Koledzy mam sprawe i postaram sie dosc jasno opisac.
W moim XT do wymiany jest naped jednak poprzednia moja maszyna zostala sprzedana i naped zostal mi nowy od niej a mianowicie od fazera. Obecnie w XT mam 14 zebow przob i 45 tyla lancuch520 i 110 ogniw!
Od Fazera jest zebatka 15 na 46 i lancuch118 ogniw(musialbym go skrocic) tyle ze szerokosc lancucha to AŻ530. Moje pytanie czy bedzie mi to pasowac z ta szerokoscia i ile strace na zrywnosci o ten jeden zab na przodzie bo wiadomo z tylu jeden zab wiecej to cubu sie nie odczuje w przeciwienstwie do przodu!
Mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodz i z gory dzieki za rady!
Pzdr
Dopasowanie Napedu
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
Nie dopasujesz, łańcuch możesz skrócić ale tylko tyle, zebatki musza być pod dane moto a grubości łańcucha nie zmienisz.
- berserkers
- Posty: 965
- Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
- Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze
SLUCHAJ JEZELI UDA CI SIE ZALOZYC ZEBATKI TO BEDZIE OK, ALE WATPIE W TO BY OD INNEGO MOTO PASOWALY DO XT.
Zębatki i łańcuch masz ok, ale nie do tego motocykla. Wielowypust pod małą jest zapewne inny a i mocowanie tylnej ma inną średnicę i rozstaw otworów.
różnica
Fazer
Zamiast ciąć łańcuch, to lepiej wystaw na alledrogo i kup właściwy.
różnica
Fazer
Zamiast ciąć łańcuch, to lepiej wystaw na alledrogo i kup właściwy.
south zanim zaczniesz o cokolwiek pytać zapraszam do przeczytania regulaminu naszego forum, potem do powitalni i przedstawienia nam swojej persony, swojego moto. Potem jak Cię poznamy na pewno chętniej odpowiemy na twoje pytania.
Wracając do tematu który poruszyłeś to ja z doświadczenia kolegów z forum polecam zainwestować w dobry łańcuch. Zębatki są mniej ważne i JT można śmiało zakładać. Zerwanie łańcucha najczęściej kończy się wywrotką i mniej bądź bardziej poważnym uszkodzeniem motocykla. Koszt naprawy przewyższa wielokrotnie to co dorzucisz do lepszego łańcucha ale to jeszcze nie jest problem. Problem może być gdy Tobie się coś stanie, tego nie "naprawisz" tak jak motocykla.
Wracając do tematu który poruszyłeś to ja z doświadczenia kolegów z forum polecam zainwestować w dobry łańcuch. Zębatki są mniej ważne i JT można śmiało zakładać. Zerwanie łańcucha najczęściej kończy się wywrotką i mniej bądź bardziej poważnym uszkodzeniem motocykla. Koszt naprawy przewyższa wielokrotnie to co dorzucisz do lepszego łańcucha ale to jeszcze nie jest problem. Problem może być gdy Tobie się coś stanie, tego nie "naprawisz" tak jak motocykla.
"Podczas dobrej jazdy na motocyklu przeżywasz więcej w ciągu 5 minut niż niektórzy ludzie przez całe swoje życie."
Proszę o przestrzeganie regulaminu odnośnie polskich znaków tj. o poprawienie swoich postów.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Koledzy mam pytanie , moje zebatki to 15/49 chciałem zmienić żeby moto było szybsze bo w trase chcę jechać w miarę szybko nie męcząc silnika , moje pytanie to czy jak założę na tył zębatke ok 40 zębów przód 16-17 to bd duża różnica prędkośći ? Obecnie moto na pierwszym biegu jedzie 50 na drugim 80 na trzecim 120 na czwartym 150 Z góry dziękuje
- crazyrider12
- Posty: 1459
- Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
- Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl
A wejdzie Ci tam z przodu zębatka 17 ???
Najczęściej stosowane przełożenia w XTkach to 14/45 lub 15/45 (oryginał).
Do XTR osobiście polecam 14/45 bo moto robi się bardziej elastyczne bez zbyt dużej utraty na prędkości. To co podałeś to nie prędkość tylko wskazania licznika które są przekłamane zmianą przełożeń bo xt bierze sygnał do zegarów z wałka zdawczego.
Najczęściej stosowane przełożenia w XTkach to 14/45 lub 15/45 (oryginał).
Do XTR osobiście polecam 14/45 bo moto robi się bardziej elastyczne bez zbyt dużej utraty na prędkości. To co podałeś to nie prędkość tylko wskazania licznika które są przekłamane zmianą przełożeń bo xt bierze sygnał do zegarów z wałka zdawczego.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej