Kiepskie paliwo

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
KGR
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 22:42
Lokalizacja: Wołczyn

Witam wszystkich,
Przymieram się do kupna XT660R i mam w związku z tym pytanie - niestety nie znalazłem odpowiedzi na forum.

Czy silnik (wtrysk) i pompa paliwa w XT są odporne na kiepskiej jakości paliwo?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Seaborg7
Posty: 18
Rejestracja: 17 cze 2014, 16:26
Lokalizacja: Konin

Zrzut ekranu z serwisówki http://scr.hu/2499/1lpwh
Nie mam zadnej swojej wiedzy w tym temacie, poczekaj na opinie podrozujacych :->
DT50sm 2005r -> WR125r 2009r -> XT660x 2008r
KGR
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 22:42
Lokalizacja: Wołczyn

Dzięki Seaborg7!
Właśnie wtrysk i immobiliser to są dwie rzeczy przez które mam dylemat XT660R czy jednak XT600.
Żeby nie zaczynać nowego tematu... Czy immobiliser można dezaktywować lub ewentualnie całkowicie usunąć z motocykla ?
Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
ZIBI
Posty: 437
Rejestracja: 23 lip 2012, 8:40
Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW./W-WA

Nie słyszał żeby były w xtr czy xtx problemy z wtryskiem czy immo, jeżeli chodzi o paliwo to są różne dodatki do paliwa co się dolewa co jakiś czas i czyszczą wtryski a jak nie to specjalne filtry jak tankujesz co wyłapują brud, jak będzie kiepskie paliwo to i gaźnikowca zapcha i też trzeba będzie czyścić.
Co do immo to jest jakiś oszukiwacz ale ponoś zżera akumulator i nie jest polecany jest o tym na forum:
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=2739&highlight=immo
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

W trybie diagnostycznym masz też Co setting i w razie tankowania paliwa o niskiej liczbie oktanowej, możesz sobie skorygować spalanie.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
KGR
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 22:42
Lokalizacja: Wołczyn

Dzięki za odpowiedzi !
Chyba jednak pójdę w 660 :)
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

A czy profilaktycznie raz na ruski rok można wlać do baku jakiś preparat do czyszczenia?
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

robas można, choć wiele jest na rynku paliw uszlachetnionych które dodatki mają dodawane na naftobazach. Czy jest sens? Moim zdaniem nie i szkoda na to kasy. Dobre paliwo nie potrzebuje dodatków.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Czyli zalać czasem jakieś premium wystarczy...
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

KGR pisze:Czy silnik (wtrysk) i pompa paliwa w XT są odporne na kiepskiej jakości paliwo?
Moja XTRka testowała już różnego rodzaju wynalazki sprzedawane w plastikowych butelkach po coli...
Lałem już 98,95,93,92,86,78 oktan... tak, tak, takie wynalazki można spotkać na "dalekim wschodzie"... Nigdy nie miałem problemów z układem wtryskowym... czy to pompą czy wtryskiwaczem. Ten silnik przepalił u mnie wszystko co wlałem, a lałem to co było dostępne. Bardzo często benzyny ołowiowe i póki co do wtrysku jeszcze nie zaglądałem choć ma już nakręcone 50kkm. Jedyne co zrobiłem przed tego typu eksperymentami to zamontowałem wydech 2w1 bez kata. Największe problemy z paliwem o dziwo nie miałem gdzieś w Azji, ale u naszych bliskich wschodnich sąsiadów, czyli "na" Ukrainie. Po jednym z tankowań (mimo deklarowanych 95oktan) silnik miał tendencję do spalania stukowego. Dźwięk jaki wydobywał się z silnika, przy dodawaniu gazu, był porównywalny do nap...lania młotkiem w metalowe wiadro. Zdarzyło się to tylko raz, jedyny raz. Sam silnik nie jest mocno doprężony więc nie ma skłonności do spalania stukowego. Nie stosuję żadnych dodatków uszlachetniających do paliwa. Jedyne co robię to regularnie, częściej niż serwisówka zaleca, sprawdzam luzy zaworowe-w myśl zasady: lepiej zapobiegać niż leczyć. Średnio co 4-5kkm, i póki co nie zauważyłem negatywnych skutków stosowania podłej jakości paliwa.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2015, 23:26 przez crazyrider12, łącznie zmieniany 1 raz.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
KGR
Posty: 5
Rejestracja: 02 gru 2014, 22:42
Lokalizacja: Wołczyn

Dzięki crazyrider12 właśnie na taką odpowiedź liczyłem.
Wydech 2w1 masz z sondą czy bez ?
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Moto początkowo było bez sondy, teraz założony mam PC V z Autotunem a co za tym idzie z sondą.
EDIT: mimo iż do tej pory nie miałem problemów z układem wtryskowym na "dzikie" wyprawy pomimo wszystko zabieram ze sobą zapasowe: pompę,wtrysk, cewkę i regulator napięcia.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
ODPOWIEDZ