Jak wyregulować ślizgające się sprzęgło?

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
kiper
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:09
Lokalizacja: K-Koźle Opolskie

Mam problem. Zalałem ostatnio Motula 5100 10w40 i od tego czasu zaczęło mi się ślizgać sprzęgło. Gdy podczas jazdy dodaje gazu, motor wchodzi na obroty a nie wyrywa do przodu.
Miał któryś z was podobne doświadczenie? Jak sobie z tym poradzić? :-/

BTW. Nie wiem czy to dobry dział.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Miałem podobne doświadczenia po Motulu. Skończyło się wymianą okładzin ciernych sprzęgła i wymianą sprężyn na mocniejsze.
W Twoim przypadku zacząłbym od sprawdzenia luzu na lince sprzęgła. Jałowy skok klamki mam ustawiony na około 1~1,5cm. Jak luz jest ok to trzeba by zajrzeć do sprzęgła.
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=2068&hi ... rz%EAg%B3o
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=2068&po ... o&start=15
Zmiana samych sprężyn również pomaga na czas jakiś.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Gilu
Posty: 251
Rejestracja: 12 maja 2014, 21:18
Lokalizacja: Rzeszów

crazyrider12, sugerujesz, że ten Motul źle działa na sprzęgło? Ja też już kilkukrotnie zaobserwowałem ślizganie, a jeżdżę na nim. :roll:
Awatar użytkownika
Rut
Posty: 175
Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:58
Lokalizacja: Gdynia

Pytanie czy to faktycznie Motul - na rynku ponoć pełno podróbek. Kiedyś kupiłem Motula 5100 z Allegro i po zalaniu sprzęgło zaczęło gorzej pracować, biegi wchodziły dużo ciężej. Po wymianie na taki sam olej tyle, że kupiony w moto-akcesoriach problemy zniknęły.
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Rut pisze:Pytanie czy to faktycznie Motul - na rynku ponoć pełno podróbek. Kiedyś kupiłem Motula 5100 z Allegro i po zalaniu sprzęgło zaczęło gorzej pracować, biegi wchodziły dużo ciężej. Po wymianie na taki sam olej tyle, że kupiony w moto-akcesoriach problemy zniknęły.
...no właśnie....
Ja po perturbacjach z Motulem 5100 (kiepsko działająca skrzynia biegów, podwyższone zużycie oleju, ślizgające sprzęgło)w końcu, przy przebiegu 28kkm zmieniłem olej na Ipona-razem z silnikiem :/
Moto kupiłem z przebiegiem ~10kkm i od wymiany oleju zaczęły się takie jazdy. Przy jeździe autostradowej 1litr na 1000km. :shock:
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
kiper
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:09
Lokalizacja: K-Koźle Opolskie

Motula kupiłem bezpośrednio od dystrybutora. Z tego co czytałem na forum to każdy go zachwalał. :-/
Awatar użytkownika
Flaw
Administrator
Posty: 3620
Rejestracja: 07 wrz 2008, 20:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Było już kilka przypadków ślizgającego się sprzęgła na motulu 5100.
Zalej motulem 7100 albo innym olejem.
h e d o n i z m
Awatar użytkownika
kiper
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:09
Lokalizacja: K-Koźle Opolskie

Pełnym syntetykiem mam go zalać? :shock:
Awatar użytkownika
SayTen
Posty: 347
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

Ja jeździłem na 5100 i nie miałem z nim problemów.
Może trafiła Ci się odmiana, która nie może być stosowana do smarowania sprzęgła. Jeżeli jest taka opcja oczywiście :-)
Awatar użytkownika
kiper
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:09
Lokalizacja: K-Koźle Opolskie

Powiem jeszcze, że problemu nie ma na zimnym silniku. Jest możliwe, że mogłem nalać za dużo oleju? Weszło w niego prawie 3l. Na bagnecie mam 5mm poniżej maxa.
crazyrider12, klamka jest dobrze wyregulowana. Dzisiaj się jeszcze upewniłem.
Chyba trzeba będzie zobaczyć co siedzi w środku...
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Nie chcę być złym prorokiem ale chyba czeka Cię robota sprzęgła.
Tak czy owak ja bym tam zajrzał aby zapobiec innym uszkodzeniom.
Za duży poziom oleju nie jest problemem w przypadku sprzęgła-może ci wywalić uszczelnienia,ale sprzęgłu nie powinno zaszkodzić.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Arturros
Posty: 109
Rejestracja: 10 maja 2013, 14:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Z podróbkami motula nie ma co przesadzać - zwyczajnie ich niema w przypadku zwykłego 5100. Różnice cenowe biorą się z tzw. importu prywatnego. Oficjalny dystrybutor musi swoje zarobić, bo przecież płaci za rzeszę ludzi, reklamy itd. Ale ostatnio i tak grubo zszedł z ceną. Kiedyś ten sam olej w oficjalnej dystrybucji kosztował o ponad 50zł więcej niż z importu, a to dawało cenę zakupu netto wyższą od brutto w detalu na alledrogo.
Lejcie panowie full syntetyka, a nie jakiś półśrodek, przecież to nowoczesny silnik. Ja nawet do starej babci rocznik '90 leję full :roll: Różnice cenowe nie są jakieś ogromne, nie musi to być drogi motul. Jest przecież Valvoline 10W50 o świetnych parametrach, cenowo wychodzący jak połówka motula.
Sprzęgło - rozbierać i mierzyć. Jeśli przekładki jeszcze nie zwichrowane, trzymają wymiar i nie są odbarwione, to luzik. To samo z tarczami - jak się zgadzają wymiary, to zostawić. Sprężyny natomiast to inna bajka. Oryginały yamahy (i nie tylko, bo hondy również) lubią szybko wytracać swoją moc. Wymiana na lekko wzmocnione EBC (czyli standardowe, bo innych nie robią) zazwyczaj załatwia sprawę raz na prawie zawsze ;) Testowane wielokrotnie, byle tylko przekładki i tarcze się trzymały.
Jeździć na tym nie polecam, bo jak się tarcze wykruszą, to... lepiej nie myśleć co mogą zapchać te paprochy :-?
Obrazek | Obrazek
Awatar użytkownika
kiper
Posty: 6
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:09
Lokalizacja: K-Koźle Opolskie

Chłopaki chyba nie muszę rozkręcać silnika. Problem sam ustał. Prawdopodobnie tarcze nasiąknęły tym nowym olejem i już łapie normalnie. Przynajmniej mam taką nadzieję :D Dzięki za pomoc. Na szczęście się nie przydała ;-)
ODPOWIEDZ