Strona 1 z 1

Efekt przegrzania sprzęgła :)

: 20 gru 2019, 17:48
autor: maciokrk
Hej,

Nie wiem czy ktoś z was spotkał się z taką sytuacją że przegrzało i rozerwało tarcze sprzęgłowe. Temat nie dotyczy XTeka więc dla tego jako Offtopic.

Jeśli komuś się zdarzyło to czy rozpoławiał silnik i wyciągał czesci czy raczej tylko płukanie olejem? Ja zdecydowałem się tylko na ściągnięcie dekla i wybranie stamtąd elementów sprzęgła. I teraz będe robił częstsze wymiany oleju. Myślicie że mogły to być słabszej jakości tarcze że tak pękły?

Obrazek

: 21 gru 2019, 14:29
autor: marider
Widziałem że w WR się to zdarza, do silnika nie wpada tylko z kosza wylatuje w kawałkach jak zmieniasz tarczki i czasem przekładki. Sprobuj poskładać do kupy szczątki i zobacz czy wszystkie elementy są. Ile ich tam siedzi: 7 tarcz i 6 stalowych przekładek? :) Nie wiem jak w F ale do X/R zalecają pakować oryginalne sprzęgło Yamahy, ja na wszelki wypadek kupiłem komplet Barnett'a na zapas (+ mocniejsze sprężyny w zestawie).

: 21 gru 2019, 19:30
autor: maciokrk
Mi właśnie w WRce tak się stało. W Fce miałem 9 tarcz i 8 przekładek. Założyłem teraz zestaw od EBC (DRCF). Niby carbonowe tarcze itp. Miejmy nadzieję że wytrzyma, ale co ciekawe prawdopodobnie stało się to z powodu niedomykającego się ssania na ciepłym. Z tego powodu była zbyt uboga mieszanka i silnik sie przegrzewał. To wraz z dość ostrą jazdą w terenie spowodowały takie uszkodzenia.

: 25 gru 2019, 21:52
autor: Panocek
"Niedomknięte ssanie na ciepłym" to by wzbogaciło mieszankę, a nie zubożyło. Dwa, jeżeli na skutek zbyt ubogiej mieszanki tarcze sprzęgła Ci się palą to cylinder i głowica powinny przestać istnieć :-D

: 25 gru 2019, 22:35
autor: krzsiekjab
Dokładnie jak Panocek
Wina może leżeć po stronie oleju za mocno naciągniętego sprzęgła ? Wady fabrycznej. Zbyt częstego używania sprzęgła itp

: 26 gru 2019, 20:15
autor: maciokrk
Panocek pisze:"Niedomknięte ssanie na ciepłym" to by wzbogaciło mieszankę, a nie zubożyło. Dwa, jeżeli na skutek zbyt ubogiej mieszanki tarcze sprzęgła Ci się palą to cylinder i głowica powinny przestać istnieć :-D
Ssanie na ciepłym daje więcej powietrza więc mieszanka jest zbyt sucha i grzeje się za bardzo. Więc motocykl się przegrzewał.i gotował.

: 27 gru 2019, 8:01
autor: krzsiekjab
Przegrzać było.by moim zdaniem ciężko nie w polskich warunkach raczej. Olejowe wodne chłodzenie jest bardzo wydajne . Prędzej gniazda zaworowe wypalone .

: 28 gru 2019, 11:35
autor: trolik
Na wyprawy zawsze zabieram ze sobą zapasowe tarcze. Wiele nie ważą, ą czuję się spokojniej:-)
pozdrawiam trolik

: 30 gru 2019, 21:11
autor: delirium
trolik pisze:Na wyprawy zawsze zabieram ze sobą zapasowe tarcze. Wiele nie ważą, ą czuję się spokojniej:-)
pozdrawiam trolik
również mam zawsze ze sobą komplet tarcz ciernych, w razie czego moto na bok i bez spuszczania oleju można szybko przełożyć.

: 30 gru 2019, 23:22
autor: Mateusz93
To może próba ciśnienia sprężania, skoro tu dywagacje o zaworach? ;)