Myslalem o zakupie speedohealer'a ale w tenerce przejechany kilometraz z grubsza jest wskazywany dobrze a jego rozjazd to tylko okolo 2 km na przejechane 100 km.
Licznik predkosci za to ma duzy rozjazd i strasznego laga w pokazywaniu predkosci.
W starej ttr 600 ktora ma naped na slimaku z przedniego kola do 110 km rozjazd predkosci i przebiegu jest taki sam i wynosi wedlug gps 2-3 km.
Spalanie XT 660 R/X/Z
No tak, wystarczy mnożyć obrót przez ustalony obwód opony.
Faktycznie przejechalem napewno mniej kilometrow niz pokazal licznik z racji nie fabrycznego przelozenia ale w tabelce wyglada fajnie![]()
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Standard disclaimer: I may be totally wrong ![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ale zeby nie bylo to zmiana przelozen na wolniejsze ma znaczny wplyw na zuzycie paliwa pod warunkiem ze nie potrzebujemy duzych predkosci np przy jezdzie po krzakach.
W starych lupach gdzie naped predkosciomierza jest z przedniego kola mozna eksperymentowac z przelozeniami bez wplywu na przeklamania licznika nawet te fabryczne.
W ttr przerobilem juz trzy zestawy przelozen i udalo mi sie zejsc ze spalaniem przy jezdzie pokrzakowej ale bez upalania o ponad litr.
Na fabrycznym przelozeniu 15/44 piaty bieg zapinalem przy 100 km/h na obecnym 14/47 moge zapiac przy 70km/h.
Na fabrycznym rzadko gdzie drugi bieg wrzucalem,na obecnym czesto na trzecim jezdze.
Jak na moje potrzeby narazie przelozenia optymalne,chodz biegi znacznie krotsze sie zrobily,przy 100km/h mam 5200 obrotow wiec troche wiecej huku przy okazji tez sie pojawilo![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W starych lupach gdzie naped predkosciomierza jest z przedniego kola mozna eksperymentowac z przelozeniami bez wplywu na przeklamania licznika nawet te fabryczne.
W ttr przerobilem juz trzy zestawy przelozen i udalo mi sie zejsc ze spalaniem przy jezdzie pokrzakowej ale bez upalania o ponad litr.
Na fabrycznym przelozeniu 15/44 piaty bieg zapinalem przy 100 km/h na obecnym 14/47 moge zapiac przy 70km/h.
Na fabrycznym rzadko gdzie drugi bieg wrzucalem,na obecnym czesto na trzecim jezdze.
Jak na moje potrzeby narazie przelozenia optymalne,chodz biegi znacznie krotsze sie zrobily,przy 100km/h mam 5200 obrotow wiec troche wiecej huku przy okazji tez sie pojawilo
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
W mojej nowej wr250r (a w zasadzie 310ccm = 290 ccm Athena Big Bore + Hot Rod Stroker) nawet nie mam obrotomierza więc ganiam na czuja i tak samo kręcę manętą. Niedawno zmieniłem tyną zębatkę z 44 na 49 ( przednia 14, fabryczna 13 poszła won) i motorek zapieprza teraz w terenie aż miło, tj. szutry, piachy, las, łąki i co tam sobie zamanie, no po prostu bajka. Oczywiście SpeedoDRD jest zresetowane i ustawione pod nowe przełożenie także ze wskazaniami prędkościomierza nie ma problemu
Także przydatny jest gadżet, to polecam. A spalanie? Każde poniżej 5l/100km to niskie, r1 (rn22) paliła mi średnio 9-12 także ten tegez.. zwłaszcza przy aktualnej cenie paliwa ![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
U mnie XTek pokazuje zgodnie z GPSem i powiem szczerze spalanie pomiedzy 6 a 7 litrow zawsze. Niezaleznie od jazdy. Przypuszczam ze to dlatego ze waze 130+ i to tak jakby permanentna jazda z plecaczkiem.
Loud pipes, saves lives.
XT660ZA, przejechane dopiero 1300km.
W tym czasie 6 tankowań i spalanie od 4.72 do 6.46; średnio Excel podaje 5.46.
Generalnie mogę napisać: od 5 litrów przy jeździe poza miastem (od 90 do 120) do 6.5 przy jeździe w mieście w korkach (start, stop etc.).
Przyspieszanie raczej dynamiczne (tak na 2/3) do prędkości przelotowej w danych warunkach.
W tym czasie 6 tankowań i spalanie od 4.72 do 6.46; średnio Excel podaje 5.46.
Generalnie mogę napisać: od 5 litrów przy jeździe poza miastem (od 90 do 120) do 6.5 przy jeździe w mieście w korkach (start, stop etc.).
Przyspieszanie raczej dynamiczne (tak na 2/3) do prędkości przelotowej w danych warunkach.
XT660ZA - "Maszka" :D
Pare miesiecy temu podczas serwisu wiosennego i wymiany filtra powietrza na nowy,postanowilem rowniez sprawdzic napiecie tps.
Ktos tam juz chyba byl,bo wynosilo na wolnych obrotach 0,9V.
Serwisowka mowi ze ma sie zawierac w granicach 0,63V-0,73V.
Ustawilem oczywiscie "po krakowsku" na 0,63V.
Od tamtej pory przy samych dojazdach do pracy po miescie 2x8 km spalanie w okolicach 5l.
Rekord w trasie (320 km)mialem 3,76 litra,ale staralem sie w wiekszosci jechac zgodnie z przepisami.
Procz zmniejszenia spalania nie zmienilo sie absolutnie nic wiecej,silnik idzie tak samo,poszarpuje tak samo,strzela w wydech tak samo.
Srednia spalania ze wszystkich tankowan spadla do 4,889 l
![Obrazek](https://thumbs2.imagebam.com/11/3e/94/44b76f1350332290.jpg)
Ktos tam juz chyba byl,bo wynosilo na wolnych obrotach 0,9V.
Serwisowka mowi ze ma sie zawierac w granicach 0,63V-0,73V.
Ustawilem oczywiscie "po krakowsku" na 0,63V.
Od tamtej pory przy samych dojazdach do pracy po miescie 2x8 km spalanie w okolicach 5l.
Rekord w trasie (320 km)mialem 3,76 litra,ale staralem sie w wiekszosci jechac zgodnie z przepisami.
Procz zmniejszenia spalania nie zmienilo sie absolutnie nic wiecej,silnik idzie tak samo,poszarpuje tak samo,strzela w wydech tak samo.
Srednia spalania ze wszystkich tankowan spadla do 4,889 l
![Obrazek](https://thumbs2.imagebam.com/11/3e/94/44b76f1350332290.jpg)
TTR 600
GS 1150
TENERE 700
GS 1150
TENERE 700
-
- Posty: 220
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
- Lokalizacja: Dęblin
Ja zawsze tankuje do do pełna czyli ok 50zl czyli jakieś 11.5l i starcza mi to na 160/185 km do rezerwy średnie jakieś 6.5l przy mojej jeździe gdzie 80%czasu dostaje po.dupie często prawie do odcięcia piachy i szybkie przyspieszenia w mieście . Wydaje mi się że jest to dobre