XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

XT660Z - a jeśli nie to co innego?

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
mentos
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2016, 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Cześć,

Zaczynam się rozglądać za motocyklem na przyszły rok (zakup pewnie w tym lub w zimie). Interesuje mnie szeroko pojęta turystyka motocyklowa. W planach Europa po asfalcie (Skandynawia), poza asfaltem (Bałkany), a potem Azja/Ameryka Południowa (tam raczej zdecydowanie off-road).

Mam 181cm, ważę raczej standardowo (80kg), nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia z motocyklami, więc to raczej przedsmak (robiłem za to sporo dzikich wypraw, więc potencjalne trudności akceptuję;).

Zainteresowałem się XT660Z. Zależy mi na tym żeby moto było dość lekkie, względnie proste i niezawodne. Raczej coś nowego, w związku z tym wyeliminowałem Africę Twin (nowa to 1000cm, chyba już za dużo i zbyt ciężko na bezdroża przy moim wzroście/masie/skillu). Problemem jest to że nowa wersja ma już ABS (co dla mnie jest plusem, ABS już uratował mi dupę na asfalcie), ale ma marne zawieszenie i prześwit (co w kontekscie offroadu moze byc problemem).

W związku z tym pytania:
1. Czy polecilibyście XT660Z na pierwsze poważne wyprawowe moto, a jeśli tak to którą wersję?
2. Czy wersję z ABS da radę ogarnąć pod względem zawieszenia tak żeby ogarniała w terenie jak model bez ABSu? Co z przesuniętym miejscem w ktorym znajduje się komputer, czy to jej nie przekreśla?
3. Jeśli nie XT660Z - to co innego (dość lekkie, niezawodne, względnie nowe, w rozsądnych pieniądzach)?

Z góry dzięki za odpowiedzi, jeśli taki temat już się tu pojawiał - to przepraszam:)

Pozdr
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

Kup 1-2letnią bez ABS i będzie Pan zadowolony ;) W czerwcu w Jaw-moto w kato była jeszcze nowa bez ABS, zadzwoń do nich i zapytaj o dostępność.
mentos
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2016, 17:31
Lokalizacja: Warszawa

Fuczak pisze:Kup 1-2letnią bez ABS i będzie Pan zadowolony ;) W czerwcu w Jaw-moto w kato była jeszcze nowa bez ABS, zadzwoń do nich i zapytaj o dostępność.
Niestety, poszła. Pozostaje szukanie używek, bo podobno w całej EU już ich nigdzie nie ma. Chyba że jakiś inny pomysł?
Awatar użytkownika
Fuczak
Posty: 445
Rejestracja: 07 wrz 2008, 21:45
Lokalizacja: Siemianowice Śl

No to używka z alledrogo albo u nas na forum wrzuć temat w odpowiednim dziale.
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

mentos pisze:Cześć,

Zaczynam się rozglądać za motocyklem na przyszły rok (zakup pewnie w tym lub w zimie). Interesuje mnie szeroko pojęta turystyka motocyklowa. W planach Europa po asfalcie (Skandynawia), poza asfaltem (Bałkany), a potem Azja/Ameryka Południowa (tam raczej zdecydowanie off-road).

Mam 181cm, ważę raczej standardowo (80kg), nie mam jeszcze wielkiego doświadczenia z motocyklami, więc to raczej przedsmak (robiłem za to sporo dzikich wypraw, więc potencjalne trudności akceptuję;).

Zainteresowałem się XT660Z. Zależy mi na tym żeby moto było dość lekkie, względnie proste i niezawodne. Raczej coś nowego, w związku z tym wyeliminowałem Africę Twin (nowa to 1000cm, chyba już za dużo i zbyt ciężko na bezdroża przy moim wzroście/masie/skillu). Problemem jest to że nowa wersja ma już ABS (co dla mnie jest plusem, ABS już uratował mi dupę na asfalcie), ale ma marne zawieszenie i prześwit (co w kontekscie offroadu moze byc problemem).

W związku z tym pytania:
1. Czy polecilibyście XT660Z na pierwsze poważne wyprawowe moto, a jeśli tak to którą wersję?
2. Czy wersję z ABS da radę ogarnąć pod względem zawieszenia tak żeby ogarniała w terenie jak model bez ABSu? Co z przesuniętym miejscem w ktorym znajduje się komputer, czy to jej nie przekreśla?
3. Jeśli nie XT660Z - to co innego (dość lekkie, niezawodne, względnie nowe, w rozsądnych pieniądzach)?

Z góry dzięki za odpowiedzi, jeśli taki temat już się tu pojawiał - to przepraszam:)

Pozdr
Wybierałem moto do bardzo podobnych kryteriów i wyszla mi XT660Z:-). Udało mi sìę kupić jedną z ostatnich bez ABS. Na razie za wcześnie żeby powiedzieć czy spełnia moje wymagania-wszystko opisuję na tym forum więc jeśli będziesz zainteresowany moimi doświadczeniami to zapraszam do czytania:-)
Pozdrawiam trolik
mentos
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2016, 17:31
Lokalizacja: Warszawa

mentos pisze: 3. Jeśli nie XT660Z - to co innego (dość lekkie, niezawodne, względnie nowe, w rozsądnych pieniądzach)?


Niestety wersja bez ABSu nowa w Europie już nie do dostania. Używane - są dwie w okolicach 28-30k jednak bez faktury (a na tym mi zależy). Będę polował, ale jeśli się nie uda to o jakim innym motocyklu ewentualnie myśleć?
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

mentos pisze:
mentos pisze: 3. Jeśli nie XT660Z - to co innego (dość lekkie, niezawodne, względnie nowe, w rozsądnych pieniądzach)?


Niestety wersja bez ABSu nowa w Europie już nie do dostania. Używane - są dwie w okolicach 28-30k jednak bez faktury (a na tym mi zależy). Będę polował, ale jeśli się nie uda to o jakim innym motocyklu ewentualnie myśleć?
Byłem ostatnio z koleżanką w Rumunii - ujeżdżała F700GS - mnie się ten motorek podobał. Pewnie się mylę, ale wydaje mi się to obecnie jedyna rozsądna alternatywa. Ew. poczekać na nową Tenerę z tym fajnym silnikiem...
pozdrawiam trolik
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Ja na miejscu autora poczekalbym na premiere nowej.
Moze stare sie wysypia, z racji przechodzenia na nowy model. Chyba mozna trafic po leasingowy czy cos? Wtedy bylaby Faktura.
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Jest jeszcze KTM690 Enduro R. Ale do pełni szczęścia wymaga na starcie drogich modyfikacji, drugi zbiornik paliwa to podstawa moim zdaniem, a to spore koszty.

Pozdrawiam,
Bartek
mentos
Posty: 4
Rejestracja: 16 sie 2016, 17:31
Lokalizacja: Warszawa

W sumie w tym sezonie raczej dużo już nie pojeżdżę, także może faktycznie warto poczekać na nową Tenerę lub wysyp starych modeli pod koniec roku. Ciekawe kiedy ogłoszą oficjalne info i jaka będzie cena + parametry.
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Słyszałem plotę, że nowa Tenere ma być zaprezentowana tej jesieni, na którychś tam targach. A dostępna ma być jako nowość 2017, już od stycznia. Ale to tylko plotka.


Bartek
delirium
Posty: 536
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

mentos pisze:W sumie w tym sezonie raczej dużo już nie pojeżdżę, także może faktycznie warto poczekać na nową Tenerę lub wysyp starych modeli pod koniec roku. Ciekawe kiedy ogłoszą oficjalne info i jaka będzie cena + parametry.
a to czemu? od dwóch lat mamy marne zimy, jeździłem moją tenerka prawie cały rok.
Sama radość z tego motorku, żaden inny nie daje mi tyle frajdy jak wsiadam na niego.
Wystrzegać się tylko trzeba serwisów yamahy i nie liczyć na gwarancje czasem.
Nowa tenera będzie pewnie taka jak i nowa Africa, napchana elektroniką i nie do naprawienia
na drodze.

p.s.
swoja drogą kawasaki versys 650 jest całkiem fajną alternatywa, wprawdzie mniej off-roadowa jak xt.
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

delirium pisze:
mentos pisze:W sumie w tym sezonie raczej dużo już nie pojeżdżę, także może faktycznie warto poczekać na nową Tenerę lub wysyp starych modeli pod koniec roku. Ciekawe kiedy ogłoszą oficjalne info i jaka będzie cena + parametry.
a to czemu? od dwóch lat mamy marne zimy, jeździłem moją tenerka prawie cały rok.
Sama radość z tego motorku, żaden inny nie daje mi tyle frajdy jak wsiadam na niego.
Wystrzegać się tylko trzeba serwisów yamahy i nie liczyć na gwarancje czasem.
Nowa tenera będzie pewnie taka jak i nowa Africa, napchana elektroniką i nie do naprawienia
na drodze.

p.s.
swoja drogą kawasaki versys 650 jest całkiem fajną alternatywa, wprawdzie mniej off-roadowa jak xt.
Jeśli chodzi o serwis to mogę potwierdzić. Moto46 w Szczecinie skasowali mnie 650zl... za 1szy przegląd. Tyle kosztował mnie przegląd fiesty mojej żony!. Po przeglądzie łańcuch był naciągnięty jak baranie jaja-dziwię się że dojechałem do domu. Dałem sobie spokój z przeglądami-to prosty motek i właściwie wszystko mogę przy nim robić sam.
pozdrawiam trolik
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

Hej!

Wspominałem wcześniej o KTM690 Enduro R jako alternatywie, choć drogiej, dla Tenery. Poniżej link, można się trochę poślinić :) Powiem jeszcze raz, drogo, ale bajerancko :)
Podoba mi się stwierdzenie "ultimate lightweight travel bike"...

(Podana cena we frankach szwidzerlandzkich nie zawiera moto)

http://ktmbasel.ch/travel/ktm-basel-690 ... -bike.html


Pozdrawiam,
Bartek
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

BZ pisze:Hej!

Wspominałem wcześniej o KTM690 Enduro R jako alternatywie, choć drogiej, dla Tenery. Poniżej link, można się trochę poślinić :) Powiem jeszcze raz, drogo, ale bajerancko :)
Podoba mi się stwierdzenie "ultimate lightweight travel bike"...

(Podana cena we frankach szwidzerlandzkich nie zawiera moto)

http://ktmbasel.ch/travel/ktm-basel-690 ... -bike.html


Pozdrawiam,
Bartek
No to by już było dla mnie extremalne podróżowanie...bałbym się z garażu wyciagać nie mówiąc o taplaniu w błocie :-)
pozdrawiam trolik
ODPOWIEDZ