XXXI Zlot XT660.PL! Kaszuby 19-21.04.2024 / Zapisy -> viewtopic.php?f=22&t=18583

XTX do lasu

pytania, ciekawe materiały o rodzinie XT - zdjęcia, filmy, artykuły itp.
michalrak
Posty: 1
Rejestracja: 11 paź 2017, 11:04
Lokalizacja: Skierniewice

Witam zastanawiam się nad kupnem Xtka poprzedni motocykl to kmx jezdze 50/50 droga/las czy XTX nada sie do takiej jazdy czy tylko XTR. Chodzi mi głównie o to czy przez sztywniejsze zawieszenie nie bedzie sie bardziej niszczyl moto w terenie i czy wogole dam rade go utrzymac w terenie na szerszych oponach czy jest mozliwosc jakiesgos przerobienia xtx bardziej w teren pytam sie bo ogloszen z xtx jest duzo i jest w czym wybierac a xtr jest po kilka sztuk na kazdym serwisie z ogloszeniami z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Matheo
Posty: 55
Rejestracja: 15 mar 2016, 19:36
Lokalizacja: Gliwice-Katowice

Jako posiadacz xtx'a i osoba lubiąca jeździć po bezdrożach mogę Ci tylko wybić ten pomysł z głowy ;)
Po szutrach się owszem da i czasem sam popylam, ale piach czy tam już lekkie błoto to koszmar - przez opony w głównej mierze. Słyszałem o kombinowaniu kostka na tył i balon do przodu, ale wtedy asfalt odpada więc niema to sensu.
Kupuj wersję R ;)
krzsiekjab
Posty: 216
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:19
Lokalizacja: Dęblin

Mam w xtx heidenau z tylu. I mitasa full kostka na asfalcie 120 nie przekraczam w terenie jak wyżej po piachu i blocie mimo kostki lubi jechac jak mu sie podoba. Ewentualnie xtx i zawieszane zmienic jezlei znajdziesz w dobrej cenie tak zeby wyszlo mniej niz xtr
delirium
Posty: 536
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

Matheo pisze:Jako posiadacz xtx'a i osoba lubiąca jeździć po bezdrożach mogę Ci tylko wybić ten pomysł z głowy ;)
Po szutrach się owszem da i czasem sam popylam, ale piach czy tam już lekkie błoto to koszmar - przez opony w głównej mierze. Słyszałem o kombinowaniu kostka na tył i balon do przodu, ale wtedy asfalt odpada więc niema to sensu.
Kupuj wersję R ;)
e tam bajki opowiadasz, ja na swojej wiele cieższej tenerce śmigam po piachu i blocie bez problemu, pewnie że trzeba trochę wprawy nabrać ale się da i jest zabawa przednia.

a opony to się zmienia...
kalina
Posty: 214
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:39
Lokalizacja: Malbork

Szerkość opon, ich rodzaj, zawieszenie jest kluczowe. XTX jest sm wiec pisanie ze nawet 660z da radę nie ma sensu. Miałem Z teraz mam R i XTX do R to tak jak stad do Marsa , a Z ze względu na masę i wysokość tej masy jest tylko trochę gorsza niż R w czymś więcej niż szuter. Także z supermoto ja bym nie pchał sie w las :-D
Pietia
Posty: 118
Rejestracja: 27 lut 2013, 9:15
Lokalizacja: Katowice

Oczywiście że XTX da się śmigać nie tylko po lekkiej szutrowej drodze.
Kwestia oczywiście odpowiednich opon, wystarczy podpytać kolegę Kurczaka gdzie to on nie był już swoim XTX.
Jeśli XTX do R to tak jak stad do Marsa to XTX do supermoto ma jeszcze dalej :)
Awatar użytkownika
turas
Posty: 73
Rejestracja: 27 paź 2015, 10:50
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Pytanie co kto rozumie pod pojęciem "teren".
Miałem XTXa dwa sezony i tym motocyklem można dużo.
Jeżeli będziesz trzymał się suchego, lekkiego terenu i szeroko pojętych szutrów, to będzie spoko. Trzeba mieć na uwadze, że małe koło z przodu jest bardziej podatne na uślizgi przy luźnym podłożu i jak wpadniesz na coś śliskiego, to potrafi skrzyżować kierownicę dużo łatwiej niż przy 21 z przodu.
Przejechałem XTXem całą pętlę Theth w Albanii, wyjechałem na Col de Sommelier szutrem na 3000 m.n.p.m, zaliczyłem całą La Strada del Asietta i dużo innych fajnych dróg szutrowych. Po zjechaniu na asfalt można było trzeć podnóżkami i bawić się do oporu.
W piachu na Jurze Krakowsko - Częstochowskiej przy zasadzie: maneta w opór też szedł dzielnie i jakoś się nie wywracał.
Na tym jak dla mnie polegała zajebistość XTXa. Nie był ani prawdziwym supermoto ani enduro. Ktoś powie, że był do wszystkiego i do niczego. Ale był uniwersalny do bólu.
Próbowałem też eksperymentu z balonem z przodu (opona 120/90) i w szuter było super- opona zjadała wszystkie kamienie przy ciśnieniu 1,6 atm. Jednak na asfalcie prowadził się bardzo ciężko. Finalnie cały sezon przejeździłem na Continentalach TKC70 w oryginalnym rozmiarze i dla mnie to było optymalne rozwiązanie.
W tym roku zmieniłem na Tenerę 660, bo jednak bardziej ciągnie mnie w trochę cięższy teren i wyprawy a ona już pozwala się rozwijać w tym temacie. Choć znowu jak ktoś wspomniał wcześniej- jest trochę za ciężka z tym jej rozłożeniem masy.
No i na asfalcie to jest taka ciocia. Silnik wydaje się słabszy, koło 21 z przodu nie daje tyle zabawy co w X itd. Coś za coś. W XTXie było życie i sporo szaleństwa, tutaj jest zachowanie takiego statecznego, dużego motocykla. Suche dane w katalogu to nie wszystko ;-)
Podsumowując - jeśli chcesz sobie czasem zjechać na szutrówkę, ale do lasu i w błoto Cię nie ciągnie, a do tego lubisz młucenie po zakrętach, to bierz Xa :-)
Jak chcesz coś więcej typu błoto, kostki, sporo OFFa, to bierz R/Z
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

Jak coś to mam koło 21" do xt660

http://xt660.pl/viewtopic.php?t=4842


Trzeba się tylko upewnić czy podejdzie pod Twój zacisk.

Mógłbyś mieć XTX z pakietem do lasu :-)
kalina
Posty: 214
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:39
Lokalizacja: Malbork

Sorry ale to do zrobienia choćby dużym vstromem , także to nie jest jazda po lesie :twisted:
delirium
Posty: 536
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

aleś przysadził, nie obrażaj v-stroma bo ludzie na nim wszędzie wjadą.
Tylko dałem dla przykładu, a las nie koniecznie jest trudniejszy niż otwarta przstrzeń.
Opony to nie problem bo łatwo zmienić a mniejsze koła w niektórych aplikacjach w terenie maja nawet przwagę na 21 calowymi. Hulałem nc750x po niezłych chaszczach na 17" kołach, ale w kostkach.
marider
Posty: 339
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:40
Lokalizacja: Bialystok

Rodman pisze:Jak coś to mam koło 21" do xt660

http://xt660.pl/viewtopic.php?t=4842


Trzeba się tylko upewnić czy podejdzie pod Twój zacisk.

Mógłbyś mieć XTX z pakietem do lasu :-)
Ja chcę chyba mieć wr250x z możliwością wjazdu w piaszczysty terenik czyli kółka z wr250R by się przydały.. Piasta XTXa na tarcze WR250x będzie ta sama? I ile? ;)

Generalnie tak jak kolega wyżej pisze, śmigam obecnie po szutrach/lasach na DRZ400SM'2008 i jest OK choć kostkowate opony bardziej by się nadały na kółka SM niż założone Scorpion Trail 2. DRZta chyba będę gonił na rzecz nowszej wrki, nie chce ktoś? :)
Awatar użytkownika
Rodman
Posty: 580
Rejestracja: 17 gru 2008, 10:22
Lokalizacja: Warszawa

marider pisze:Piasta XTXa na tarcze WR250x będzie ta sama?
Piasty przód z xt660 XiR są dokładnie te same jak w wr250X (kod piasty 5VK-25111-00-00), Twoja tarcza podejdzie pod moej koło i wsio będzie Plug&Play, szczegóły wysłałem na PW

marider pisze:Ja chcę chyba mieć wr250x z możliwością wjazdu w piaszczysty terenik czyli kółka z wr250R by się przydały..
Uwaga koła z wr250x mają z przodu inną piastę niż te z wr250R :!: (nie wiem jak tył)
ODPOWIEDZ