Problem z czujnikiem rezerwy paliwa

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Szakal 169
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2012, 22:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Mam kłopot z czujnikiem rezerwy. Po rozpięciu kostki przy pompie kontrolka miga,kiedy ją podłączę to gaśnie,oczywiście bak jest pusty. podłączyłem czujnik od R6 (zakupiony na alledrogo) i sytuacja nie zmieniła się. nie wiem czy trafiłem na uwalony (sprzedający oszust) czy problem tkwi w czymś innym. zauważyłem na you tube że kontrolka świeci ciągle,a u mnie miga.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

U mnie też kiedyś migała, ale po sprawdzeniu kabli i rozebraniu całej pompy na wszystkie możliwe części i zalaniu do pełna przestała.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Szakal 169
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2012, 22:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kolejny czujnik i sytuacja jak wcześniej. wszystko przeczyszczone
Awatar użytkownika
gregorxx
Posty: 42
Rejestracja: 19 kwie 2011, 22:10
Lokalizacja: Olsztyn

u mnie kontrolka rezerwy zapala się i gaśnie
jak jeżdżę po mieście to nawet po przejechaniu 20-30 km od pierwszego zaświecenia nadal gaśnie
czy tak ma być?
a może powinno być tak, że jak się już zaświeci to zgaśnie dopiero po tankowaniu?
buŁa
Posty: 425
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:59
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

gregorxx pisze:u mnie kontrolka rezerwy zapala się i gaśnie
jak jeżdżę po mieście to nawet po przejechaniu 20-30 km od pierwszego zaświecenia nadal gaśnie
czy tak ma być?
a może powinno być tak, że jak się już zaświeci to zgaśnie dopiero po tankowaniu?
to normalne, jak jesteś na granicy rezerwy to minimalne pochylenia motocykla, większe przyspieszenie itp. powodują włączenie lub wyłączenie kontrolki rezerwy.
LEWA W GÓRĘ!
Obrazek
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Jak miga to fajnie łatwiej zauważyć. Jeżeli zaczyna mrugać w odpowiednim momencie to bym zostawił. Jak masz pełny też mruga??
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
gregorxx
Posty: 42
Rejestracja: 19 kwie 2011, 22:10
Lokalizacja: Olsztyn

pancio pisze:Jak miga to fajnie łatwiej zauważyć. Jeżeli zaczyna mrugać w odpowiednim momencie to bym zostawił. Jak masz pełny też mruga??
zaczyna zaświecać się i gasnąć po około 180 km od tankowania
zazwyczaj jak jadę w trasie to zaświeci się na stałe
mrugała mi ostatnio jak jeździłem po mieście, ale faktycznie może to być spowodowane jazdą w różnych pochyleniach i zmianach prędkości jazdy (siła bezwładności) jak pisze kolega buŁa
w samochodach jest zazwyczaj tak, że jak się zaświeci rezerwa to moduł sterujący wysyła informację do zestawu wskaźników żeby wyświetlał kontrolkę cały czas i zgasił po dotankowaniu, ale wychodzi na to, że w XT jest bardziej prosta elektronika i działa na zasadzie włączania kontrolki "bujającym" się pływakiem w zbiorniku
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Jest licznik F-TRIP i on pokazuje przebieg od pierwszego zapalenia rezerwy .
To jest ważniejsze info.
Awatar użytkownika
pancio
Posty: 2383
Rejestracja: 05 lut 2009, 10:13
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Tyle że w aucie masz calkiem inny mechanizm, do ktorego się zbiera bajura itd... Ja w fazerze jak mi mruga to go stawiam na koło i gaśnie ;-)
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie :)
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 254
Rejestracja: 19 wrz 2009, 21:37
Lokalizacja: PL

pancio, Ty to masz fart, mnie kontrolka też gaśnie ale dopiero wtedy jak wleję do baku.
Szakal 169
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2012, 22:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

U mnie kłopot tkwi chyba w zegarach,bo z prędkościomierzem też jest coś nie tak - pokazuje mi max 20 km/h ( manetka odkręcona do oporu),a zaczyna pokazywać od 5 km/h. wskazania przebiegu i obrotów też jakby brakowało jednej pozycji, a wchodząc w tryb diagnostyczny, pkt prędkościomierz,wyświetla jedno zero(0),a powinno być trzy (000). wszystko inne sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić.
Awatar użytkownika
Kamikaze
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2013, 10:56
Lokalizacja: Warszawa

wit pisze:Jest licznik F-TRIP i on pokazuje przebieg od pierwszego zapalenia rezerwy .
To jest ważniejsze info.
Koledzy, ile średnio XT przejedzie kilometrów po zapaleniu się rezerwy? Przyznam, że to trochę irytujące, że kontrolka zapala się już po przejechaniu ok 180 km. Jedziesz na stację, tankujesz i okazuje się, że wchodzi do baku niecałe 10 l paliwa. Jeśli bak ma 14,5 litra, to oznacza, że na rezerwie powinien przejechać jeszcze ok 100 km. Czy tak jest faktycznie?
buŁa
Posty: 425
Rejestracja: 22 lut 2010, 14:59
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Kamikaze pisze:Jeśli bak ma 14,5 litra, to oznacza, że na rezerwie powinien przejechać jeszcze ok 100 km. Czy tak jest faktycznie?
Bak ma 15 litrów - rezerwy jest 5 litrów więc jeśli rezerwa zapala Ci się po 180km to matematyka podpowiada, że przejedziesz jeszcze dokładnie 90 kilometrów pod warunkiem że zatankowany byłeś do pełna!
LEWA W GÓRĘ!
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamikaze
Posty: 14
Rejestracja: 06 mar 2013, 10:56
Lokalizacja: Warszawa

No to tak, jak myślałem :). Uważam, że to trochę lipa, że rezerwa zapala się jak wypaliło się dopiero 2/3 paliwa, ale widocznie tak musi być.
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Kiedyś przekręcało się kranik i też było dobrze- nie marudzić :mrgreen:
W husce (ten sam rocznik co mój XT) nadal rezerwę włączasz kranikiem- może prymitywne, ale w 100% pewne ;-)
ODPOWIEDZ