Uwaga. Włączyliśmy możliwość przeglądania forum przez mobilną appkę TAPATALK. Prosimy o testowanie :) Link dla Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... vity&hl=pl a dla iOS tu: https://apps.apple.com/us/app/tapatalk- ... d307880732

Szyba turystyczna

Trasy, przygotowania, wspomnienia
MaciejM
Posty: 18
Rejestracja: 14 kwie 2020, 1:40
Lokalizacja: Rybnik

Trochę odgrzeję "kotleta", ale czy ma ktoś dostępne te wsporniki do wyższej szyby turystycznej? Te o których napisano od 5 strony tego tematu?
Awatar użytkownika
grego
Posty: 288
Rejestracja: 30 kwie 2019, 12:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wprawdzie jeżdżę Teresą, ale też przerabiałem szybę turystyczną i wróciłem do seryjnej niskiej.

Kupiłem i ciągle mam turystyczną owiewkę Givi, która jest nie tylko wyższa, ale i szersza niż seryjna. Jest też cieńsza i bardziej giętka, i producent zaleca prędkości ≤130 kmh. Fakt, że lepiej zdejmuje wiatr z klatki piersiowej, ale wg mnie nadaje się tylko na jazdę po asfalcie. Na dalekie przeloty jest super, ale w terenie zawadza, bo nie można się nachylić i jest zbyt giętka.

Wróciłem więc do niskiej seryjnej, ale że mam ponad 190 cm wzrostu, to mocno mi wiało na asfalcie. Dokupiłem więc deflektor z regulowaną wysokością od Darkojak i to był strzał w dziesiątkę — na asfalt podnoszę, na teren opuszczam. Podniesiony daje prawie 14 cm więcej wysokości i przenosi strumień powietrza ponad daszek kasku. Opuszczony wystaje tylko ~1,5 cm, ale jest przesunięty do przodu, więc nie zawadza. Możliwość regulacji wysokości i kąta nachylenia pozwala dopasować do wzrostu i kształtu owiewki.

Poza tym montowałem go też na wysokiej, bo mimo wszystko wiało mi pod daszek. Szczerze polecam i raczej nie wracam do wysokiej szyby :)
Standard disclaimer: I may be totally wrong ;)
ODPOWIEDZ