
Będę wdzięczny za opinie

sorry, poniosło mnierobas pisze:Z tego co pamiętam, to przy wymianie z filtrem oleju to jest 2,6l a nie "prawie 4 litry"....delirium pisze:enera ma prawie 4 litry i co 10k zmmiany więc koszt podobny
Przecież to wyjdzie z 50mthdelirium pisze: ztymi kosztami utrzymania to nie przesadzaj, dla nnormmalnej jazdy olej wystarczy zmieniać co około 2k km a jest tego cały 1 litr z kawałkiemtenera ma prawie 4 litry i co 10k zmmiany więc koszt podobny
przesadzasz, ludzie grzebią w silniku często niepotrzebnie. Mam na swoim 33 mth i dopieroRR pisze:Przecież to wyjdzie z 50mthdelirium pisze: ztymi kosztami utrzymania to nie przesadzaj, dla nnormmalnej jazdy olej wystarczy zmieniać co około 2k km a jest tego cały 1 litr z kawałkiemtenera ma prawie 4 litry i co 10k zmmiany więc koszt podobny
u kumpla po niecałych 400mth otworzyliśmy silnik, tłok był oryginalny (wbrew pozorom to nie jest to samo co tłok, który kupisz u tego samego producenta do tej maszyny - ma inny kolor, pewnie inne domieszki do stopu. I cena 2x). Był to idealny moment na wymianę, do tego do wymiany były zawory ssące i ich gniazda (słaby punkt rfsów). Na zamienniku nie latałbym więcej jak 250 - 300. Po wymianie tłoka w 530 po jakichś niecałych 200 kolega oddał tłok i cylek do pomiaru, tłok zamiennik (wossner chyba). Zero jaja czy stożka w cylindrze, tłok trzymał wymiar, jedynie powłoka na bokach tłoka w większości zeszła. Dopiszę, że kolega naprawdę dba, olej co 10mth, filtr często czyszczony, te sprawy. Więc albo zmieniasz często tłoki albo rzadziej ale za to częściej cylindry. Chociaż może rzeczywiście przesadzam..
to mam zagwozdkę
tylko przyjeździe zawodniczej na wyścigach, oraz jak masz za dużo czasu i pieniędzy.bonzo pisze:Serwisowo to XT jest dużo bardziej przyjazny. EXC wymiana oleju co 15MTH, regulacja zaworów średnio co druga wymiana oleju.