kurol pisze: ↑23 kwie 2020, 11:38
Implulsy sa liczone na walku zebatki zdawczej.
Masz racje ze przy wiekszej z tylu badz mniejszej z przodu tylne kolo kreci sie wolniej przy tej samej predkosci walka zdawczego.
Teraz to ma sens
Swoją drogą, trochę taki pomiar jest skomplikowany, bo musi korelować obroty wałka i aktualny bieg, żeby wyliczyć prędkość. Ciekawe, co w takim razie zlicza przy jeździe na luzie, jeśli cokolwiek?
delirium pisze: ↑23 kwie 2020, 21:15
tenereka wymaga zewnętrzego tunera, który kupiłem.
Najbardziej odczułem różnice na lepsze po wywaleniu lambdy i zblokowaniu węża co idzie od filtra powietrza gdzieś do silnika, AFR czy jakoś tak, nie pamiętam jak to się nazywało. Przypuszczam że bedzie jeszcze lepiej jak wywalę wydech z katem.
Power commander droga inwestycja, jak dla mnie nie warta ceny bo ja jestem, zadowolony jak motor chodzi po moich zmianach.
AFR rozszyfrowałem jako Air-Fuel Ratio, czyli bogactwo mieszanki. W Tenere nie można tego ustawić z fabryki, gdy w X/R chyba można w menu? U mnie PCIII już był, podobnie jak odcięta Lambda i wypruty katalizator, więc tutaj spodziewam się ustawień wpływających na spalanie. Nie zgłębiałem jeszcze tematu, ale widziałem wątek o tym.
Na fabrycznych zębatkach to moto zaniża średnio o około 8km/h, na mojej tylniej 48t - około 18km/h patrząc na GPS, który też ma jakiś tam błąd.
U siebie widzę 5-7 kmh więcej w stosunku do GPS, nie mniej jak piszesz. To by oznaczało, że spalanie realnie jest jeszcze odrobinkę wyższe, bo faktynie robię mniej kilometrów. Zakładam, że pomyliłeś się wyżej i moto
zawyża, a nie zaniża względem GPS, więc twoje spalanie będzie dość wyraźnie wyższe i zasięg mniejszy. W końcu mierzymy wg licznika moto. Wychodizłoby, że robisz nie 440 km do rezerwy, lecz ~360 km (4,4×18 km), co i tak jest dobrym wynikiem, którego nie udało mi się jeszcze osiągnąć.
Jak pisałem na początku, nie tyle martwi mnie samo spalanie, co zastanawia fakt, że nawet przy celowo emeryckiej jeździe nie spada poniżej 5 l. Możliwe jednak, że mój pomiar ma błąd metodologiczny, który wynika z pojemności baku
Czyli, innymi słowy, pamiętam że ostatnie 200 km przejechałem jak emeryt, gdy wcześniej mogłem mocniej dawać w palnik. Musiałbym to zmierzyć dokładniej, co przy okazji zrobię.