Opony XTX/XTR
katalog mitas
https://www.mitas-tyres.com/underwood/d ... 17_pol.pdf
https://www.mitas-tyres.com/underwood/d ... 17_pol.pdf
lepiej niech pada jak ma być błoto
- Piotr Bugs
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 sie 2018, 13:56
- Lokalizacja: Gorlice
Witam wszystkich Na necie nie znalazlem testow opon supermoto z biezacego rocznika...Prosze o porade jakie opony kupic....Pacjet to XTX 660.Nawierzchnia 95% nyga,przeznaczenie:Napierdalanie Cena za komplet do 1K.Rozmiar 120/70 oraz 160/60 R17.Dzieki
Piotr
Witam
Po ostatnim zlocie uświadomiłem sobie jak bardzo szosowe opony upośledzają moje moto
W zasadzie jeśli chodzi o szosę chciałbym zachować komfort jazdy, bez buczenia gumy w kontakcie z asfaltem ale zarazem poprawić zdolność do poruszania się w terenie. Mówi się ze uniwersalne, do wszystkiego znaczy do d... niczego. Niemniej kompromis jakiś szosa/teren chciałbym osiągnąć.
Tak jak napisałem w temacie w terenie nie spędzam więcej jak 20% czasu jazdy, tym bardziej ze zamknięto mi najlepsze międzywioskowe połączenie, ludzie linki rozwieszają i strach jest jechać ale i nudno poruszać zie tylko po szosie.
W oko mi wpadły takie jedne Continental TKC 70. Bieżnik określam jako najdelikatniejszy z tych jaki chciałbym mieć
Ponadto spośród 160/80 r17
BRIDGESTONE TW 204
150/70 r17
Mitas Terraforce-R 150/70 R17 TL 69V
METZELER TOURANCE R 150/70 R17 746 ENDURO STREET 69 V
Coś w takie bym celował. Jakie są wasze opinie i doświadczenia?
Po ostatnim zlocie uświadomiłem sobie jak bardzo szosowe opony upośledzają moje moto
W zasadzie jeśli chodzi o szosę chciałbym zachować komfort jazdy, bez buczenia gumy w kontakcie z asfaltem ale zarazem poprawić zdolność do poruszania się w terenie. Mówi się ze uniwersalne, do wszystkiego znaczy do d... niczego. Niemniej kompromis jakiś szosa/teren chciałbym osiągnąć.
Tak jak napisałem w temacie w terenie nie spędzam więcej jak 20% czasu jazdy, tym bardziej ze zamknięto mi najlepsze międzywioskowe połączenie, ludzie linki rozwieszają i strach jest jechać ale i nudno poruszać zie tylko po szosie.
W oko mi wpadły takie jedne Continental TKC 70. Bieżnik określam jako najdelikatniejszy z tych jaki chciałbym mieć
Ponadto spośród 160/80 r17
BRIDGESTONE TW 204
150/70 r17
Mitas Terraforce-R 150/70 R17 TL 69V
METZELER TOURANCE R 150/70 R17 746 ENDURO STREET 69 V
Coś w takie bym celował. Jakie są wasze opinie i doświadczenia?
Do Xa, to co najwyżej TKC70 i jest to bardzo dobry wybór. Występują w rozmiarze dokładnie takim jaki przewidziano. Nie mniej jednak jest to opona na suchy teren. Jakiekolwiek błoto zapcha ją momentalnie.
Przejechałem na nich sporą część Bałkanów, pętle Theth i tym podobne wokół komina. Na szuter pozwalają na tyle co z resztą sam X ze swoim małym kółkiem z przodu. Bo kiedyś na szosowych Diablo Stradach objeździłem alpejskie trasy szutrowe i nic im nie brakowało.
Problem zaczyna się jak robi się mokro...
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest drugi komplet kół z oponami terenowymi. Na tył zakładasz na przykład Mitasa E-09, na przód oponę 120/90/17 typu Pirelli MT21. Jak wiesz, że nadchodzi sezon jesienny - offowy lub masz przed sobą wyjazd (na przykład na zlot) gdzie będzie więcej offa, to przerzucasz koła w 20 minut i spokój.
Jak założysz a'la kostki (choć wyboru w tym rozmiarze nie masz), to zepsujesz Xa na asfalcie. Jak pojedziesz na szosówkach w teren, to i tak nic z tego nie będzie.
Przerabiałem to przez 35 tys km w moim Xie i złotego środka brak.
Najbliżej tego cudownego rozwiązania są drugie koła (i tak samo mam teraz w Tenerce). A jeszcze bliżej drugi motocykl
Przejechałem na nich sporą część Bałkanów, pętle Theth i tym podobne wokół komina. Na szuter pozwalają na tyle co z resztą sam X ze swoim małym kółkiem z przodu. Bo kiedyś na szosowych Diablo Stradach objeździłem alpejskie trasy szutrowe i nic im nie brakowało.
Problem zaczyna się jak robi się mokro...
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest drugi komplet kół z oponami terenowymi. Na tył zakładasz na przykład Mitasa E-09, na przód oponę 120/90/17 typu Pirelli MT21. Jak wiesz, że nadchodzi sezon jesienny - offowy lub masz przed sobą wyjazd (na przykład na zlot) gdzie będzie więcej offa, to przerzucasz koła w 20 minut i spokój.
Jak założysz a'la kostki (choć wyboru w tym rozmiarze nie masz), to zepsujesz Xa na asfalcie. Jak pojedziesz na szosówkach w teren, to i tak nic z tego nie będzie.
Przerabiałem to przez 35 tys km w moim Xie i złotego środka brak.
Najbliżej tego cudownego rozwiązania są drugie koła (i tak samo mam teraz w Tenerce). A jeszcze bliżej drugi motocykl
Tourance - mam, nadają się na długie przeloty [ asfalt, szuter ] w deszczu również się spisują.
Natomiast w terenie pożal się boże, miata teresą jak szatan.
Obadaj.
Hidenau Scout j/w
Motoz Desert
Natomiast w terenie pożal się boże, miata teresą jak szatan.
Obadaj.
Hidenau Scout j/w
Motoz Desert
Suzukie GSR > Honda slr > XT660Z
Zastanawiałem się do swojego Xa nad Michelin pilot power ale jednak zabrałem dunlopy sportmax qualifier.
Jestem ciekaw jak długo się utrzymają. Sprzedawca mówił, że jest to opona kompromisowa. Pod względem przebiegu jak i przyczepności. Ktoś może jeździł na nich?
Jestem ciekaw jak długo się utrzymają. Sprzedawca mówił, że jest to opona kompromisowa. Pod względem przebiegu jak i przyczepności. Ktoś może jeździł na nich?
Lata świetlne temu na 2009 r1 miałem Qualifiery 2, dawały rade i na torze słońce czy deszcz, amatorsko ale jednak Mocno się nie zdziera przy tym więc starczy Ci na dłużej. Do WR250x kupiłem Battlaxy S20 które na torze też się sprawdzają - podobnie było w ex 2013 GSXR 1000. W teren WR obułem w Mitasy E09 na przód i E10 na tył (przydałaby się jednak węższa na tyle bo "fabryczną" 140 wycina trochę łańcuch na boku..).
Pilot Power taka se, to już stara technologia ale na pewno lepsza taka niż śliska Pilot Pure. I 2ct jest nowsza a w uślizgi też da się pobawić .
Pilot Power taka se, to już stara technologia ale na pewno lepsza taka niż śliska Pilot Pure. I 2ct jest nowsza a w uślizgi też da się pobawić .
Kupiłem 160/60 i musiałem lekko osłonę łańcucha odchylić bo by opona haczyła :D
Rozmiar rozmiarowi nie równy, niby to samo a już na oko się różni.
Jak Tobie dawały rade na r1 to myślę, że będę zadowolony
Planuję również trochę pozwiedzać Polski to i przydadzą się takie co dłużej wytrzymają.
Właśnie zastanawiałem się nad 2ct ale jakoś te dunlopy mi przypadły.
Rozmiar rozmiarowi nie równy, niby to samo a już na oko się różni.
Jak Tobie dawały rade na r1 to myślę, że będę zadowolony
Planuję również trochę pozwiedzać Polski to i przydadzą się takie co dłużej wytrzymają.
Właśnie zastanawiałem się nad 2ct ale jakoś te dunlopy mi przypadły.
Właśnie od niego zamówiłem opony, wczoraj przyszły. Opony nowe, z naklejkami, włoskami, ze wszystkim tak jak powinno być. Opony dzisiaj założone i po pierwszych testach wszystko wygląda na spoko. Ja zamówiłem Heidenau K60 Scout 2018 rok i Pirelli MT60 RS z 2016.Panocek pisze:Ma/miał ktoś do czynienia z użytkownikiem "skyseba" na allegro? Oferuje on opony w całkiem przystępnych cenach, zwłaszcza za roczne i dwuletnie opony.
Właśnie też mam na celowniku te Pirelki MT60 RS, co prawda jeżdzę w zdecydowanej większości po mieście, ale świerzbi mnie zjechać na drogi nieco mniej utwardzone
Do osób które miały dłuższy kontakt z tymi oponami (MT60 RS) - jak wyglądają przebiegi? W internetach jest spory rozstrzał zgłaszanych przebiegów, pewnie powiązany z wagą moto i ilością kucy spychanych na tył.
Do osób które miały dłuższy kontakt z tymi oponami (MT60 RS) - jak wyglądają przebiegi? W internetach jest spory rozstrzał zgłaszanych przebiegów, pewnie powiązany z wagą moto i ilością kucy spychanych na tył.
U mnie 6 tys km i tył zszedł prawie do zera.Panocek pisze:Właśnie też mam na celowniku te Pirelki MT60 RS, co prawda jeżdzę w zdecydowanej większości po mieście, ale świerzbi mnie zjechać na drogi nieco mniej utwardzone
Do osób które miały dłuższy kontakt z tymi oponami (MT60 RS) - jak wyglądają przebiegi? W internetach jest spory rozstrzał zgłaszanych przebiegów, pewnie powiązany z wagą moto i ilością kucy spychanych na tył.
Nie jeżdżę jakoś agresywnie - normalna jazda wokół komina, brak jazdy na kole. No może kilka razy