Jakie stosować paliwo czy można jeździć na 98 i verva??

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
czlowiekwidmo
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2011, 23:06
Lokalizacja: tomaszów maz
Kontakt:

Jakie stosować paliwo :?:
Czy można jeździć na 98 i verva :?:
Co sądzicie :?:

edit by wojtek: poprawione
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 14:09 przez czlowiekwidmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

ja zalewam zwykle 95 bo tańsza, ale co 4-5 tankowanie 98 bo wtedy jakoś silnik ładniej pracuje, mniejsze spalanie itp. poza tym gdzieś czytałem (chyba nawet na tym forum :P) że wtedy się czyszczą wtryskiwacze i spalają się niepotrzebne syfy zawarte w paliwie.
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Awatar użytkownika
Matviej
Posty: 212
Rejestracja: 26 lut 2009, 20:41
Lokalizacja: Łódź

faktycznie też to zauważyłem, że jakoś taka ładniej i ciszej pracuje silnik nawet przy ostrzejszej jeździe.
Od czasu do czasu nalewam bak 98 albo 95 v-power z Shella .
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3620
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

U mnie kiedyś po wlaniu 98 silnik zaczął nierówno pracować i dodatkowo przy dodawaniu gazu zgasł mi kilka razy. Od tamtej pory stwierdziłem, że nie ma co przepłacać i leje zwykłą 95.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 540
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

Miałem to samo co Flaw , i chyba w manualu zalecają 95 ?
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja tankując 98 stwierdziłem, że więcej pali :-/
Fakt, że wtedy człowiek mocniej pałuje żeby sprawdzić różnicę :-P
Żadnej poprawy pracy silnika też nie uświadczyłem ;-)
tomi-ei
Posty: 498
Rejestracja: 15 lut 2010, 21:02
Lokalizacja: ok W-wy

A w tym moim wynalazku na sondzie jak zaleję 98 to silnik zaczyna mniej "kulturnie" pracować i czuć większe drgania, któych i tak w XT nie brakuje, a co potem przenosi się na kierownicę, mocy może deka więcej, ale ta charakterystyka mi jaoś nie odpowiada i staram się lać 95 na Shellu i zazwyczaj jest to V-Power. Lub V-Power Racing mieszany pół na pół ze zwykłą 95 z Orlenu. Ale to raczej nie opłacalna opcja do XT-ka.
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Ja leję tylko 95 i nawet raz nie spróbowałem 98 lub więcej w XT. Dobrze chodzi na 95 i tak jest napisane w manualu więc po co przepłacać?
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
czlowiekwidmo
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2011, 23:06
Lokalizacja: tomaszów maz
Kontakt:

czuje metaliczną eksplozje taki suchy twary metaliczny odgłos do połowy obrotów
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Jest kilka możliwości: pierwsza to taka że "jednocylindrowce" tak mają, a przynajmniej nasze Yamahy ;-)
Kolejna:jak nalejesz gównianego paliwa czego z firem 123 doświadczyliśmy na Ukrainie, i/lub masz niewłaściwą ciepłotę świecy wtedy następuje spalanie stukowe. Przyczyyną takiego spalania może też być przy dobrze zagrzanym silniku zanagarowana komora spalania.Spalanie stukowe na kiepskim paliwie zaobserwowałem u siebie głównie przy niskich obrotach i gwałtownym dodaniu gazu,ale to były pojedyńcze stuki, a raczej dźwięk jakby ktoś co jakiś czas młotkiem w cylinder napierdzielał.W polsce nie trafiłem jeszcze na aż tak gówniane paliwo ;-)
Następne spostrzeżenie:przed zmianą TPS'a (czujnika położenia przepustnicy) czasami mój silnik na średnich i wysokich obrotach chciał wyskoczyć z ramy.
W Twoim przypadku obstawiam opcję nr1,ale mogę być w błędzie...
Jedyna rada to: musisz się przyzwyczić do singla i porównać z innym Xtkiem... ;-) Jak dalej będziesz miał wątpliwości to wtedy trzeba grzebać dalej...
P.S. czasami zajeżdżone silniki tak mają-układ korbowo tłokowy ma luzy, ale w naszych Jadźkach raczej bym się tego niespodziewał.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
czlowiekwidmo
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2011, 23:06
Lokalizacja: tomaszów maz
Kontakt:

zajeżdzony raczej nie jest 2005 r czuc nowoscią nic nie jest zciorane 12000 przebiegu , ale teraz jest zimno moze poprostu to swieca , wyjme wyczyszcze sprawdze prZerwe, i wiecej nie bede lał 98 dzieki pozdro 12
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Ja raczej obstawiam opcję pierwszą ;-) W porównaniu do rzędowej czwórki nasze XT to niezły wibrator :mrgreen:
Skoro masz 2005r to prawdopodobnym jest niewymieniony TPS który objęty jest akcjś serwisową. Sprawdziłbym to w serwisie Yamahy.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
czlowiekwidmo
Posty: 71
Rejestracja: 14 lis 2011, 23:06
Lokalizacja: tomaszów maz
Kontakt:

co to jest tps?
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

czlowiekwidmo pisze:co to jest tps?
Czujnik położenia przepustnicy- była akcja serwisowa Yamahy i wymieniali :-/
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Mam wrażenie człowiekuwidmo że nie czytasz uważnie postów lub, bez urazy, czytasz, ale bez zrozumienia :!: W moim poście miałeś napisane co to jest tps :!: Staram się odpisywać najprościej jak potrafię, a Ty chyba masz to w d., nosie! OGARNIJ SIĘ!
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
ODPOWIEDZ