1046
trolik,
K&N to dopiero syf co Ty gadasz. Jak tylko gąbka.

: 13 sty 2017, 19:24
autor: Flaw
Tylko nie K&N, to się nadaje tylko na asfalt.

: 13 sty 2017, 20:19
autor: Dobry Chłopak
Ciężko znaleźć dedykowany filtr z gąbki, jakaś podpowiedź? Bo oprócz tego od Touratecha i OTR pozostaje chyba własna inwencja :)

: 13 sty 2017, 21:10
autor: mik1046
Nom inwencja własna wyjdzie najtaniej.
Ja bym kupił używany air box gdzie była mocowana gąbka wyciął co trzeba i zaadaptował do tenerki.

Np.

http://allegro.pl/ktm-sx-exc-520-525-45 ... ml#thumb/1

: 13 sty 2017, 21:29
autor: trolik
Ja mam OTR i jest ok.
pozdrawiam trolik

: 16 sty 2017, 15:39
autor: kosmal1098
Obrazek
Miałem podobnie na papierowym
Przy wymianie uszczelniłem boczne pokrywy na smar i obleciałem tak ukraine,albanie i parę krótkich wypadów
Idę sprawdzić do garażu czy zdało egzamin

: 16 sty 2017, 18:51
autor: Dobry Chłopak
Tymczasem przyszły graty

Obrazek

Zastanawiam się jeszcze nad patentem z uszczelką jaki opisał Chenko na XT660.COM