Szanowni,
prosze uprzejmie o radę.
Mam skrzywioną (dość mocno) chłodnicę, która nie cieknie. Ogólnie cału układ jest szczelny. O ile w trasie nie ma tematu, w terenie bardzo szybko, wręcz momentalnie zaczyna sie gotować płyn (świeżutki Preston do 130st. C.), jest wyrzucany przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Dlaczego tak szybko dochodzi do wrzenia ? Radiator się nie włącza, jest przyblokowany skrzywioną chłodnicą.
Cel: wyeliminowanie problemu momentalnie gotujacego się płynu. Jak go osiagnąć nie dając ponad 2 000 PLN za naprawę ? (900 PLN chłodnica, 850 PLN radiator, robocizna)
Z góry dziękuję za sugestię.
płyn chłodzący się gotuje
Radiator czy wentylator? Bo coś mi się wydaje że masz na myśli to drugie. Tak jak Wojtek pisze używana chłodnica Cię ratuje. Do XT robi KTM może pasuje od któregoś kata? Wyciąg wiatrak i sprawdź czy się obraca bo jak po podpieciu na krótko działa to szukaj samej chłodnicy. No chyba że da się istniejącą troche wyprostować to można spróbować. Gdyby to było lato to można by zastosować wodę destylowaną zamiast płynu to by odrobinę pomogło ale w zimie to średnio dobry pomysł
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
w trybie diagnostycznym test nr 51
uruchamia pięciokrotnie wentylator
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[center]WEJDŹ
XT660 Tryb diagnostyczny
CO Settings
Ankieta
Mój XT'ek
[/center]
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tak jak kolega raczek podpowiada będzie prościej i szybciej sprawdzić czy wiatrak funkcjonuje ![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Dziękuję za rady.
Była próba odpalenia wiatraka na diagu, nie kręci. Powód oczywisty, skrzywiona chłodnica go blokuje. Przy próbie pokręcania palcem wyczuwa się wyrażny opór. Palcem przepchne, silnik wiatraka nie daje rady przezwyciężyć tego oporu.
Była próba odpalenia wiatraka na diagu, nie kręci. Powód oczywisty, skrzywiona chłodnica go blokuje. Przy próbie pokręcania palcem wyczuwa się wyrażny opór. Palcem przepchne, silnik wiatraka nie daje rady przezwyciężyć tego oporu.
Spróbuj wyprostować na tyle żeby się obracał. Jak po tym zabiegu nie będzie ciekła a wiatrak będzie chodził to jakiś czas pojeździsz. A jak gdzieś zacznie lać to albo spawanie albo wymiana na sprawną. No i sprawdź bezpiecznik jak Wojtek napisał. Powodzenia w naprawie
Jak dasz rade to wstaw zdjecie tej chłodnicy jak jest wygieta
![:-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jak dasz rade to wstaw zdjecie tej chłodnicy jak jest wygieta
Ostatnio zmieniony 12 gru 2010, 21:33 przez bonzo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
zdemontuj wiatrak z chłodnicy i wtedy uruchom tryb diagnostyczny ![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
[center]WEJDŹ
XT660 Tryb diagnostyczny
CO Settings
Ankieta
Mój XT'ek
[/center]
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jeśli jakiś rozgarnięty mechanik da radę to zrobić i pospawać to nawet jak zaspawa 1/4 kanałów chłodnicy a wentylator będzie się obracał to masz sprawność chłodnicy wystarczającą do użytku codziennego no chyba że ekstremalnie latasz i się przeprawiasz...
Mnie też się kiedyś wygięła chłodnica i miałem te same objawy. Po wyprostowaniu, zmianie bezpiecznika działa b. dobrze.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Napiszę tak: chłodnica + radiator to nic w porównaniu z kosztami przegrzania silnika. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć i nie da się przyoszczędzić.Bezel pisze:Szanowni,
prosze uprzejmie o radę.
Mam skrzywioną (dość mocno) chłodnicę, która nie cieknie. Ogólnie cału układ jest szczelny. O ile w trasie nie ma tematu, w terenie bardzo szybko, wręcz momentalnie zaczyna sie gotować płyn (świeżutki Preston do 130st. C.), jest wyrzucany przez rurkę zbiorniczka wyrównawczego. Dlaczego tak szybko dochodzi do wrzenia ? Radiator się nie włącza, jest przyblokowany skrzywioną chłodnicą.
Cel: wyeliminowanie problemu momentalnie gotujacego się płynu. Jak go osiagnąć nie dając ponad 2 000 PLN za naprawę ? (900 PLN chłodnica, 850 PLN radiator, robocizna)
Z góry dziękuję za sugestię.
howk!
Mnie dzisaj też spotkalo pewne zaskoczenie kontrolka plynu mi sie zapaliła. Ale szybka diagnoza i spalony bezpiecznik i witrak chodzi. A już myslalem że coś innego, Strach ma wielkie oczy
Tak jak kolego wyżej napisal. Trzeba bardzo zwracać uwage na sprawność układu chłodniczego, gdyz ten układ najbardziej odpowiada za sprawność motorowni. Raz przegrzany silnik nigdy może juz nie posiadac sprawności 100%. A potem się zaczyna, głowice etc. Także pilnujta tych chłodnic wentylatorów i płynów.
Pozdro
Pozdro