dolna granica zmiany biegow
witam napiszcie przy jakich minimalnych predkosciach zmieniacie biegi zeby nie szarpala, nie trzesla sie i nie wydawala dziwnych odglosow.?
660xtx
Brakuje juz Tobie mocy?? A nie wiesz kiedy biegi zmieniac he he he dobre!!!
Zmieniasz biegi wedle upodobania, tak jak kzdy to robi.
Zmieniasz biegi wedle upodobania, tak jak kzdy to robi.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
Ja raczej nie zmieniam biegu na niskich obrotach;) wiec nie opowiem na to pytanie.
Boisz się wkręcać na wysokie po zmianie sprzętu hehhe??
Boisz się wkręcać na wysokie po zmianie sprzętu hehhe??
"Biere każde auto z boku"
... droga nie prowadzi mnie do domu, ona jest moim domem....
XT 660 X 05rED
... droga nie prowadzi mnie do domu, ona jest moim domem....
XT 660 X 05rED
hmmm...to zalezy od warunkow jazdy, mozliwosci na drodze itp.
ja ostatnio cisne do odciecia....
ja ostatnio cisne do odciecia....
Super Fakin Motard!
Elou!
Reasumujac: nie dopuszczaj by silnik szarpal, trzasl sie i wydawal dziwne odglosy na zbyt niskich obrotach. W przeciwnym razie dosc szybko tlok wytlucze sobe spory luz w cylinndrze.
--
Pozdrawiam, Art
Zbyt niskie obroty bardziej szkodza sinikowi niz te z gornych rejestrow. Co innego tez turlac sie ze stala predkoscia na niskich obrotach a co innego np ostro przyspieszyc - wtedy czesto "jeden w dol" jest pomyslem bardziej niz dobrym. Dla wielocylindrowcow nawet 2 w dolkoniu xt pisze:witam napiszcie przy jakich minimalnych predkosciach zmieniacie biegi zeby nie szarpala, nie trzesla sie i nie wydawala dziwnych odglosow.?
Reasumujac: nie dopuszczaj by silnik szarpal, trzasl sie i wydawal dziwne odglosy na zbyt niskich obrotach. W przeciwnym razie dosc szybko tlok wytlucze sobe spory luz w cylinndrze.
--
Pozdrawiam, Art
Znajdowanie slabych punktow jest moja najmocniejsza strona
Wiem kiedy zmienic bieg i Nie nieboje sie wcisnąć pełnej, przepustnica prawie caly czas otwarta na maxa, chodzi o to że niepokoją mnie odgłosy.Przy zmianie z 1 na 2 do 20km/h motor wydaje groźne dzwięki, a trzęsie sie jak by miał zaraz sie posrać ze strachu , na trzecim biegu przestaje sie trzasc od 35. Pozatym wydaje misie ze tłok juz wytłukł sobie luz w cylindrze, bo te odgłosy są dziwne. przy wysokich obrotach wydaje taki metaliczny dzwiek, ale to chyba normalne. Jeżeli chodzi o predkosci i zmiane biegów to jezdze tak :jedynka do 30, dwojka do 60-70. trojka do setki czworka od 120. powyzej tych predkosci motor juz tak nie przyspiesza. a jaki jest wasz v max?, dzisiaj jechalem pod wiatr i smutna mine zrobilem jak zobaczylem 168km/h i nic wiecej. moja ma przejechane niby 15 tys, myslicie ze jest zarżnięta??? jutro ide na ten darmowy przeglad do yamahy, zobaczymy co powiedza. pozdro
660xtx
Myślę, że to bardzo dobry wynik, ja nigdy więcej nie widziałem na liczniku mojego xtx niż 162km/h. Początkowo każdy ma obawy o odgłosy i szarpanie, w dużej mierze to po prostu taka charakterystyka dużego jednocylindrowcakoniu xt pisze:168km/h i nic wiecej. moja ma przejechane niby 15 tys, myslicie ze jest zarżnięta???
Jedzie Jadzia Dziadzie Braaap Braaap
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
"Tylne koło ucieka cały czas, przednie tylko raz"
mój v-max to 173, może spodziewałeś się czegoś więcej jednak jak wyjedziesz poza miasto to zobaczysz, że nie ma sensu jechać szybciej niż 120-130
[center]WEJDŹ XT660 Tryb diagnostyczny CO Settings Ankieta Mój XT'ek [/center]
Podepnę się pod temat, ponieważ również mam pewne wątpliwości osoby zaczynającej swoją przygodę z XTX’em związane ze zmianą biegów.
Od początku mojej przygody z X’em najbardziej nurtującą mnie kwestią jest zmiana biegów podczas spokojnej jazdy (toczenia się, jazdy po bułki, do znajomych na grilla, jak odpali się rezerwa a do stacji daleko whatever ).
Wydaje mi się, że dla kogoś, kto nie miał wcześniej doświadczenia z takimi silnikami, ciężko jest wyczuć (bez obrotomierza) środkowy zakres obrotów, taki, żeby nie zmieniać biegów zbyt wcześnie (co czuć i słychać), ale też niepotrzebnie nie męczyć silnika i nie spalać benzyny. Od soboty wsłuchuję się w skrzynię, silnik itd. i wydaje mi się poniższe (choć mogę się oczywiście mylić):
1 do 20-25
2 do 45-50
3 do 75-80
4 do 100-110
Dalej 5
Będę mega wdzięczny za opinie i rady bardziej doświadczonych Riderów, a myślę, że przydadzą się one nie tylko mnie.
Ps. Jeszcze raz, chodzi mi o jazdę ze spokojnie odkręcaną manetką, lub np. długotrwałą jazdę z prędkością +-60 km/h. Przy ostrej jeździe to słychać, kiedy trzeba zmienić bieg i wszystkie prędkości się przesuwają w górę.
Od początku mojej przygody z X’em najbardziej nurtującą mnie kwestią jest zmiana biegów podczas spokojnej jazdy (toczenia się, jazdy po bułki, do znajomych na grilla, jak odpali się rezerwa a do stacji daleko whatever ).
Wydaje mi się, że dla kogoś, kto nie miał wcześniej doświadczenia z takimi silnikami, ciężko jest wyczuć (bez obrotomierza) środkowy zakres obrotów, taki, żeby nie zmieniać biegów zbyt wcześnie (co czuć i słychać), ale też niepotrzebnie nie męczyć silnika i nie spalać benzyny. Od soboty wsłuchuję się w skrzynię, silnik itd. i wydaje mi się poniższe (choć mogę się oczywiście mylić):
1 do 20-25
2 do 45-50
3 do 75-80
4 do 100-110
Dalej 5
Będę mega wdzięczny za opinie i rady bardziej doświadczonych Riderów, a myślę, że przydadzą się one nie tylko mnie.
Ps. Jeszcze raz, chodzi mi o jazdę ze spokojnie odkręcaną manetką, lub np. długotrwałą jazdę z prędkością +-60 km/h. Przy ostrej jeździe to słychać, kiedy trzeba zmienić bieg i wszystkie prędkości się przesuwają w górę.