Podepnę się pod temat. Jestem praktycznie zdecydowany na TKC80.
Polecacie wersję dętkową czy bezdętkową?
Z różnych relacji z wypraw pamiętam niezłe przygody z oponami dętkowymi, np. 5x guma w ciągu jednego dnia
Co jest wygodniejsze? Która opcja jest lepsza z dala od cywilizacji?
Cienki jestem w te klocki, bo w mojej 7 letniej karierze na 2oo nie złapałem jeszcze gumy
Jakie opony dual sport?
Jak masz felgi ze szprychami to musisz mieć dętkę.
h e d o n i z m
na wyprawy najlepiej mieć dętkę, Opona bezdętkowa jest nieco mocniejsza, bardziej odporna na przebicia. ale przy dużym uszkodzeniu jesteś w czarnej dupie. nawet jeżeli masz opony bezdętkowe, wez dętkę na zapas.
ja zawsze mam dętki grube w opony, plus cieńsze na zapas.
ja zawsze mam dętki grube w opony, plus cieńsze na zapas.
ROGAL 30L i już jest fajnie...
admirau, oczywiście można się bawić w mody:
https://www.youtube.com/watch?v=ikKeVNBAmQQ
Ale z założenia szprychy*=dętka
*z wyjątkiem niektórych modeli felg szprychowych
https://www.youtube.com/watch?v=ikKeVNBAmQQ
Ale z założenia szprychy*=dętka
*z wyjątkiem niektórych modeli felg szprychowych
h e d o n i z m
ja mam dętkowe bo są tańsze. Tak czy inaczej dętki lepiej mieć.mroova pisze:Polecacie wersję dętkową czy bezdętkową?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Czyli mam wybór: bezdętkowa z dętką albo dętkowa z dętką.
Dzięki za oświecenie ignoranta
Dzięki za oświecenie ignoranta
Odwrócę pierwotne pytanie z tematu (Alternatywa dla Metzeler Tourance):
Obecnie jeżdżę na TKC 80 i o ile w terenie jestem z nich zadowolony to na czarnym nie czuję się zbyt pewnie - utrata stabilności przy większych prędkościach.
Pytanie czy Tourance lepiej nadają się do jazdy po asfalcie ?? Mam w garażu i zastanawiam się nad przekładką. Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż w terenie jeździć będzie się gorzej.
Obecnie jeżdżę na TKC 80 i o ile w terenie jestem z nich zadowolony to na czarnym nie czuję się zbyt pewnie - utrata stabilności przy większych prędkościach.
Pytanie czy Tourance lepiej nadają się do jazdy po asfalcie ?? Mam w garażu i zastanawiam się nad przekładką. Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż w terenie jeździć będzie się gorzej.
Ja podobnie jak admirau skończyłem 2 komplety tych opon, jedne fabryczne a potem kupiłem kolejny kpl. i złego słowa nie powiem, trochę ślisko na pasach i połączeniu asfaltów ale to chyba większość opon ma z tym problem.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Jeszcze ja chciałbym zabrać głos.
Fabryczne metzelery miałem przez 5tys km i na czarnym mokrym dramat, w terenie dramat. Dla mnie ta opona nie jest 50/50 tylko co najwyzej 80/20 bo o ile na suchym asfalcie sobie radzi całkiem sprawnie o tyle po zjeździe z drogi nadaje się chyba tylko na szutry. Błoto, łąka czy piach to już walka z przyczepnością.
E09 komplet mam od 5tys i tak na prawdę dla mnie mają tylko jedną poważną wadę o jakiej mowa wyżej, na mokrym dramat. Poza tym na czarnym chyba tylko 2 razy czułem jak przód niepewnie toczy się w zakręcie. Podsumowując E09 nie wstydzi się w terenie ani na czarnym (wyłączając hardkorowy teren bagienny i mokry asfalt )
Następny komplet do XT? Zdecydowanie E09!
A tak trochę z przymrużeniem oka...
Chcesz coś lepszego na czarne? Nie kupuj XT R, Kup R1
Chcesz coś lepszego w teren? Nie kupuj XT R, Kup YZ
Albo połącz R1 i YZ w garazu i zrób tak...
Fabryczne metzelery miałem przez 5tys km i na czarnym mokrym dramat, w terenie dramat. Dla mnie ta opona nie jest 50/50 tylko co najwyzej 80/20 bo o ile na suchym asfalcie sobie radzi całkiem sprawnie o tyle po zjeździe z drogi nadaje się chyba tylko na szutry. Błoto, łąka czy piach to już walka z przyczepnością.
E09 komplet mam od 5tys i tak na prawdę dla mnie mają tylko jedną poważną wadę o jakiej mowa wyżej, na mokrym dramat. Poza tym na czarnym chyba tylko 2 razy czułem jak przód niepewnie toczy się w zakręcie. Podsumowując E09 nie wstydzi się w terenie ani na czarnym (wyłączając hardkorowy teren bagienny i mokry asfalt )
Następny komplet do XT? Zdecydowanie E09!
A tak trochę z przymrużeniem oka...
Chcesz coś lepszego na czarne? Nie kupuj XT R, Kup R1
Chcesz coś lepszego w teren? Nie kupuj XT R, Kup YZ
Albo połącz R1 i YZ w garazu i zrób tak...
Na Jadwidze Z mam metzelery jak prawie wszyscy fabryczne, są niezłe, nawet dobre. Do wyprawy na którą niestety nie pojadę kupiłem tkc, przejechałem na nich ok 1000 km oczywiście głównie po asfalcie, dojazdy do "terenu" i takie sobie latanie, miałem na nich co wydaje się oczywiste mniej pewności na równym, zwłaszcza w złożeniach, motocykl może nie walił się w zakręt, ale pogłębiał złożenie. Teraz głównie asfalt mnie czeka więc jeżdżę na metzelerach. Czekam aż się skończą. I kupię Anakee2 miałem je w V stromie i uważam za jedne z najlepszych. Mnie też się marzy uniwersalna opona i tu i tu, ale takiej nie ma.....
Jeździł może ktoś na Pirelli MT 21?
Spodobały mi się, a juz prawie zamawiałem TKC
Spodobały mi się, a juz prawie zamawiałem TKC
jam jeździłmroova pisze:Jeździł może ktoś na Pirelli MT 21?
Spodobały mi się, a juz prawie zamawiałem TKC
bardzo dobra opona, szczególna przednia, ma tendencje do ząbkowania, ale można ją przekładać bo nie jest kierunkowa. tył najłabiej radzi sobie na piasku, znaczy nie daje super ciągu, ale jest całkiem nieźle, ma tendencje do wcierania się na kwadratowo.
można na nich latać i po 150km/h są dosyć stabilne. jeżeli bardziej ciągnie CIĘ W teren to MT21 to super opona na jazdy 70/30 off/on, przednia jest idealna do kombinacji mt21/desert
mt21/E09, oraz mt21/D908RR
ROGAL 30L i już jest fajnie...
W instrukcji obsługi Xt są polecane opony Michelin Sirac. Czy ktoś na takich śmiga? Ewentualnie proszę o opinię na temat tych kapci. Mają przystępną cenę tylko nie wiem jak zachowują się podczas eksploatacji. Dodam, że ani na asfalcie ani w terenie nie jeżdżę ekstremalnie. Większość tras po czarnym różnej jakości, również mokrym oraz polne i leśne ścieżki.