Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Hmm wszyscy piszecie o E-09 a co powiecie o E-08?
Ja 2-3 tys km robię miesięcznie więc nie stać mnie na nowe opony co 2 miesiące!!!
jeżdżę 80 % on reszta lekki off .
Głównie chodzi o zużycie.
P.S. Wydam max 550 zł na komplet.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Wydasz 440 zł zadzwoń do -Bosch/Enduromania lub kaprii/Moto-opony wystawiają na allegro.
Nie jeździłem nie znam więc tej opony :-/
Jak jeździsz 80 % asfalt to da radę, co się dzieje na deszczu :?:
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Na deszczu śliskie, podobnie jak E-07. Guma twarda i trwała, na suchym ma dobrą przyczepność.
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

toudi czyli mogę liczyć że na E-08 zrobię sporo tyś?
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ponad 20tys km to nie będzie problem dla tej opony, jednak musisz sobie zadać pytanie czy chcesz żeby przez te 20 tys km mieć MEGA stracha podczas deszczu.
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Hmm może i masz rację ale raczej mało kto pałuje podczas deszczu i większość stara się jeździć ostrożnie. Jak pisałem ja w sezonie robię przebiegi 2-3 tyś na miesiąc i muszę się liczyć z kosztami eksploatacji. Ale dzięki za rade.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
toudi
Posty: 697
Rejestracja: 10 gru 2008, 8:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ostrożność tak, ale strach czy przy 50km/h w lekkim łuku nie wylądujesz na poboczy bądź przeciwległym pasie to drugie. Ja się z tym pogodziłem ponieważ właśnie mnie nie stać na lepsze oponki.
Z plecaczkiem w świat...
już bez Yadwigi...
ale z DoctoR BIGiem
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

mik1046 pisze:Hmm może i masz rację ale raczej mało kto pałuje podczas deszczu i większość stara się jeździć ostrożnie. Jak pisałem ja w sezonie robię przebiegi 2-3 tyś na miesiąc i muszę się liczyć z kosztami eksploatacji. Ale dzięki za rade.
Tak sobie czytam... I chyba muszę wtrącić tutaj swoje skromne zdanie, więc tak:

Kamil właśnie biorąc pod uwagę Twoje misięczne przebiegi to zainwestowałbym właśnie w dobre opony, które pozwolą pewnie i bezpiecznie te kilometry pokonać. Bez strachu o glębę i czy czasem na jakimś zakręcie nie położysz moto bo naprzykład przód ucieknie.
I napewno zaoszczędzona kwota na oponach nie pokryje naprawy moto o ile to skończy się tylko naprawą.
Naturalnie cena jest ważna, ale w tym przypadku decydować powinny przedewszystkim parametry opon i opinie ich użytkowników.
Ale to moje zdanie i może się nie znam...

Jak chcesz dobre i pewne opony 50/50 to polecam Metzelera Sahara 3 - przy spokojnej jezdzie przód zrobi jakieś 15000-18000km, tył ok 12000-15000. Na mokrym zachowują się bardzo pewnie w porównaniu do innych podobnych opon. Tylko cena ok 650 - 700 kpl nie zachęca, ale wytłumaczenie dla tego czynnika już omówiłem powyżej.

Przy założeniach 20 lekki teren - 80 trasa to nie bawiłbym się w jakiekolwiek opony kostkowe tylko w opony typu np w Metzeler Tourance itp... Na tych oponach masz na czarnym przedewszystkim bezpieczeństwo = przyczepność ( także na moktrym ) dodatkowo komfort jazdy jest także o wiele większy, są o wiele cichsze i na kierownicy nie masz drgań jakie powstają przy oponach kostkowych co w dłuższych trasach może denerwować, a o zużyciu już nie wspominam bo to oczywiste.

pozdr.
Awatar użytkownika
Wac
Posty: 183
Rejestracja: 27 paź 2011, 21:21
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

ja założyłem jakiś miesiąc temu Mitasy E-07. Zrobiłem na nich do tej pory około 500km w błocie, na szutrach, na łąkach i na asfalcie w słońcu i w deszczu. Nie powiem złego słowa. Wręcz odwrotnie. Zajefajna oponka i w rewelacyjnej cenie. Jak pada deszcz i jest ślisko trzeba po prostu zwolnić. XTek daje radość z jazdy z każdą prędkością, nie trzeba zapierdzielać :)
Kumpel jeździ na E-07 od zawsze, zjeździł już kilka kompletów. W zeszłym roku zrobił na nich ponad 20000km jak był w Ułan Bator na XT600 i wymieniając na nowe przed kolejną trasą na tych jeszcze był bieżnik. Jego XTek ma już ponad 120000km. :D


http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=615699

http://www.advrider.com/forums/showthre ... ight=yeuop
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

Ja już dokonałem zakupu miałem brać mitasy E-08 ale trafiły się bridgestone trial wing 48. I te kupiłem. jak się będą sprawowały to dopiero napiszę za parę miesięcy. Szkoda WAC że wcześniej nie napisałeś ale już po ptokach.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
Wac
Posty: 183
Rejestracja: 27 paź 2011, 21:21
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

nie ma co żałować. gumy na pewno masz super :) jak je zedrzesz to kupisz tańsze, może E-07. Jak ktoś jeździ z głową to na każdej gumie polata. Ja miałem kiedyś w Trampku Continentale i wcale nie uważam żeby były lepsze od Mitasów (a dwa razy droższe). Nie przekraczam 120km/h i dla mnie e-07 jest to super guma do wszystkiego.
Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robic rzeczy, których dotąd nie robiłeś
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Pytanie do mających większe doświadczenie w terenie:
Co mi da zmiana tylnego kapcia na szerszy? Chciałbym zmienić Mitasa E09 130/80/17 na 140/80/17.
Ma sens taka zmiana?
Daje to jakieś odczuwalne efekty?
Jaka jest różnica w błocie na szerszym , a jaka w piachu?
Na piach lepsza szersza guma do Jadźki czy węższa?
A co z przodem?
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

wg moich odczuć w piachu sypkim lepiej wybierała szersza E09, w błocie.. nie wiem nie potrafię tego określić, błoto to błoto chociaż na chłopski rozum powinno być lepiej
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Dzięki Herflick :-) Czekam na kolejne sugestie. Tomi, Wojtek.....
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
kolo
Posty: 169
Rejestracja: 29 lis 2009, 14:19
Lokalizacja: wroclaw

szersza ma większą powierzchnie w terenie powinna prawować sie lepiej niż węższa
ODPOWIEDZ