XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

myslicie że jest szansa jeszcze na nową tenere bez abs?

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

You're one in the miliooooon ooooho :)
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
tuareg
Posty: 36
Rejestracja: 22 mar 2015, 22:36
Lokalizacja: Roermond/Opolskie
Kontakt:

Herflick pisze:You're one in the miliooooon ooooho :)
Herflik trafiłeś w dyche z tytułem tej pionenki :mrgreen:
geni
Posty: 38
Rejestracja: 29 sie 2014, 9:49
Lokalizacja: O-ka

Nie trafił ;) - okazuje się, że będą dwie. Jedna jeszcze w tym roku, a druga w styczniu.
CZ175_ Junak350_ NTV650_ XT600E_ GSF600N_ MTS1000DS_ VN900C_ XT225_ GPz400F_ GL1500_ GT1000_ XT660Z+GSF1250SA
Awatar użytkownika
tuareg
Posty: 36
Rejestracja: 22 mar 2015, 22:36
Lokalizacja: Roermond/Opolskie
Kontakt:

geni pisze:Nie trafił ;) - okazuje się, że będą dwie. Jedna jeszcze w tym roku, a druga w styczniu.
mówisz o tej dla Delirium?
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

od 1.01.2017 wszyscy producenci muszą dostosować motocykle na runek UE do wymogów unijnych m.in obowiązkowy ABS w motocyklach powyżej 125ccm
żaden dealer nie chce zostać ze sprzętem, sztuk bez ABS jest jak na lekarstwo, i dot. to z pewnością innych modeli motocykli, za rok nie będzie ich wcale
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

gajowy pisze:od 1.01.2017 wszyscy producenci muszą dostosować motocykle na runek UE do wymogów unijnych m.in obowiązkowy ABS w motocyklach powyżej 125ccm
żaden dealer nie chce zostać ze sprzętem, sztuk bez ABS jest jak na lekarstwo, i dot. to z pewnością innych modeli motocykli, za rok nie będzie ich wcale
napewno to nie bedzie dokładnie tak, motocykle szosowe owszem ale nigdy np wr250r czy crf250l
nie bedą wyposażone w ABS. Nikt by ich wiecej nie kupił.

p.s.
nawiasem mówiąc te durne wpływy unijne zaczynają mnie już irytować.
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Nie będzie problemu z zakupem yz-, jeżeli motocykl będzie chciał mieć homologację drogową, to będzie miał. Przykładem modelu niedostępnego w Europie jest klr650, który na papierze przypomina tenerę, jest super popularny za oceanem, nowy, na nasze pieniądze kosztowałby 20k, ale nie ma euro3, więc nie może być zarejestrowany.

Pytanie, czy odłączany ABS zalatwi sprawę. Drugie, czy system z regulowaną czułością zalatwi temat- mustistrada ma podobno offroadowy abs...
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

SayTen pisze:
Pytanie, czy odłączany ABS zalatwi sprawę. Drugie, czy system z regulowaną czułością zalatwi temat- mustistrada ma podobno offroadowy abs...
a wiesz ile ono waży? w tenere z abs to 7 dodatkowych kg...w małych terenowych motocyklach to nie do przyjęcia a poza tym po co, umiejętności kierownika żadne urządzenie nie zastąpi.
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Widocznie rynek chce takiego rozwiązania. Target Yamahy jeśli chodzi o Tenere to nie tylko off ortodoksy. Jestem pewien, że użytkownicy Tenere w znakomitej większości nie zjeżdżają z asfaltu, a nawet jeśli to jest to teren mało wymagający. Tenera to ciężki kloc ale z ABS .. jeszcze cięższy :)
Co nadal nie zmienia faktu, że powinny bez żadnych przeszkód być dostępne obie wersje.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

Herflick pisze: Co nadal nie zmienia faktu, że powinny bez żadnych przeszkód być dostępne obie wersje.
oczywiście! a wygłada na to ze unia chce narzucić nam co sie tylko da.


BTW jeżeli ktoś kupuje tenerke na sam asfalt to mu współczuję... :shock: dziesiątki lepszych i wygodniejszych motocykli do tego celu na rynku. Co do wagi to wersja bez abs jest wlaśnie w sam raz dla mnie ponieważ preferuje w terenie ciut cięższe maszyny. Jak widać na filmiku poniżej też się da.

https://www.youtube.com/watch?v=JWIZfYQhgMc[/video]
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Oczywiście, że się da - nie przeczę temu w żaden sposób. Gość z filmiku jest 1000 razy lepszy na tym klocku niż ja na swojej Husqvarnie.
Pół swojego motocyklowego życia jeździłem na Rce tylko w terenie co sprawiało i nadal sprawia mi radość. Potem odkryłem lżejsze enduro i z dnia na dzień dojrzewam jeszcze do zejścia z pojemności.

Wracając do tematu jeździłem z ABS tylko w MT09 i tam doskonale to się sprawdzało. Wiadomo, że naked nadaje się tylko na asfalt (dlatego też z XJ6N hucznie wróciłem do swojego poprzedniego ukochanego R).
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

Herflick pisze: Potem odkryłem lżejsze enduro i z dnia na dzień dojrzewam jeszcze do zejścia z pojemności.
no właśnie, dlatego też ubolewam że nowa Africa Twin to 1000cc :shock: co za pomysł...
skoro na Dakarze 450cc wystarczy to tym bardziej dla przeciętnych śmiertelników.

A tenerka ma ponad 17 kg wagi samego paliwa jak jest do pełna czyli w teren możemy zatankować np tylko tyle co typowe enduro ma czyli 2 galony czy 7 litrow co daje tylko 5 kg wagi.
Schodzimy w ten sposób do około 196 kg co już jest nie tak żle. Dla mnie problem z tenerką będzie tylko przedzieranie się przez gęsty las :mrgreen: bo jest trochę za gruba.
gajowy
Posty: 470
Rejestracja: 27 maja 2014, 23:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pany nie rozumiecie, i uparcie brniecie w nieswiadomości,
nic nie bedzie jeżdziło co ma 2 koła powyzej 125ccm bez ABS-u po europejskich drogach.

Przypomnijecie sobie jak było z samochodami ile to już lat?, modele terenowe tez maja ABS i nie ma opcji kupna bez ABS, bo wszystkie auta musza go mieć. Nawet jak by ktoś chciał terenówkę do jazdy po polu/do rolnictwa itd.

Nieważne czy WRa, rasowy enduro czy Shadow na bulwar
Bez Absu owszem ale bez rejestracji na tor crossowy. Teraz też można kupić sprzęt bez dokumentów do rejestracji/bez kitu drogowego.

co do Normy spalin taj jak z KLR było z Suzuki DL1000 W USA w ofercie w Polsce i UE już nie, Norma nie spełniona
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

gajowy pisze:Pany nie rozumiecie, i uparcie brniecie w nieswiadomości,
nic nie bedzie jeżdziło co ma 2 koła powyzej 125ccm bez ABS-u po europejskich drogach.
chcesz sie założyć? :) nawet jeśli by doszło do takiej głupoty w co nie wierze to bedziemy po prostu wyciągać i demontowac abs jak na ponizszym filmiku i jeździć bedą dalej. Szacuję że sprzedaż nowego offroadowego sprzętu spadnie znacznie jeżeli to prawda.

https://www.youtube.com/watch?v=7xZMewBazMI
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3175
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

ABS to nie problem, na pewno da się go wyeliminować, problemem dla offroadowców jest Tenera z ABS bo ma inne (czyt. mniejsze) skoki zawieszenia.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
ODPOWIEDZ