Opony XTX/XTR
Goral jak opona o której piszesz jest dwuskładnikowa to zazwyczaj środek jest twardszy żeby wydłużyć przebiegi. Ja mam aktualnie ContiTrailAttack 2 która jest dwuskładnikowa ale na razie nie mogę wiele powiedzieć bo zrobiłem na niej może z 1500-2000km a są to pierwsze opony dwuskładnikowe w mojej karierze.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Jak już się zdecydowałeś na PR2, to może lepiej wersję 3 albo 4.
PilotRoad3 został zrobiony z myślą o jeździe w deszczu. Nie, żeby odbyło się to kosztem żywotności - ja mam na swoich nakręcone po 13k i wyglądają, jakby jeszcze z 10 miały przejechać. Odkąd je mam nie zaliczyłem ani jednego uślizgu przodu na asfalcie. Tym co za nimi przemawia ( każda liszka ogon swój chwali) to to, że wkładają je do MT07 jako standard w wersji bez ABS. Pytałem, bo moja dziewczyna ma wersję z ABS, i ponoć uznali, że do motocykla z ABSem nie potrzeba opony o tak dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni.
Tutaj chyba odeszli od nakładów deszczu na rzecz przebiegów. Odpal sobie Youtube i poszukaj, czasem znajdą się tam jakieś szczere opisy.
PilotRoad3 został zrobiony z myślą o jeździe w deszczu. Nie, żeby odbyło się to kosztem żywotności - ja mam na swoich nakręcone po 13k i wyglądają, jakby jeszcze z 10 miały przejechać. Odkąd je mam nie zaliczyłem ani jednego uślizgu przodu na asfalcie. Tym co za nimi przemawia ( każda liszka ogon swój chwali) to to, że wkładają je do MT07 jako standard w wersji bez ABS. Pytałem, bo moja dziewczyna ma wersję z ABS, i ponoć uznali, że do motocykla z ABSem nie potrzeba opony o tak dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni.
Tutaj chyba odeszli od nakładów deszczu na rzecz przebiegów. Odpal sobie Youtube i poszukaj, czasem znajdą się tam jakieś szczere opisy.
Przejechałem cały temat.... poczytałem, przeanalizowałem i jak zwykle - jestem jak stdent.. w czarnej d...
To ja może przedstawię mój tok myślenia, wnioski i może bardziej doświadczeni ujeżdżacze wypowiedzą się w kwestii wyboru.
W chwili obecnej jeżdżę na starych oponkach Mitas c-02 (nie wiem czy takie też mam na przodzie) Oponki już bardzo styrane. Na asfalcie masakra - więc jeżdżę jak po polu minowym, na szutrach rewelacja, żadnych uślizgów....
Z braku doświadczenia trudno odnieść mi się do spraw, o których nie mam zielonego pojęcia
więc kilka zdań o moich oczekiwaniach. Podoba mi się jazda po szutrowych bezdrożach i w taki sposób będę zapewne eksploatował moją jadwigę. Wiadomo, że do szutrowej trasy trzeba też dojechać po asfalcie i to w różnych warunkach pogodowych.
Na moich oponkach miałem już "jazdę" w czasie deszczu, gdzie dupsko mi uciekło i już byłem cały wystraszony. Zdaję sobie sprawę, że nie ma opon idealnych lecz coś wybrać trzeba.
Czytałem tu kilka wypowiedzi nw. miksach
...... Przód ..................... Tył
1. TKC-80/ C-21 ..... E-09 lub E-07
2. MTZ Karoo 3 ...... MTZ Karoo 3
3. MTZ 3 Sahara ...... MTZ 3 Sahara
lub różne kombinacje ww. pozycji
Oglądam też oponki pt. Michalin T-63, które cenowo wyglądają całkiem sensownie w stosunku np. do Karoo 3 za 800zł za komplet.... Michelin 560zł
Jedyny mój problem z tym, że nie mam pojęcia o właściwościach ww. opon, a rozbieżne opinie forumowych użytkowników potrafią zrobić zamęt w głowie. Mógłby kto pomóc i dobrać mi odpowiedni zestaw opon, które nie wykończą mi się po kilku tysiącach kilometrów i dadzą możliwość przejazdu bezpiecznie przez asfalt, bym nie musiał się trząść o szlifa na zakręcie i dadzą frajdę z szutrowo-błotnej ujeżdżanki.... i co ewentualnie można powiedzieć na temat Michelin T-63 w prawdziwym użytkowaniu, a nie to co wynika z opisu na stronach sprzedawcy.
W chwili obecnej trzęsę się na asfalcie - szutrowa droga to sama przyjemność....
To ja może przedstawię mój tok myślenia, wnioski i może bardziej doświadczeni ujeżdżacze wypowiedzą się w kwestii wyboru.
W chwili obecnej jeżdżę na starych oponkach Mitas c-02 (nie wiem czy takie też mam na przodzie) Oponki już bardzo styrane. Na asfalcie masakra - więc jeżdżę jak po polu minowym, na szutrach rewelacja, żadnych uślizgów....
Z braku doświadczenia trudno odnieść mi się do spraw, o których nie mam zielonego pojęcia
więc kilka zdań o moich oczekiwaniach. Podoba mi się jazda po szutrowych bezdrożach i w taki sposób będę zapewne eksploatował moją jadwigę. Wiadomo, że do szutrowej trasy trzeba też dojechać po asfalcie i to w różnych warunkach pogodowych.
Na moich oponkach miałem już "jazdę" w czasie deszczu, gdzie dupsko mi uciekło i już byłem cały wystraszony. Zdaję sobie sprawę, że nie ma opon idealnych lecz coś wybrać trzeba.
Czytałem tu kilka wypowiedzi nw. miksach
...... Przód ..................... Tył
1. TKC-80/ C-21 ..... E-09 lub E-07
2. MTZ Karoo 3 ...... MTZ Karoo 3
3. MTZ 3 Sahara ...... MTZ 3 Sahara
lub różne kombinacje ww. pozycji
Oglądam też oponki pt. Michalin T-63, które cenowo wyglądają całkiem sensownie w stosunku np. do Karoo 3 za 800zł za komplet.... Michelin 560zł
Jedyny mój problem z tym, że nie mam pojęcia o właściwościach ww. opon, a rozbieżne opinie forumowych użytkowników potrafią zrobić zamęt w głowie. Mógłby kto pomóc i dobrać mi odpowiedni zestaw opon, które nie wykończą mi się po kilku tysiącach kilometrów i dadzą możliwość przejazdu bezpiecznie przez asfalt, bym nie musiał się trząść o szlifa na zakręcie i dadzą frajdę z szutrowo-błotnej ujeżdżanki.... i co ewentualnie można powiedzieć na temat Michelin T-63 w prawdziwym użytkowaniu, a nie to co wynika z opisu na stronach sprzedawcy.
W chwili obecnej trzęsę się na asfalcie - szutrowa droga to sama przyjemność....
Także zmierzam do tego zestawu, lecz właśnie martwi mnie ich mała wytrzymałość na ścieranie. Ostatnio wymyśliłemalesny pisze:Jeżdżę na T63 swoim XTR, i jestem zadowolony . dobrze spisują się na asfalcie , choć bardzo szybko schodzą.
Metzeler Unicross lub Mitas C-17 na przód i Mitas E-09 na tył
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Ja już kilka gum testowałem i wybrałem swój ulubiony zestaw on/off Zaczął bym, na Twoim miejscu, od eksperymentów z najtańszymi oponami. Jeśli nie spełniają oczekiwań-zjeździć do końca lub odsprzedać i kombinować z innym zestawem.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej
Bravvo!! A ya nim dojdziesz do droższego zestawu, wrócisz do tańszego
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
Została mi w garażu po XT'ku nowa opona E09 140 jakbyś był zainteresowany służę na priv
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Jeśli chodzi o opony do X'a . To które polecilibyście ? Continental TKC 80 ,Pirelli MT60 czy Dunlop sportmax Mutant. Chce śmigać 70 asfalt/30 lekki teren,szuter. Które z tych opon będą na tyle uniwersalne żeby bezpiecznie śmigało się po czarnym i fajnie w terenie ?
TKC nie występuje w rozmiarze 160/60 ale jest 150/70
wg. kalkulatora opon zamiennikiem może być też 130/80, pytanie czy nie będzie za wąska na felgę
Osobiście szczerze polecam MT60 które występuje w fabrycznym rozmiarze do X-a.
Kolejny sezon na tył idzie TKC 80
Pozdrawiam,
titto
wg. kalkulatora opon zamiennikiem może być też 130/80, pytanie czy nie będzie za wąska na felgę
Osobiście szczerze polecam MT60 które występuje w fabrycznym rozmiarze do X-a.
Kolejny sezon na tył idzie TKC 80
Pozdrawiam,
titto
A czy ktoś próbował na przód inną niż 120/70R17 oponę wsadzić?
Chciałbym do kompletu TKC 80 ale nie wiem czy nie lepsza będzie węższa opona z "kostką"?
Pozdrawia,
titto
Chciałbym do kompletu TKC 80 ale nie wiem czy nie lepsza będzie węższa opona z "kostką"?
Pozdrawia,
titto