Opony XTX/XTR

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Blitz, a jeździłeś wcześniej na E09, co by się do niej odnieść?
czekamy na testy! :)
Blitz
Posty: 18
Rejestracja: 12 wrz 2016, 7:41
Lokalizacja: Göteborg

Niestety...wiec pewnie sprowadzi sie do opini w stylu "a mnie sie wydaje ze jest dobrze.... " ale zobaczmy (mam nadzieje) w przyszly weekend jak bezdie czas pierwszy raz sie przejechac.

@Turas: Gdybys wystawil te oponki 2 tygodnie temu to bralbym od razu. Dokladnie czegos takiego szukalem....a tak to wydalem 800pln na alledrogo :(
Awatar użytkownika
turas
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2015, 10:50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Blitz pisze:Niestety...wiec pewnie sprowadzi sie do opini w stylu "a mnie sie wydaje ze jest dobrze.... " ale zobaczmy (mam nadzieje) w przyszly weekend jak bezdie czas pierwszy raz sie przejechac.

@Turas: Gdybys wystawil te oponki 2 tygodnie temu to bralbym od razu. Dokladnie czegos takiego szukalem....a tak to wydalem 800pln na alledrogo :(


Lipa... Już się od miesiąca zbierałem, żeby to zrobić.
Dzisiaj dopiero wrzucę na Allegro, ale i tak chyba osobno przód, osobno tył.
Jakby ktoś jeszcze potrzebował, to krzyczeć :-)
Awatar użytkownika
Iglak
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2016, 8:35
Lokalizacja: Płock

Się rozglądam i rozglądam.. czytam i czytam. chyba pracę magisterską napiszę niedługo.. bo i tak muszę, :shock: tylko nie ta profesja :-D Moja myśl to:
Zakupić heidenau k60 scout przód i tył, standardowo 90/90/R21 oraz 130/80/R17 ... później dokupić na cięższe tereny mitasa C02 na tył. No chyba, że k60 bedzię super na każdy teren. Ale bedę chciał polatać po cięższym terenie i zmienić oponę raz na jakiś czas... ten fach mam już opanowany ;-)
Chyba, że odwrotnie najpierw mitasa C02 na tył i na przód k60, a potem dokupić k60 na tył, na szosę..
wiadomo budżetu trzeba pilnować czasami

I tu nasuwa się pytanie: czy to dobra opcja? ktoś miał taki zestaw? przeczytałem cały chyba temat i jakoś nie kojarzę... mętlik się robi :-/

Zależy mi na nie najgorszym bezpieczeństwie na mokrym asfalcie i o terenie czasami bardziej wymagającym terenie , dlatego myślę o 2 rodzajach opon na tył. Jazda raczej 50/50 on/off..

A może coś innego na przód, może k60 są za słabe..? może w ogóle coś innego niż k60... mitas C02 wydaję się być dobry - twardy i wytrzymały. Poradźcie co dać na przód?, bo przód chciałbym mieć 1 bo już koszty rosną
Awatar użytkownika
aXon
Posty: 187
Rejestracja: 18 lut 2012, 23:14
Lokalizacja: Białystok

Z tymi k60 na przód to bym się zastanowił bo najnowszy wypust ma inny bieżnik - takie płaty bardziej niż kosteczki - bardziej drogowa.
Ludzie nawet nacinają te paski, żeby była bardziej dzielna w terenie :)


Też szukam i mam mętlik w głowie. Opony albo są 20/80 albo 80/20. 50/50 to bajka.
Ja wybiorę chyba tkc80.

Pozdr. aXon
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Zrobiłem w tym sezonie 12kkm:

Było TKC 80 (przód + tył), był Mitas E07 + TKC na przód, był CST C755 + C02.

Jeżdżę albo teren albo z nudnymi asfaltowymi chłopakami, także wtedy kostki lecą, a lecą, ale wnioski po w/w zestawach:

TKC fajny, ale drogi. Do tego po 6-7kkm tył do zmiany.
Wolę kupić CST C755 + E09 - masz spoooooro frajdy w terenie, na asfalcie też te 8k powinieneś zrobić, a ich cena w sumie, to tyle co jedna TKC, także w cenie kompletu Continentala masz 2 komplety Mitas + CST.
Do tego w terenie masz bardzo sprawne odpychanie, czego nie można powiedzieć o żadnych dualach, które na mokrej trawie, lekkim błocie czy lekkich kamieniach nie chcą upchnąć Xklocka ani centymetr.

Do XTR jedynie kostki, takie asfaltowe E09 są bardzo ciekawe, ze względu na stosunek ceny do przebiegu + terenowego zacięcia.
Awatar użytkownika
Iglak
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2016, 8:35
Lokalizacja: Płock

TKC 80 byłyby dobre bo miękie ale pójdą w oczach, wiec nie chcę ich teraz i jeszcze takiej cenie.. :-D
Faktycznie ceny CSTT C755 + E09 są niskie, ale pewnie na wilgotnej nawierzchni asfaltowej będą problemy. Właśnie chodzi o to, że podróże asfaltowe też będą, więc co wtedy z komfortem jazdy? Warto pomyśleć o jednej oponie bardziej przystosowaną do asfaltu w tym mokrego? Czy po prostu drzeć te tanie kapcie , a jak będzie padać to na asfalcie być bardzo ostrożnym w jeździe?

Lepszy E09, czy C02?
Chyba daruję sobie K60 i coś podobnego.. hmm?? :-/
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

ja nie polecam czegoś pokroju K60/E07, ale są i tego zwolennicy.

Jak jeżdżę po mokrym asfalcie, to bardzo uważam, nie składam się nie wiadomo jak, biorę poprawkę na hamowanie i unikam jazdy po pasach.

C02 robi bardziej w terenie, ale szybciej idzie na czarnym. Imho E09 to takie optimum asfaltowo- terenowe.

pozdrawiam!
Mateusz
Awatar użytkownika
Iglak
Posty: 11
Rejestracja: 26 sie 2016, 8:35
Lokalizacja: Płock

Chyba wezmę Mitas E09 tył i przód CSTT C755, lub cały zestaw mitasa.... a jak czas pozwoli to tkc na przód (do wiosny daleko) .... trudno będę uważał na mokrym ... a jak będę miał wątpliwości do nich to zainwestuję jeszcze raz w oponki :-D

Dzięki za radę
Pozrawiam , Grzesiek ;-)
Awatar użytkownika
Marcin_B
Posty: 499
Rejestracja: 03 lip 2014, 17:47
Lokalizacja: Wielowieś, Śląsk

Dobry wybór kolego jak taki mam założony tylko tył C 02 i śmigam na tym tylko na mokrym trzeba uważać
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

W kwestii opon i odwiecznej dyskusji o wadach i zaletach TKC80, warto rzucić okiem na takie cudo jak Anakee Wild. Kumpel ma to od nie dawna założone, jeżdżą świetnie, zarówno na asfalcie jak i w terenie, pytanie tylko ile wytrzymają, ale to pokaże czas.

Pozdrawiam,
Bartek
mario79
Posty: 185
Rejestracja: 12 kwie 2011, 20:33
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp
Kontakt:

Fajna opona ale chyba nie występuje w rozmiarze 21 cali.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

BZ, fakt, wydaje się być interesująca, jednakże cena jednego tyłu przewyższa CST C755 + E09 :(
mario79, są XTekowe rozmiary- 90/90 21'' oraz 130/80 17''. Wg danych producenta, w sklepach nie sprawdzałem.
Awatar użytkownika
Bajros
Posty: 3302
Rejestracja: 10 lis 2008, 23:27
Lokalizacja: Warszawa

Iglak pisze:Chyba wezmę Mitas E09 tył i przód CSTT C755, lub cały zestaw mitasa
Iglak, w kontekście "cały przód mitasa" sprawdź historię tego wątku pod kątem przednich opon Mitasa e10,e09 - opinie nie są pochlebne.
Jedzie Jadzia Dziadzie ;) Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Mateusz93 pisze:BZ, fakt, wydaje się być interesująca, jednakże cena jednego tyłu przewyższa CST C755 + E09 :(
Fakt, dlatego podaję jako alternatywę dla TKC80, a nie CST czy innych generalnie tanich opon. Nie wiem jak z ich trwałością, będę miał w tej kwestii info pewnie gdzieś dopiero w przyszłym sezonie, z pierwszej ręki, z DL650


Pozdrawiam,
Bartek
ODPOWIEDZ