Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Pora na zmianę opon, tkc się skończyło i zrobiło się cholernie śliskie w deszczu. Ponieważ nie tyram XTka w terenie bo do tego mam EXC postanowiłem założyć coś bardziej szosowego, wybór padł na ContiTrialAttack 2 http://www.conti-moto.pl/index.php?cPath=81_139
Ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi oponami? Wiem że to nowość ale może ktoś śmigał na pierwszej generacji tej opony i może coś o niej napisać. W testach wypada bardzo dobrze. Yahoo kiedyś pytał o te opony ale nikt się nie wypowiedział. Yahoo zakupiłeś te oponki?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

Czy na tył zamiast 160/60/17 mogę założyć 140/80/17?
Ktoś zakładał taką oponę? nie będzie za wąska?

Proszę o pilną odp. z góry dziękuję.
titto
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja mam na feldze z X-sa 150/80/17 i jest Ok, ale 140-ka to zmieni się jej profil i będzie bardziej płaska :-/
Co to za opona :?:
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

Pirelli MT60 Corsa...
Kupiona, zobaczymy jak będzie siedziała na feldze.
Jeśli się zrobi za płaska oddam bratu do Transalpa :mrgreen: tam siedzi fabrycznie 130/80/17

Pozdrawiam,
titto
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

Założone...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e4ab082b3882a17.html
Nie wygląda na wypłaszczoną a wręcz przeciwnie ;-)

Obwód opony jest większy niż 160/60/17 będą przekłamania na liczniku ale to akurat żaden kłopot :-P

Pozdrawiam,
titto
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Rzeczywiście na zdjęciu 130stka wygląda jak 160tka!
Mój komplet Pirelli MT60 założyłem samodzielnie przed wyprawą, zrobiłem 5000km i tylna już w mniejszej połowie zużycia. No ale opony to część eksploatacyjna, musza się zdzierać :-)
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

błąd w opisie zdjęcia, powinno być 140/80/17 ;-)

@Bajros, mam wrażenie że MT60 będzie ciężko zastąpić inną oponą.
Myślałem przez chwilę o TKC, ale te podobno schodzą szybko w oczach.
K73 w 5 tys środek zszedł do 1 mm

Słyszałem o Twojej wyprawie do Kebabowni :-P kiedy jakaś relacja?

Pozdrawiam,
titto
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Dzięki piękne janko. Pytałem o te opony w kilku sklepach i nie mogę dostać dętkowych w rozmiarze XTR bo już ich nie produkują. Natomiast druga generacja tej opony w rozmiarze 130 będzie produkowana od 35 tygodnia tego roku. W sumie bym wolał pierwszą generacje tej opony bo jest jednoskładnikowa. Jakoś mnie nie przekonuje ta twardsza mieszanka na środku opony, że niby większy przebieg wytrzyma ale co z przyczepnością. No nic, poczekam i kupię druga generację i zdam relację jak się na tym lata.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
fazzy999
Posty: 28
Rejestracja: 17 maja 2012, 21:01
Lokalizacja: ostrow wlkp

ja miałem u siebie conti trial attack i chociaż za dużo na niej nie zrobiłem bo jakieś 1000 km to nie było na niej widać za dużego zużycia na suchym trzymała bardzo dobrze na mokrym też nieźle nawet w terenie dawała rade
miałem założone 150/70/70 i dobrze leżała
ogólnie to miękka guma ale nie ściera się za szybko ja ją naprawdę polecam do X
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

@ Jano 15000 na opnie z tyłu te mega wynik!
u Mnie po 5 tys. km na K73 z tyłu został 1 mm na środku.

Pozdrawiam,
titto
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Janko ja mam takie kapcie na fazerku tyl wytrzymal 7 klockow i druty wyszly ;-) Nie wspomne o tym ze te opony nie nadaja sie na dlusze trasy. Zwlaszcza w cieple dni zwijaja sie jak rodzynki. Prawda jest jednak ze sie kleja zarowno na suchym jak i mokrym ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
mroova
Posty: 339
Rejestracja: 29 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

titto pisze:@ Jano 15000 na opnie z tyłu te mega wynik!
To w większym stopniu kwestia rodzaju opony, a w trochę mniejszym stylu jazdy.
Ja na Anakee zrobiłem ponad 20 kkm. Fakt, że wtedy jeździłem troche delikatniej :-D
Terefere
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

K 73 to rzeczywiście b. miękka deszczówka i schodzi w oczach.
U brata w Transalpie Anakee 2 po 7 tysiącach jest jeszcze 2mm na środku, lata codziennie trasy na odcinkach 60-70 km w jedną stronę.

Zgadzam się że wszystko zależy głównie od stylu jazdy :twisted:

Pozdrawiam,
titto
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

titto pisze:K 73 to rzeczywiście b. miękka deszczówka i schodzi w oczach.
o
Mam dwie uwagi: co znaczy szybko - u mnie OIDP 6,5tys tył, przód dopiero do połowy. Deszczówka - nie za bardzo. Jeździłem na Torze Poznań w deszczu i miałem kilkanaście uślizgów tyłu w sytuacjach gdy inni nie mieli problemów z przyczepnością.
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
kiciafirerek
Posty: 52
Rejestracja: 23 kwie 2013, 21:25
Lokalizacja: Wrocław

ja mam od nowości oponki pirelli ostatnio na autostradzie 100km/h po godzinie dojechałem na miejsce i zauważyłem na oponie takie walki gumy jak by się gumka tarło :/ 4tys przebiegu i zostało 1/3 bieżnika . Niby miękkie bo szybko się kończą a dość często zdarzają się uślizgi :/ co polecacie na asfalt ?
Był Suzuki katana AP50 ; Kawasaki ER500 ; Yamaha XT660X
ODPOWIEDZ