witam
Jakie moga byc tego skutki ? Moze byc jakas reakcja lancuchowa, ze jak lozyska poszly to teraz cos innego zacznie sie psuc ?
a bylo tak mialem moto w malym serwisie, wymienilem klocki, olej, swiece- i koles zauwazyl ze sa luzy na glowce, wiec dokrecil mi. Co skutkowalo tym, ze moto latal mi podczas jazdy z lewej na prawa strone - silowalem sie z kierownica (jak zeszlem z moto dalej na rekach czulem ze jade dziwne uczucie ).
Podjechalem ponownie, wiec poluznil troszke glowke i jest lepiej.
Ale chodzi mi o to, czy trzeba to jak najszybciej wymieniac, abym czasem przez to nie musial wymieniac kolejnej rzeczy
thx
Wybite lozyska glowki ramy
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
Koszt łożysk to ok 130 zł wiec chyba warto wymienic i miec pewność ze sie jedzie bezpiecznie i ze nic innego sie nie popsuje..
ok
a to zdecydowanie wina lozysk, czy moze byc cos innego ?
a to zdecydowanie wina lozysk, czy moze byc cos innego ?
Te łożyska są stożkowe a więc luz likwiduje się przez dokręcenie oczywiście z umiarem.
Kiera musi się płynnie obracać bez najmniejszych oporów i jednocześnie nie mieć luzu.
Podnieś moto na silniku i pokręć wtedy kierownicą, luz sprawdzić najlepiej w tej samej pozycji - naciskając hamulec i ciągnąć koło do przodu i do tyłu-zero luzu.
Jeżeli jednak super serwis za bardzo je dociągnął to mogły już ulec zniszczeniu i tak jak pisze Radek lepiej je wymienić na nowe
Takie opory powstają tylko z powodu łożysk, luz (przód/tył) może być jeszcze od luzu na lagach, ale to mało prawdopodobne
Kiera musi się płynnie obracać bez najmniejszych oporów i jednocześnie nie mieć luzu.
Podnieś moto na silniku i pokręć wtedy kierownicą, luz sprawdzić najlepiej w tej samej pozycji - naciskając hamulec i ciągnąć koło do przodu i do tyłu-zero luzu.
Jeżeli jednak super serwis za bardzo je dociągnął to mogły już ulec zniszczeniu i tak jak pisze Radek lepiej je wymienić na nowe
Takie opory powstają tylko z powodu łożysk, luz (przód/tył) może być jeszcze od luzu na lagach, ale to mało prawdopodobne
Jeśli po dokręceniu kierownica obracała się z takim samym oporem w całym zakresie i w obu kierunkach to raczej nie uszkodzili Ci łożysk. To tak szybko się nie poniszczy od dokręcenia bo gdybyś miał za mocno dokręcone to nie dał byś rady ukręcić a nie zrobiłeś pewnie zbyt wiele kilometrów na mocno skręconych łożyskach więc tym bardziej nie powinno się stać nic złego. Dokręć to tak jak pisze Wojtek aby nie było luzu a żebyś nie czuł oporu i sprawdzaj co jakiś czas czy się nie pojawia luz. Nawet jak łożyska dostały po d... to i tak nie na tyle żeby popsuło Ci się coś więcej no chyba że Ci się zupełnie posypały
juz zamowilem, lozyska 60e + serwis ciekawe ile, mowil mi ze czasem maja problemy z wyciagnieciem starych
jutro bedzie zrobione
wielkie dzieki za odp
jutro bedzie zrobione
wielkie dzieki za odp