XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

Spalanie XT 660 R/X/Z

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
CZARO
Posty: 65
Rejestracja: 31 sty 2014, 21:36
Lokalizacja: Białytsok

no to tak jak u mnie między 280 a 320 zapala się rezerwa i zostaje jeszcze w okolicach 7-8 litrów w zbiorniku.
romet ogar205 , yamaha fazer1000 , kawasaki z400 cafe racer ,yamaha majesty400 , suzuki burgman650 executive , suzuki DL650 V-strom , xt660z tenere,honda hornet....
Awatar użytkownika
deny
Posty: 67
Rejestracja: 26 sie 2014, 12:12
Lokalizacja: Katowice

Ja leję pod korek dosłownie od zapalenia rezerwy - wchodzi cirka 10 litrów 98 Pb.

Do zapalenia rezerwy robie 200 kilosów.


Średnio ~ 5 litrów - z 1300 km.
Wydech tłucze w ucho jak lokomotywa - napędzana singlem - to właśnie Yadwiga.

Dyndyryndryndyn - jednocylindrowy młyn :)
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Tenere - dokładnie 4.5l/100km przy pełnym załadunku 2x sakwy, centralny i plecaczek na trasie 900 km po PL, tempo 70-100 do 120 miejscami.
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
CZARO
Posty: 65
Rejestracja: 31 sty 2014, 21:36
Lokalizacja: Białytsok

no to jestem po pierwszych traskach po mazurach i tak : spalanie po mieście bez zmian dynamiczna jazda po mieście 5/100km , trasa z kufrem i rolką na fotelu prędkości 110-125 km/h przy wyprzedaniach do 140-150km/h średnia 4,35L na 100km. jestem zadowolony przy turystycznym kulaniu 100-110 spalanie powinno wynieść około 4L/100km a to będzie oznaczało suuuper zasięg na jednym zbiorniku paliwa....
romet ogar205 , yamaha fazer1000 , kawasaki z400 cafe racer ,yamaha majesty400 , suzuki burgman650 executive , suzuki DL650 V-strom , xt660z tenere,honda hornet....
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

jestem po trasie po Bałkanach. 5200km z obciążeniem łącznym 215 kg (przeładowanie o około 30kg) z pasażerką i bambetlami, które skutecznie zmieniają aerodynamikę.
spalanie średnie na tym dystansie po zliczeniu wszystkich 31 tankowań wyniosło 4,517 l/100km. (XTR 2005r.)
R e w e l a c j a ! jeszcze nigdy nie wydałem tak mało na paliwo na podobnym wypadzie.
Szacuje, że solo było by niższe o około 300ml/100km.
delirium
Posty: 536
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

dziwne rzeczy tu czytam, o ile pamiętam czytalem gdzieś, że zasieg xt660z na pełnym baku wynosi ponad 500km a tu niektórzy piszą że spalają 6 i wiecej na setkę...
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

W top gear zrobili test, że hybrydowy Prius na torze więcej spalił niż BMW M3 które przejechało to w tym samym czasie. Dążę do tego, że wszystko kwestia sposobu jazdy, dynamiki itd. itp.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
geni
Posty: 38
Rejestracja: 29 sie 2014, 9:49
Lokalizacja: O-ka

Mocniej ciśniesz, więcej spalasz. Przy trasach pokonywanych w zakresach 90-120km/h i nie wykręcaniu do czerwonego pola powinno to być zawsze poniżej 5,0l/100, a przy delikatnej jeździe do 100km/h, nawet poniżej 4,0l/100km.
CZ175_ Junak350_ NTV650_ XT600E_ GSF600N_ MTS1000DS_ VN900C_ XT225_ GPz400F_ GL1500_ GT1000_ XT660Z+GSF1250SA
delirium
Posty: 536
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

bardzo jestem zadowolony ze spalania mojej tenerki, ostatnio 440km zanim rezerwa zaczęła mrugać. Jazda po mieście i w terenie plus już dość chłodno - spalanie 4.3 l/100km. Super!
a jest na docieraniu dopiero.
Awatar użytkownika
Goral
Posty: 489
Rejestracja: 14 sie 2014, 16:10
Lokalizacja: Bielsko/Żywiec

Szkoda że X/R nie ma z 20L baku;P
Tokrator
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2015, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

Z uwagi na fakt, że jeżdżę jak Fiatem Pandą jeśli chodzi o prędkości, to na 500km trasie średnie spalanie z kufrem za plecami wyszło mi w okolicach 3,5l, byłoby mniej, ale jechałem cały czas po wiochach, trochę po miastach, więc ciągłe hamowanie i przyspieszanie, a na ekspresówce z kolei 120km/h, więc też nieekonomicznie, do tego 3 godziny padał deszcz, chociaż nie wiem, czy miało to wpływ na cokolwiek poza znaczącym obniżeniem mojego komfortu termicznego, bo genialnie zapomniałem zapiąć wywietrzniki z przodu kurtki.

Planuję przy następnym wyjeździe zejść do 3,2/100, o ile po drodze nie usnę z nudów i nie spadnę z motocykla ;-)
Mario1969
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2016, 23:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Czy spalanie ponad 8-9/100 w mieście średnio przejezdne to norma? Jeździec 125kg 1-2-3bieg wydaje mi się ciężka ręka opony Mitasy 09- spalanie pozamiejskie ok 6 105-120km/h.
Dodam że duże Viadro gażnikowe mieści się w 8 przy takich samych prędkościach miejskich na oponach turystycznych.
Może jakaś regulacja potrzebna?
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

cos jest nie tak u Ciebie, jak Ty to mierzysz? 6 to spaliłem raz (na XTR) jak dzidowałem autostradą 150kmh
Mario1969
Posty: 9
Rejestracja: 03 lip 2016, 23:15
Lokalizacja: Wałbrzych

Ano tak mierzę :
1. miara dokładna : leję wachę po blachę poniżej korka, zeruję licznik ,robię km. dolewam wachy do blachy , dzielę ilość paliwa dolanego przez ilość przebytych km.
2. miara niedokładna na żyda . rezerwa dopiero co zapalona , leję za 20-30 $ i w drogę do zapalenia żyda, dzielę zalaną P95 przez przebyte km. Kasownik nigdy nie pali się dłużej niż 5-10 km .Ostatnio za 3 dychy przejechałem niecałe 85km .
Użytkowane Piaggio MP3 400,cm na kat. B Yamaha XT660X (małżonki), Honada Varadero XL1000V
Geras
Posty: 16
Rejestracja: 11 maja 2016, 9:52
Lokalizacja: Warszawa

Też nie wierzyłem w spalania rzędu 4-4.5 l ale ostatnio zalałem właśnie w opisany przez Ciebie sposób, czyli do blachy z dziurkami w baku, zrobiłem 220km, znowu dolałem do blachy i wyszł 4.54 l co mnie bardzo ucieszyło bo wcale go nie oszczędzam
ODPOWIEDZ