płyn chłodzący się gotuje

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Bezel
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Szanowni,

prosze uprzejmie o radę.

Mam skrzywioną (dość mocno) chłodnicę, która nie cieknie. Ogólnie cału układ jest szczelny. O ile w trasie nie ma tematu, w terenie bardzo szybko, wręcz momentalnie zaczyna sie gotować płyn (świeżutki Preston do 130st. C.), jest wyrzucany przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Dlaczego tak szybko dochodzi do wrzenia ? Radiator się nie włącza, jest przyblokowany skrzywioną chłodnicą.

Cel: wyeliminowanie problemu momentalnie gotujacego się płynu. Jak go osiagnąć nie dając ponad 2 000 PLN za naprawę ? (900 PLN chłodnica, 850 PLN radiator, robocizna)

Z góry dziękuję za sugestię.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Jak jedziesz wolno i nie działa wiatrak- nie ma przepływu powietrza i nie ma chłodzenia a więc płyn zaraz się gotuje- normalka . :-/
Kup używaną chłodnicę ;-)
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Radiator czy wentylator? Bo coś mi się wydaje że masz na myśli to drugie. Tak jak Wojtek pisze używana chłodnica Cię ratuje. Do XT robi KTM może pasuje od któregoś kata? Wyciąg wiatrak i sprawdź czy się obraca bo jak po podpieciu na krótko działa to szukaj samej chłodnicy. No chyba że da się istniejącą troche wyprostować to można spróbować. Gdyby to było lato to można by zastosować wodę destylowaną zamiast płynu to by odrobinę pomogło ale w zimie to średnio dobry pomysł
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

w trybie diagnostycznym test nr 51 ;) uruchamia pięciokrotnie wentylator
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Tak jak kolega raczek podpowiada będzie prościej i szybciej sprawdzić czy wiatrak funkcjonuje ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Jak znam życie to po zablokowaniu wentylatora wywalił bezpiecznik :-/
Bezel
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2010, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Dziękuję za rady.

Była próba odpalenia wiatraka na diagu, nie kręci. Powód oczywisty, skrzywiona chłodnica go blokuje. Przy próbie pokręcania palcem wyczuwa się wyrażny opór. Palcem przepchne, silnik wiatraka nie daje rady przezwyciężyć tego oporu.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Spróbuj wyprostować na tyle żeby się obracał. Jak po tym zabiegu nie będzie ciekła a wiatrak będzie chodził to jakiś czas pojeździsz. A jak gdzieś zacznie lać to albo spawanie albo wymiana na sprawną. No i sprawdź bezpiecznik jak Wojtek napisał. Powodzenia w naprawie :-)
Jak dasz rade to wstaw zdjecie tej chłodnicy jak jest wygieta
Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 21:33 przez bonzo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

zdemontuj wiatrak z chłodnicy i wtedy uruchom tryb diagnostyczny ;)
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Jeśli jakiś rozgarnięty mechanik da radę to zrobić i pospawać to nawet jak zaspawa 1/4 kanałów chłodnicy a wentylator będzie się obracał to masz sprawność chłodnicy wystarczającą do użytku codziennego no chyba że ekstremalnie latasz i się przeprawiasz...
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Mnie też się kiedyś wygięła chłodnica i miałem te same objawy. Po wyprostowaniu, zmianie bezpiecznika działa b. dobrze.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Awatar użytkownika
gtomus
Posty: 28
Rejestracja: 14 lut 2010, 23:03
Lokalizacja: Warszawa

Bezel pisze:Szanowni,

prosze uprzejmie o radę.

Mam skrzywioną (dość mocno) chłodnicę, która nie cieknie. Ogólnie cału układ jest szczelny. O ile w trasie nie ma tematu, w terenie bardzo szybko, wręcz momentalnie zaczyna sie gotować płyn (świeżutki Preston do 130st. C.), jest wyrzucany przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Dlaczego tak szybko dochodzi do wrzenia ? Radiator się nie włącza, jest przyblokowany skrzywioną chłodnicą.

Cel: wyeliminowanie problemu momentalnie gotujacego się płynu. Jak go osiagnąć nie dając ponad 2 000 PLN za naprawę ? (900 PLN chłodnica, 850 PLN radiator, robocizna)

Z góry dziękuję za sugestię.
Napiszę tak: chłodnica + radiator to nic w porównaniu z kosztami przegrzania silnika. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć i nie da się przyoszczędzić.
howk!
Awatar użytkownika
malinn
Posty: 83
Rejestracja: 08 lis 2010, 14:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

Na alleggro dziś widziałem chłodznice od xtx.
Maciej nie żyje zginął w wypadku motocyklowym w Śmiłowie 08.08 o godz. 19. Grób znajduje się na cmentarzu przy ulicy Kossaka.
Awatar użytkownika
darekxxl
Posty: 149
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:41
Lokalizacja: Trzemeszno k Gniezna
Kontakt:

Mnie dzisaj też spotkalo pewne zaskoczenie kontrolka plynu mi sie zapaliła. Ale szybka diagnoza i spalony bezpiecznik i witrak chodzi. A już myslalem że coś innego, Strach ma wielkie oczy
Grzehoo
Posty: 2
Rejestracja: 04 kwie 2011, 15:02
Lokalizacja: Warszawa

Tak jak kolego wyżej napisal. Trzeba bardzo zwracać uwage na sprawność układu chłodniczego, gdyz ten układ najbardziej odpowiada za sprawność motorowni. Raz przegrzany silnik nigdy może juz nie posiadac sprawności 100%. A potem się zaczyna, głowice etc. Także pilnujta tych chłodnic wentylatorów i płynów.
Pozdro
ODPOWIEDZ