Strona 2 z 3

: 20 paź 2011, 18:42
autor: Wojtek
Dzięki Ozga jak byś jeszcze podał faktyczne spalanie- w turystyku to ważne ile można nakulać na zbiorniku.
Miasto, trasa, teren :?: Oczywiście plus/minus ;-)
Prędkość maksymalna i przelotowa z kuframi. :?:
Czy ma tak jak XT tendencje do szimy :?:
Regulacja twardości przód i tył :?:
Na gumę z którego max biegu :?:

To na razie tyle pytań z mojej strony :mrgreen:

: 20 paź 2011, 19:48
autor: Ozga
Mianowicie.

Na pełnym zbiorniku możesz zrobić 350 Km a nawet trochę więcej, przy jeździe 120-140 km/h.

Nie wiem czy nie jestem wymagający w tym stylu ale nie widzę minusów w nim jak na miasto, biorąc pod uwagę przeznaczenie i wielkość tego motocykla. Fajnie się zbiera.
Teren. Na chwilę obecną trochę zarzuca przodem ale to wina tylko i wyłącznie opon.



Prędkość maksymalna ? Nie wiem dokładnie, dopiero udało mi się nią wytargać 220, ale pójdzie jeszcze z tego co czułem. Jak przetestuje do końca to dam znać.
A ile się zmieni ze sportem pod dupą to przekaże na nowy rok ^^
Tendencje do szimy? Tutaj wielki plus dla teresy bo nawet przy 190 z wszystkimi kuframi nie łapie żadnych szim.
Pod 200 można spokojnie lecieć z kuframi. Ładnie powietrze przechodzi bokami :-P, że tak to nazwę.



Regulacja twardości jest na tył. Przód z tego co wiem nie za bardzo, teresa jest zawieszona na up&down od nowego modelu R1.

Co do gumy to trudno powiedzieć mi obecnie udało się ją podnieść z 2 biegu, ale też nie chce robić z niej motoru do stuntu.

Ogromnym plusem jest to, że jest na wale ! :) Co bardzo ułatwia życie z tym motocyklem.

Myślę, że wszystko CI przybliżyłem mniej więcej :)

: 20 paź 2011, 20:13
autor: Wojtek
Dzięki Ozga wyczerpująca odpowiedź :-D
PS Rozumiem, że spalanie w granicach 6,5l.

: 20 paź 2011, 20:36
autor: Ozga
Tak jest.

: 24 paź 2011, 0:37
autor: Bajros
Ozga dzięki za małą relację. Dodam od siebie, że ma mega hamulce!

: 24 paź 2011, 1:05
autor: transporter
Nie mam aż tak długiego doświadczenia z Super Teresą, ale pojeździłem tym sprzętem jeden dzień i mam nieco odmienne zdanie.
Po pierwsze - w porównaniu z konkurencją w postaci KTM 990 SMT oraz Ducati Multistrada 1200 Teresa nie idzie... Dukat wyrywa z butów, Kat jest wściekły po przekroczeniu 3000 rpm a ST po prostu jedzie.
Po drugie - jak dla mnie - 185 cm wzrostu - jest mniej wygodna - trudno jest mi dobrać właściwą pozycję - albo kolana nie wpisują się w przetłoczenia, albo opieram się o stopień kanapy przeznaczony dla pasażera :-(
Po trzecie - ST ma sporą nadwagę - nawet duży GS, w którego mierzy jest sporo lżejszy.
Nie znaczy to, że to złe moto - bardzo mi się podoba (poza niepotrzebnymi poszerzeniami baku), ale konkurencja dość wysoko ustawiła poprzeczkę. Za chwilę będzie też Honda CrossTourer i Triumph Tiger Explorer, więc zrobi się ciaśniej w segmencie...

: 24 paź 2011, 14:55
autor: Ozga
Wiadomo, co do wyglądu nie ma co dyskutować bo każdy lubi coś innego, tak czy inaczej
o gustach się nie dyskutuje, ale muszę dodać że jest to motor do turystyki a nie jazdy na jednym kole i przyśpieszeń niczym z toru. Wydaje mi się, że daję radę
jak na sprzęt, który został stworzony do przemierzania świata.

Dodam jeszcze, że porównując GS'a i ST to czy waga się różni ? Chyba masz błędne informacje.

ST waży gotowa do jazdy 260 kg około a z tego co wiem to GS 255 kg, więc jak na taki duży motocykl jest to wielka różnica ? Nie sądzę.


Żeby dobrze poznać motocykl trzeba dużo na nim pojeździć, jechać w trasę i sprawdzić go w wielu sytuacjach.
Takie moje zdanie.

: 26 paź 2011, 14:58
autor: transporter
Napisałem, że jeździłem ST krótko, bo tylko jeden dzień, doskonale wiem, że to nie moto do smigania na jednym kole (tak samo GS, w przypadku Kata można podyskutować o takim zastosowaniu). Niestety mało kto ma możliwość testowania moto przez kilka dni i w różnych warunkach przed zakupem.

Z wagą (gotowy do jazdy, z paliwem) jest tak:

Yamaha ST 1200 - 261kg
BMW R1200GS - 229kg
KTM 990 SM-T - 218kg

: 26 paź 2011, 16:18
autor: Wojtek
Ozga pisze:ST waży gotowa do jazdy 260 kg około a z tego co wiem to GS 255 kg, więc jak na taki duży motocykl jest to wielka różnica ? Nie sądzę.
transporter pisze:Yamaha ST 1200 - 261kg
BMW R1200GS - 229kg
KTM 990 SM-T - 218kg
To która waga jest prawdziwa :?:

: 26 paź 2011, 16:22
autor: transporter
Sprawdź na stronach producentów :-)

: 26 paź 2011, 16:58
autor: Wojtek
bmw gs1200 adventure gotowy do drogi pełny zbiornik 256kg
bmwgs1200 gotowy do drogi pełny zbiornik 229kg
źródło:
http://www.bmw-motorrad.pl/Motocykle/En ... iczne.html
gdzie te 27kg :shock:

13kg mam- zbiornik paliwa 33l i 20l

gdzie dalsze 14kg :?:

KTM 990 SM-t 198kg suchy
Yamaha Super tenere pełny zbiornik gotowa do drogi 261kg

Moc BMW GS1200 i Yamahy Super Tenery taka sama~81kW
moment zbliżony BMW GS1200 120Nm a S Tenera 114,1Nm - obie przy 6000obr/min

: 26 paź 2011, 22:59
autor: Ozga
Ok, miałem okazje porównać wagowo te 2 motocykle bo i GS był brany pod uwagę.
I w salonie podawali różnicę wagową niecałe 5 kg między tymi dwoma motocyklami.

Oczywiście mowa o wersji adventure w GS.

Nie wiem dlaczego GS w wersji normalnej waży tak mało.

: 26 paź 2011, 23:11
autor: Wojtek
Jak tak to dla mnie wygrywa Super Tenera :lol:
Jak bym miał tłuc piszczele o te dwa wiadra wystające po bokach, to by mnie chyba szlag trafiał :-x

: 26 paź 2011, 23:45
autor: Ozga
Wiadomo każdy ma prawo do wyboru.
Dla mnie tenera też super opcja na taki motocykl.

: 27 paź 2011, 11:12
autor: tomi-ei
Panowe po masie własnej motocykla ( katalogowej ) ocena, który jest lepszy i który warto wybrać nie jest miarodajne i wskazane.
Jak wiadomo niejeden cięższy motocykl, a który jest lepiej wyważony ma lepiej ułożoną masę lub pozycję drivera będzie się prowadził lepiej i możemy mieć wrażenie podczas jazdy jakby był o wiele lżejszy itd.. itd...
Bez pełnej drogowej jazdy próbnej każdym z tych moto we wszystkich warunkach tego nie ocenimy no chyba że wybieramy moto po wyglądzie jak to robi wielu kupujących to wtedy tak... Ale i po wyglądzie cięższe moto może wyglądać na lżejsze :->
Czynników jest wiele... Także wzrost, waga i umiejętności jeżdzca wpływają na ogólne odczucia...
Dla przykładu:
Jak to wie wielu posiadaczy XTR-ek to nawet zmiana opon na kostkowe zmniejsza nieświadomie wagę moto - głównie w cięższym terenie :mrgreen: ...

Reasumując:
Biorąc pod uwagę powyższe: ilu jeżdzców tyle będzie upodobań względem moto i w większości odczucia w realu bedą różne.

ps nie dotyczy jazdy na XT660 :mrgreen: