Sprawa oczywistabonzo pisze:W enduro to żaden problem ale do szybszego motocykla nie zdecydował bym się na tego typu naprawiane opony.
Opony XTX/XTR
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
W tym sezonie założyłem komplet nowych Pirelli MT60RS corsa, wcześniej testowałem te opony osobno(raz przód, raz tył) ze względu na trudności z dostaniem ich. Komplet świeży bo zrobiłem na nim 1500km ale w zróżnicowanych warunkach (miasto, trasa, bezdroża, wizyta na torze). Opona uważam jedna z lepszych uniwersalnych do supermoto. Moje odczucia same pozytywne:
- świetne trzymanie w zakrętach
- nie boi się bezdroży, idzie po piachu, błocie i co ważne szybko się oczyszcza
- na torze, złożenie maks do podnóżków, odkręcałem gaz na maxa i o uślizgu nie było mowy, na dohamowaniach z redukcją trochę mało stabilnie (podskakiwanie) ale wydaje mi się, że to nie kwestia opony a mojego braku umiejętności szybkiego redukowania i składania się w zakręt
Miałem już seryjne Pirelli Diablo Strada, Heidenau K73, Dunlop Mutant i Pirelli MT60RS corsa i tą ostatnią uważam za najlepiej się sprawdzającą.
- świetne trzymanie w zakrętach
- nie boi się bezdroży, idzie po piachu, błocie i co ważne szybko się oczyszcza
- na torze, złożenie maks do podnóżków, odkręcałem gaz na maxa i o uślizgu nie było mowy, na dohamowaniach z redukcją trochę mało stabilnie (podskakiwanie) ale wydaje mi się, że to nie kwestia opony a mojego braku umiejętności szybkiego redukowania i składania się w zakręt
Miałem już seryjne Pirelli Diablo Strada, Heidenau K73, Dunlop Mutant i Pirelli MT60RS corsa i tą ostatnią uważam za najlepiej się sprawdzającą.
Z tego co pamiętam to sprawdzałem ciśnienie, ale przed wyjazdem więc na zimnej oponie, zdjęcia zrobione po zjeździe z toru więc na ciepło ciśnienie na pewno było inne
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
pewnie o to chodzi
T = tubeless (czyli bezdętkowa)
T = tubeless (czyli bezdętkowa)
h e d o n i z m
T to chyba treveler. Miałem karoo i z tego co pamiętam jedna była bardziej terenowa druga bardziej szosowa.
Doświadczenia gdzieś na forum opisywałem. Bardzo fajna opona dual sport. Główny konkurent TKC80. W terenie chyba nawet trochę lepsza niż TKC. Z tego co pamiętam to nie było rozmiaru 130 do XTka i kupiłem 140.
Doświadczenia gdzieś na forum opisywałem. Bardzo fajna opona dual sport. Główny konkurent TKC80. W terenie chyba nawet trochę lepsza niż TKC. Z tego co pamiętam to nie było rozmiaru 130 do XTka i kupiłem 140.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 lip 2012, 14:35
- Lokalizacja: Szwecja
polecam jednak MT60RS Corsa przyczepność naprawdę dobra nie tylko na czarnym :D
Franek, w moim odczuciu obie opony mają zbliżone zużycie na XTku.franek89 pisze:Bajros jak wygląda zużycie MT60RS Corsa w stosunku do Mutantów?
Na pierwszy rzut oka ze względu na głębszy bieżnik MT schodzą szybciej ale to według mnie tylko złudzenie
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Bajros, a mógłbyś napisać na ile (w Twoim przypadku) wystarczają MT60RS? Ewentualnie ile już zrobiłeś i na ile jeszcze wystarczy (szacunkowo)?
Jesienią zeszłego roku założyłem nowe Heidenau K73 Superrain. Teraz po około 7k tył już się kończy, przód natomiast wygląda bardzo przyzwoicie
Chciałbym porównać jak wygląda koszt tych opon /1000km. Ważne choćby z tego powodu że cena K73 poszła w górę. A wybrać muszę między kolejną K73 na tył albo kompletem tych MT60RS (370pln vs 560 za tył).
BTW, jeśli chodzi o K73 i ich różne oznaczenia. Właśnie odpytałem producenta i szybko dostałem odpowiedź:
Es gibt nur 2 Ausführungen von dem K73. Das ist einmal der K73 in normaler Mischung und dann gibt es noch eine etwas weichere Ausführung ( Kennzeichnung RSC)die einen noch besseren Grip aufweist dafür aber weniger Laufleistung erreicht. Die RSC Mischung kann man an den gelb/blauen Farbstreifen auf der Lauffläche und an der seitlichen Kennzeichnung „RSC“ erkennen.
W skrócie TYLKO dwa typy K73. Normalne i z dodatkowym oznaczeniem RSC na boku. RSC są z miększej mieszanki, oferują lepszą przyczepność (oraz szybsze zużycie) i mają żółte i niebieskie paski na bieżniku. Czyli istnienie modeli "nie Super Rain" jest plotką. Identycznie z oznaczeniem M/C i bez tego oznaczenia (jest jakiś sklep na ceneo który rozróżnia te dwa modele).
Jesienią zeszłego roku założyłem nowe Heidenau K73 Superrain. Teraz po około 7k tył już się kończy, przód natomiast wygląda bardzo przyzwoicie
Chciałbym porównać jak wygląda koszt tych opon /1000km. Ważne choćby z tego powodu że cena K73 poszła w górę. A wybrać muszę między kolejną K73 na tył albo kompletem tych MT60RS (370pln vs 560 za tył).
BTW, jeśli chodzi o K73 i ich różne oznaczenia. Właśnie odpytałem producenta i szybko dostałem odpowiedź:
Es gibt nur 2 Ausführungen von dem K73. Das ist einmal der K73 in normaler Mischung und dann gibt es noch eine etwas weichere Ausführung ( Kennzeichnung RSC)die einen noch besseren Grip aufweist dafür aber weniger Laufleistung erreicht. Die RSC Mischung kann man an den gelb/blauen Farbstreifen auf der Lauffläche und an der seitlichen Kennzeichnung „RSC“ erkennen.
W skrócie TYLKO dwa typy K73. Normalne i z dodatkowym oznaczeniem RSC na boku. RSC są z miększej mieszanki, oferują lepszą przyczepność (oraz szybsze zużycie) i mają żółte i niebieskie paski na bieżniku. Czyli istnienie modeli "nie Super Rain" jest plotką. Identycznie z oznaczeniem M/C i bez tego oznaczenia (jest jakiś sklep na ceneo który rozróżnia te dwa modele).
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
Poczytałem trochę o oponkach, ale niewiele znalazłem o zachowaniu T63 w porównaniu do TKC80. Charakterystyka TKC80 jest dość dobrze opisana, więc bardziej zależy mi na opisie T63 - jak zachowuje się na asfalcie (suchym, mokrym) i w terenie w porównaniu do TKC80?
T63 lepsza w teren od TKC80.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 27 lip 2012, 14:35
- Lokalizacja: Szwecja
fakt w terenie TKC80 ślizga sie lecz na czarnym lepiej sie klei i cicho jest :D