Flaw popatrz dokładnie czy to nie patent z XL? Jezdziłeś na zlocie a nie popatrzyłeś na felgi? :PFlaw pisze:No i jeszcze w najnowszej super tenere.
Opony XTX/XTR
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Patrzyłem, widziałem ![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://img27.imageshack.us/img27/3206/img3577v.jpg)
Nowe łapcie mojej Yadźki - TKC80 (tył i przód). Troszkę się ociągałem, ale muszę się pochwalić. Wrażenia, czysto subiektywne oddające moje odczucia z jazdy na nowych oponkach.
Zdecydowanie dające poczucie większego, realnego bezpieczeństwa (hamowanie, jazda w zakręcie) od opon "seryjnych". Pewnie trzymające się nawierzchni, zarówno mokrej, jak i suchej. Fakt: przy prędkościach ok. 80km/h szumi. Ale las szumi, morze szumi, to i zapewne z oponką tak ma być. Wcale to nie umiejsza frajdy z jazdy.
Rewelacyjna oponka na szutry, polne drogi. W cięższych warunkach nie testowałem (cykam się
![:oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- Ceną wielkości jest odpowiedzialność...
...towarzyszką mądrości jest cierpliwość.
...towarzyszką mądrości jest cierpliwość.
Na TKC80 przejeździłem ubiegły sezon. Byłem bardzo zadowolony. W porównaniu z tym, co było założone oryginalnie na koła to niebo a zienia. Na asfalcie trzymają jak wściekłe. Spokojnie można się składać w zakręty. Co ciekawe, nieźle też trzymają na mokrym. W lżejszym(!) terenie też dają radę. Słabo nadają się za to na błoto i mokrą trawę. Mają dużą, gęstą kostkę, która kiepsko "wgniata" się w podłoże i szybko się zakleja. Tył po sezonie został mocno zjechany. Przód, przy tym samym przebiegu, wygląda jak nowy. Jeśli ktoś jeździ głównie asfaltem lub śmiga szutrami, będzie bardzo z tych opon zadowolony.
W tym sezonie jeżdżę na Mitasach E09 (tył) i Porelli MT21 (przód). W porównaniu do TKC80 dużo gorzej na asfalcie. Szumią znacznie bardziej, ślizgają się na mokrym, nie dają takiej pewności jak TKC. Chosiaż ostatnio, jak już trochę przód zjechałem jest trochę lepiej. Za to w terenie to jeszcze nie cross ale jest całkiem dobrze. E09 to też taka asfaltowa kostka ale poza asfaltem daje radę lepiej niż TKC. Przód (Pirelli MT21) w porównaniu z TKC daje o wiele więcej frajdy z jazdy. Obydwie oponki są dosyć wytrzymałe. Pomimo, że nie oszczędzam ich na asfalcie- to do zupełnego zużycia jeszcze im brakuje.
Ale nic nie jest tak dobre, żeby nie mogło być lepsze. Dzisiaj zamówiłem na tył METZELER Unicross. Z przodem mam dylemat. Myślę o Unicrossie lub o Mitasach C17, C19, lub C21. Fajnie byłoby, gdyby oponki z przodu zachowywały się nie gorzej na asfalcie niż MT21 a w terenie trochę lepiej. No i żeby trwalość była znośna.
[ Dodano: 2010-07-26, 13:55 ]
Przypomniałem sobie. Na temat TKC80 już pisałem tutaj. Dla zainteresowanych: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=80&post ... c&start=30
W tym sezonie jeżdżę na Mitasach E09 (tył) i Porelli MT21 (przód). W porównaniu do TKC80 dużo gorzej na asfalcie. Szumią znacznie bardziej, ślizgają się na mokrym, nie dają takiej pewności jak TKC. Chosiaż ostatnio, jak już trochę przód zjechałem jest trochę lepiej. Za to w terenie to jeszcze nie cross ale jest całkiem dobrze. E09 to też taka asfaltowa kostka ale poza asfaltem daje radę lepiej niż TKC. Przód (Pirelli MT21) w porównaniu z TKC daje o wiele więcej frajdy z jazdy. Obydwie oponki są dosyć wytrzymałe. Pomimo, że nie oszczędzam ich na asfalcie- to do zupełnego zużycia jeszcze im brakuje.
Ale nic nie jest tak dobre, żeby nie mogło być lepsze. Dzisiaj zamówiłem na tył METZELER Unicross. Z przodem mam dylemat. Myślę o Unicrossie lub o Mitasach C17, C19, lub C21. Fajnie byłoby, gdyby oponki z przodu zachowywały się nie gorzej na asfalcie niż MT21 a w terenie trochę lepiej. No i żeby trwalość była znośna.
[ Dodano: 2010-07-26, 13:55 ]
Przypomniałem sobie. Na temat TKC80 już pisałem tutaj. Dla zainteresowanych: http://xt660.pl/viewtopic.php?t=80&post ... c&start=30
W moim moto założyłem opony shinko F006. Jak dotąd, na asfalcie na tylnej zrobiłem ~1000km a na przodzie ~300km w bardzo różnych warunkach atmosferycznych czyli, słońce i deszcz w lipcu. Jestem z nich bardzo zadowolony bo przy moim stylu jazdy działają elegancko, to jest dobry sprzęt. Nie wiem jak będzie z jazdą jesienią i w bezśnieżna zimę kiedy asfalt jest chłodny! / jest 4 XI i opony mają +10tyśkm. Tył kwalifikuje się już do wymiany a front jest ok. Opony są godne polecenia, następne które kupię też będą shinko.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2010, 20:08 przez grzegorz, łącznie zmieniany 1 raz.
A czy ktoś się spotkał może kiedyś z taką marką opon jak MOTOZ ? Brzmi trochę egzotycznie ale oglądałem ostatnio oponkę MOTOZ 90/100-21 TRACTIONATOR DESERT i powiem Wam, że jakość pierwsza klasa. Do Ciężkiego enduro jak znalazł. Podobno nawet, została do takich motocykli stworzona. Bieżnik bardzo głęboki i nie prosty, tylko mocno stożkowy. Pomimo takiej rzeźby, sprawia wrażenie dobrze trzymającej na asfalcie.
Oponę oglądałem w OLEK MOTOCYKLE i mocno się nad nią zastanawiam.
Strona producenta : http://www.motoz.com.au/
http://www.sklepef.pl/shop/174/64865-34 ... tor-desert
P.S.
Ma ktoś może przednie kółko od eRki do sprzedania ?
Oponę oglądałem w OLEK MOTOCYKLE i mocno się nad nią zastanawiam.
Strona producenta : http://www.motoz.com.au/
http://www.sklepef.pl/shop/174/64865-34 ... tor-desert
P.S.
Ma ktoś może przednie kółko od eRki do sprzedania ?
Pierwszy raz słyszę o Motoz ale że cena nie jest wygórowana więc można spróbować. gkogut proponuję zamieścić ogłoszenie o kółku w dziale giełda ![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Juz pisalem na temat tej opony ja jezdze na takiej, nawet w Bieszczadach na zlocie na niej bylem. Mimo stozkowego bierznika tak swietnie sie nie oczyszcza za to swietnie sie sprawuje na ostrych i twardych kamieniach. Co do przyczepnosci to trzeba na poczatek ja dobrze rozjezdzic. Ja na swojej zrobilem i prawie 8 klockow i jeszcze sie trzyma. Slabo z nia na deszczu. Osobiscie polecam!!!!!gkogut pisze:A czy ktoś się spotkał może kiedyś z taką marką opon jak MOTOZ ? Brzmi trochę egzotycznie ale oglądałem ostatnio oponkę MOTOZ 90/100-21 TRACTIONATOR DESERT i powiem Wam, że jakość pierwsza klasa. Do Ciężkiego enduro jak znalazł. Podobno nawet, została do takich motocykli stworzona. Bieżnik bardzo głęboki i nie prosty, tylko mocno stożkowy. Pomimo takiej rzeźby, sprawia wrażenie dobrze trzymającej na asfalcie.
Oponę oglądałem w OLEK MOTOCYKLE i mocno się nad nią zastanawiam.
Strona producenta : http://www.motoz.com.au/
http://www.sklepef.pl/shop/174/64865-34 ... tor-desert
P.S.
Ma ktoś może przednie kółko od eRki do sprzedania ?
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie ![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Specjalnie na zlot założyłem t63 komplet nówki... No właśnie ale czy się nie dałem wyruchać ??? Zapłaciłem niby nie wygórowaną cenę 570 z przekładką ale jedna opona z 26tygodnia 09 druga z 40 tygodnia 09. Oczywiście dowiedziałem się o tym jak już miałem koło zdjęte więc odpuściłem sobie nerwy. Ale jak to jest możliwe ze koleś zamówił nowe i takie dostał czy myślicie że perfidnie zamówił gumy z 09 ??
Co do odczuć z jazdy to porównując do anaków na asfalcie .... 0 stabilności ale da się jeżdzić. Przyśpiesza oporniej rozpędziłem max do 156, wcześniej na tym odcinku 165 wyciskałem. Szumią i ogólnie porażka. Terenu nie sprawdziłem prawie wcale. Prawie bo jak parkowałem w garażu (garaż przy domku w trakcie budowy) na anakach musiałem po desce wjeżdżać pod podjazd a na t63 wjechał offem cudnie. Zatrzymałem przed samym wjazdem 15% górka luźna ziemia... anak buksował na płaskim tu nawet nie zamieliło tylko gładko ruszył. Więc na asfalt wielka lipa... Rozbudzone nadzieje na off
Czas pokaże czy wybór dobry...
Co do odczuć z jazdy to porównując do anaków na asfalcie .... 0 stabilności ale da się jeżdzić. Przyśpiesza oporniej rozpędziłem max do 156, wcześniej na tym odcinku 165 wyciskałem. Szumią i ogólnie porażka. Terenu nie sprawdziłem prawie wcale. Prawie bo jak parkowałem w garażu (garaż przy domku w trakcie budowy) na anakach musiałem po desce wjeżdżać pod podjazd a na t63 wjechał offem cudnie. Zatrzymałem przed samym wjazdem 15% górka luźna ziemia... anak buksował na płaskim tu nawet nie zamieliło tylko gładko ruszył. Więc na asfalt wielka lipa... Rozbudzone nadzieje na off
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Informatyk Śląsk
hobelik przeszkadza Ci rocznik czy różnica w tygodniach bo nie zrozumiałem?
Ja miałem tą oponę na XLce i muszę przyznać że w terenie się na niej bardzo dobrze jezdziło a na asfalcie była trochę śliska ale jak to kostka. Na zlocie chłopaki mieli okazję testować ale wtedy to już jej prawie nie było![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Ja miałem tą oponę na XLce i muszę przyznać że w terenie się na niej bardzo dobrze jezdziło a na asfalcie była trochę śliska ale jak to kostka. Na zlocie chłopaki mieli okazję testować ale wtedy to już jej prawie nie było
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wydaje mi się, że gdyby chciał Cię wyruchać to zamówiłby z rocznika 05.hobelik pisze:No właśnie ale czy się nie dałem wyruchać ??? Zapłaciłem niby nie wygórowaną cenę 570 z przekładką ale jedna opona z 26tygodnia 09 druga z 40 tygodnia 09. Oczywiście dowiedziałem się o tym jak już miałem koło zdjęte więc odpuściłem sobie nerwy. Ale jak to jest możliwe ze koleś zamówił nowe i takie dostał czy myślicie że perfidnie zamówił gumy z 09 ??
Zamawiane opony nie przychodzą do sklepu/warsztatu prosto z fabryki, zaliczają po drodze parę przystanków.
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czyli nie martwię się tylko cieszę z nowych gumiaków ![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
DR 750 ---> XT660R ---> XT660R ---> APRILIA SHIVER 750 ---> WR450
Informatyk Śląsk
Informatyk Śląsk
dokładnie! ![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
h e d o n i z m