Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Goral jak opona o której piszesz jest dwuskładnikowa to zazwyczaj środek jest twardszy żeby wydłużyć przebiegi. Ja mam aktualnie ContiTrailAttack 2 która jest dwuskładnikowa ale na razie nie mogę wiele powiedzieć bo zrobiłem na niej może z 1500-2000km a są to pierwsze opony dwuskładnikowe w mojej karierze.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
Goral
Posty: 489
Rejestracja: 14 sie 2014, 16:10
Lokalizacja: Bielsko/Żywiec

Z8 niby nie są dwuskładnikowe ale mają 2 strefy twardości, na środku i po bokach oraz jakiś nowy skład mieszanki. Napisałem do motogumy co by mi doradzili bo słyszałem o nich dobre opinie, zobaczymy co polecą.
Awatar użytkownika
Goral
Posty: 489
Rejestracja: 14 sie 2014, 16:10
Lokalizacja: Bielsko/Żywiec

W motogumach polecili Micheline Pilote Road 2, czetałem też same dobre opinie więc chyba się na nie zdecyduję, pozdro
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Jak już się zdecydowałeś na PR2, to może lepiej wersję 3 albo 4.

PilotRoad3 został zrobiony z myślą o jeździe w deszczu. Nie, żeby odbyło się to kosztem żywotności - ja mam na swoich nakręcone po 13k i wyglądają, jakby jeszcze z 10 miały przejechać. Odkąd je mam nie zaliczyłem ani jednego uślizgu przodu na asfalcie. Tym co za nimi przemawia ( każda liszka ogon swój chwali) to to, że wkładają je do MT07 jako standard w wersji bez ABS. Pytałem, bo moja dziewczyna ma wersję z ABS, i ponoć uznali, że do motocykla z ABSem nie potrzeba opony o tak dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni.

Tutaj chyba odeszli od nakładów deszczu na rzecz przebiegów. Odpal sobie Youtube i poszukaj, czasem znajdą się tam jakieś szczere opisy.
Awatar użytkownika
soniq2
Posty: 162
Rejestracja: 08 wrz 2014, 12:30
Lokalizacja: Niemcz
Kontakt:

Przejechałem cały temat.... poczytałem, przeanalizowałem i jak zwykle - jestem jak stdent.. w czarnej d...

To ja może przedstawię mój tok myślenia, wnioski i może bardziej doświadczeni ujeżdżacze wypowiedzą się w kwestii wyboru.

W chwili obecnej jeżdżę na starych oponkach Mitas c-02 (nie wiem czy takie też mam na przodzie) Oponki już bardzo styrane. Na asfalcie masakra - więc jeżdżę jak po polu minowym, na szutrach rewelacja, żadnych uślizgów....
Z braku doświadczenia trudno odnieść mi się do spraw, o których nie mam zielonego pojęcia
więc kilka zdań o moich oczekiwaniach. Podoba mi się jazda po szutrowych bezdrożach i w taki sposób będę zapewne eksploatował moją jadwigę. Wiadomo, że do szutrowej trasy trzeba też dojechać po asfalcie i to w różnych warunkach pogodowych.
Na moich oponkach miałem już "jazdę" w czasie deszczu, gdzie dupsko mi uciekło i już byłem cały wystraszony. Zdaję sobie sprawę, że nie ma opon idealnych lecz coś wybrać trzeba.

Czytałem tu kilka wypowiedzi nw. miksach

...... Przód ..................... Tył
1. TKC-80/ C-21 ..... E-09 lub E-07
2. MTZ Karoo 3 ...... MTZ Karoo 3
3. MTZ 3 Sahara ...... MTZ 3 Sahara

lub różne kombinacje ww. pozycji

Oglądam też oponki pt. Michalin T-63, które cenowo wyglądają całkiem sensownie w stosunku np. do Karoo 3 za 800zł za komplet.... Michelin 560zł

Jedyny mój problem z tym, że nie mam pojęcia o właściwościach ww. opon, a rozbieżne opinie forumowych użytkowników potrafią zrobić zamęt w głowie. Mógłby kto pomóc i dobrać mi odpowiedni zestaw opon, które nie wykończą mi się po kilku tysiącach kilometrów i dadzą możliwość przejazdu bezpiecznie przez asfalt, bym nie musiał się trząść o szlifa na zakręcie i dadzą frajdę z szutrowo-błotnej ujeżdżanki.... i co ewentualnie można powiedzieć na temat Michelin T-63 w prawdziwym użytkowaniu, a nie to co wynika z opisu na stronach sprzedawcy.

W chwili obecnej trzęsę się na asfalcie - szutrowa droga to sama przyjemność....
mskrzypo
Posty: 86
Rejestracja: 29 lip 2013, 10:09
Lokalizacja: Chocianów

Jeszcze weź pod uwagę,

....... przód .................... tył ..................

1. Motoz desert ............. E-09.........
2. MAXXIS Dualsport ...... xxx .........
3. Anakee 2 ............... Anakee 2 ...
alesny
Posty: 21
Rejestracja: 29 maja 2009, 14:39
Lokalizacja: warszawa

Jeżdżę na T63 swoim XTR, i jestem zadowolony . dobrze spisują się na asfalcie , choć bardzo szybko schodzą.
Awatar użytkownika
soniq2
Posty: 162
Rejestracja: 08 wrz 2014, 12:30
Lokalizacja: Niemcz
Kontakt:

alesny pisze:Jeżdżę na T63 swoim XTR, i jestem zadowolony . dobrze spisują się na asfalcie , choć bardzo szybko schodzą.
Także zmierzam do tego zestawu, lecz właśnie martwi mnie ich mała wytrzymałość na ścieranie. Ostatnio wymyśliłem
Metzeler Unicross lub Mitas C-17 na przód i Mitas E-09 na tył
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Jak nie spróbujesz to się nie dowiesz. Ja już kilka gum testowałem i wybrałem swój ulubiony zestaw on/off ;) Zaczął bym, na Twoim miejscu, od eksperymentów z najtańszymi oponami. Jeśli nie spełniają oczekiwań-zjeździć do końca lub odsprzedać i kombinować z innym zestawem.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Bravvo!! A ya nim dojdziesz do droższego zestawu, wrócisz do tańszego ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Została mi w garażu po XT'ku nowa opona E09 140 jakbyś był zainteresowany służę na priv :)
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
HOGaN
Posty: 41
Rejestracja: 26 sie 2014, 18:22
Lokalizacja: Koszalin/Poznań

Jeśli chodzi o opony do X'a . To które polecilibyście ? Continental TKC 80 ,Pirelli MT60 czy Dunlop sportmax Mutant. Chce śmigać 70 asfalt/30 lekki teren,szuter. Które z tych opon będą na tyle uniwersalne żeby bezpiecznie śmigało się po czarnym i fajnie w terenie :)?
Awatar użytkownika
MarqSz
Posty: 366
Rejestracja: 20 paź 2011, 7:25
Lokalizacja: Poznań

Nie ma opon idealnych :-P BTW, widziałeś gdzieś te TKC na tył w rozmiarze 160/60, czy będziesz dopasowywać?
Tylko motocyklista wie, dlaczego pies wystawia łeb przez okno z samochodu...
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

TKC nie występuje w rozmiarze 160/60 ale jest 150/70 :)
wg. kalkulatora opon zamiennikiem może być też 130/80, pytanie czy nie będzie za wąska na felgę :-/

Osobiście szczerze polecam MT60 które występuje w fabrycznym rozmiarze do X-a.
Kolejny sezon na tył idzie TKC 80 :-P

Pozdrawiam,
titto
titto
Posty: 56
Rejestracja: 03 mar 2012, 16:31
Lokalizacja: Warszawa/Żyrardów
Kontakt:

A czy ktoś próbował na przód inną niż 120/70R17 oponę wsadzić?
Chciałbym do kompletu TKC 80 ale nie wiem czy nie lepsza będzie węższa opona z "kostką"?

Pozdrawia,
titto
ODPOWIEDZ