XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Wężykowanie XTX

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Potwierdzam że wężykowanie znika po dociążeniu pasażerem, u osób cięższych może nie występować . Jeżdżę najczęściej sam i ważę 70 kg. Zauważyłem że wystarczy obniżyć na minimum regulację wahacza co z resztą jest logiczne , bo poco zwiększać prześwit na szosie.
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 254
Rejestracja: 19 wrz 2009, 21:37
Lokalizacja: PL

Mam teraz Shinko na przodzie i Maxxis z tyłu i żadnego wężykowania nie zaobserwowałem. Z innym kompletem opon też miałem spokój przy każdej prędkości. Ciśnienie w oponach: latem 3bary, wiosna/jesień 2,2bary.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

3 bary ok. Ja na kostach jezdze po 160 i nic nie wezykuje.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

3 bary ok. Ja na kostach jezdze po 160 i nic nie wezykuje.
ale kostki to masz na wersję R a jakie kapcie na X ?
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Przod Pirelli diablo, tyl Michelin Pilot Road. Daje ile wejdzie, ani drgnie.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Wac
Posty: 183
Rejestracja: 27 paź 2011, 21:21
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Ja dziś wyważyłem swoje przednie koło i wężykowanie zaczyna się teraz od 130km\h, czyli nieznaczna poprawa. Jeźdżę na Mitasach E-07.
ciśnienie w XTR to 2,0, a z obciążeniem przód 2,0 tył 2,25.
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Może dodaj do 3, ja też mam z 3 i nic nie wężykuje...
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3175
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Czarny 3 to jak jest na maksa obciążony czyli kufry itd.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

U mnie wystarczy,że Ja wsiądę ;-)
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
Awatar użytkownika
PawelO
Posty: 36
Rejestracja: 20 maja 2010, 11:59
Lokalizacja: Legionowo

a ja z barami mam odwrotnie. W instrukcji jest 2,1 bara cisnienia, na takim jezdze i jest OK. Ostatnio zmienialem gumy i gumiarz nadmuchal mi 3 bary i zaczął wężykować - zmniejszyszeł do 2 bara i jest juz dobrze. Opony Michelin Pilot Power.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Gumiasz wdmuchal 3 bary :shock::shock: To ma pojecie, powinien sie zajmowac innymi gumami.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
PG
Posty: 257
Rejestracja: 07 sie 2010, 17:37
Lokalizacja: KRK

u mnie z przodu 2.1 z tylu 2.3 nie ma opcji żeby mi moto wężykowało...
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

To i ja swoje parę groszy znowu dorzucę :-P
W zeszłym roku podwyższyłem moją R-kę ponad standard- chodziło mi o dobijanie na hopkach.
Wszystko było Ok szimi dopiero przy 155km/h z kuframi Pancernika a na pusto bez kufrów nic.
W tym roku dołożyłem na wyprawę Box i do puki kufry i box były obciążone to względnie spokojnie, ale jak pojechałem na pusto (przejażdżka z Herflickiem i Flawem ) to masakra.

Zrobiłem o 1 stopień niżej napięcie tylnego amora i pojechałem dzisiaj do Piotrkowa, tak samo z pustymi kuframi i boxem. Poprawa totalna- coś niecoś dopiero powyżej 150 ;-)

Wychodzi na to- zgodnie z tym co napisał wcześniej Wit, że większy wpływ na wężykowanie ma napięcie sprężyny w tylnym amorze :-/
Opony mam te same, to samo ciśnienie i wyważenie :roll:
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Myślę że zmiana napięcia tyłu powoduje również zmianę pochylenia całego moto a więc również zawieszenia przedniego (zmienia się kont przedniej zawiechy) . I tu chyba jest pies pogrzebany ! Nawet zmiana opony na wyższy profil również może mieć na to wpływ. Pewnie nie wielki ale zawsze.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Myślę że zmiana napięcia tyłu powoduje również zmianę pochylenia całego moto a więc również zawieszenia przedniego (zmienia się kont przedniej zawiechy)
Dokładnie Wit - wysokość tyłu zmienia kąt przodu.
Dlatego takie same dobre efekty dają inne sposoby:
- tyłek bardziej do tyłu
-pasażer
-ciężki i nisko położony bagaż ;-)
ODPOWIEDZ