Stopiony kierunkowskaz, temperatura spalin.

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

cześć!

ostatnio zmieniłem olej, filtr oleju i powietrza i wydech (zawsze dmuchający na kierunek, był okopcony, ale bagatelizowałem) wytopił kierunkowskaz :o
czy temperatura spalin nie jest za wysoka?
wydech Dominatora, rzeźba z okolic Bielska Białej. trochę się zmartwiłem, czy nie jest on zbytnim przelotem--> za mały opór spalin w kolektorze, szybko opuszczają cylinder i przez to mogą wypalać gniazda zaworowe (tak gdzieś kiedyś wyczytałem).
macie jakieś zdanie na ten temat?

przed wymianą filtra powierza (który był mocno zabrudzony...) nic się nie działo.
Olej Yamalube, półsyntetyk, filtry hiflo.

foto poglądowe:
Obrazek

z góry dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam!
Mateusz :)
Awatar użytkownika
wit
Posty: 901
Rejestracja: 17 cze 2009, 18:48
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Po zmianie wydechu powinieneś przynajmniej sprawdzić sklad mieszanki na analizatorze spalin i skorygowac w ustawieniach CO. Seting. Wymiana wydechu na przelot zuboża mieszankę.To półśrodek ale pomaga.
Awatar użytkownika
Goral
Posty: 489
Rejestracja: 14 sie 2014, 16:10
Lokalizacja: Bielsko/Żywiec

Oo stary, ładnie podmuchalo :-P zmień kierunkowskazy na mniejsze, moze strzela ogniem z d.... I się zjaralo od płomienia :twisted:
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

Tak to jest z przelotami.
Nawet jak temp. jest wyższa, to niewiele z tym zrobisz bez ustawienia parametrów spalania. Nie uczynisz tego, bez PComandera. To co zrobisz to nawet nie będą pół środki. Przelot, to przelot. Możesz go tylko zdławić DBkilerem. Trzeba było myśleć wcześniej.
Możesz zmywaków stalowych do naczyń nawpychać.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
BZ
Posty: 154
Rejestracja: 15 kwie 2015, 14:49
Lokalizacja: Tarnów

wit pisze:Po zmianie wydechu powinieneś przynajmniej sprawdzić sklad mieszanki na analizatorze spalin i skorygowac w ustawieniach CO. Seting. Wymiana wydechu na przelot zuboża mieszankę.To półśrodek ale pomaga.
A nie przypadkiem wzbogaca?? Za dużo paliwa = ogień z dupy. Mam podobny problem, tylko mi nic nie pali, ale nakur... strzałami jak poje...

Szukam opcji, żeby coś zakombinować na seryjnym komputerze, bez PC. Moje Scorpiony sa za ładne, żeby się poddawać.


Pozdrawiam,
Bartek
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

arkadius0 pisze:Trzeba było myśleć wcześniej.
moto kupiłem z takim wydechem, sam niczego nie modowałem.

coraz częściej chodzi mi po głowie zmiana wydechu na serię- mam takowy w domu (dostałem do moto). Gdybym tylko miał osłonę boczną (czarną) prawego tłumika, to pewnie już by wjechał oryginał.

hmm, skoro jest sonda w wydechu, to nie powinna czegoś robić?
co ona daje?
mapa zapłonu jest chyba stała, więc...?

arkadius0,
czy stalowe zmywaki utrudnią przepływ i "zasymulują" opór seryjnego wydechu?
mam mieszane uczucia co do wypalania gniazd zaworowych i średnio jestem przekonany do wszelakich modyfikacji wydechu...
delirium
Posty: 537
Rejestracja: 23 sty 2015, 20:50
Lokalizacja: Krakow

ktm enduro 690 nie potrzebuje nowego wydechu, topi kierunkowskazy nawet na fabrycznym :mrgreen: wystarczylo 100 mil przejechać...

http://advrider.com/index.php?threads/m ... 90.411266/
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

żartowałem :-/ z tymi zmywakami. Co prawda stłumią, ale na krótko, bo same zaczną się wypalać o ile ich nie wydmucha. To niskobudżetowy sposób na badanie techniczne lub kontrolę policji.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

delirium, to sugeruje, że temp moich spalin (z mojego moto rzecz jasna :E ) jest ok, skoro KTMy też robią takie psikusy...?
chyba swoje też robił wyrzut pod ciśnieniem.

jakie Wy macie zdanie na temat przelotów i ich szkodliwości?
Awatar użytkownika
bonzo
Posty: 3181
Rejestracja: 23 lut 2009, 0:34
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Zakładasz przeloty i cieszysz się dźwiękiem, wyższą mocą w dolnym zakresie obrotów i mniejszą prędkością maksymalną i olewasz wpływ na zawory i inne pierdoły jednym słowem cieszysz się życiem ;-)
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Zmień wydech na taki który będzie dmuchał nad lub pod kierunek lub zmień kierunki na żaroodporne ;)
Zacząłeś bardziej pałować to i spaliny cieplejsze-a przy przelocie to i żywym ogniem będzie pluć :)
A tak na poważnie:jest mnóstwo osób na forum które latają na przelotach i jeszcze nie słyszałem aby któryś musiał głowicę robić.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
ODPOWIEDZ