Będę zmieniał chłodnicę na nową. Przy tej czynności manual zaleca wymianę obejm na nowe. Sprawdziłem ceny w Yamaha. Jak podają:
nr kat 90450-32X04 25 zł, a nr kat 90467-27800, 45 zł.
To trochę drogo.
Czy macie doświadczenie ze zmianą obejm z oryginalnych na te zwykłe, z przysłowiowego CPN'u za kilka PLN ?
płyn chłodzący się gotuje
a po co nowe obejmy? jeśli dobrze trzymają to ja bym nie zmieniał,
ostatnio też demontowałem chłodnicę całą z wężami wszystkimi i zalozylem spowtorem stare i jest gitara jak na razie. Tyle, że ja mam skręcane, Ty masz przed liftem moto to masz zaciskane.
ostatnio też demontowałem chłodnicę całą z wężami wszystkimi i zalozylem spowtorem stare i jest gitara jak na razie. Tyle, że ja mam skręcane, Ty masz przed liftem moto to masz zaciskane.
::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Witam,
mam problem z motocyklem, mianowicie:
po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem
mam problem z motocyklem, mianowicie:
po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem
Wojtek pisze:a wiatrak na chłodnicy dmucha ?
Jak nie to styk na konektorkach w skrzynce bezpieczników - właściwie pod nią
W trybie diagnostycznym można to przetestować- poz 51
wiatrak wczoraj się włączał. Dziś zalałem do pełna chłodnice płynem i zaczęło wylatywać z korka.. Chłodnica ma być do pełna zalana? czy tylko dozować?
witam ja mam do pełna chłodnice i nie wywala płynu. Możliwe że masz uszczelke pod glowicą walnięta i kompresje ładuje w uklad chlodzenia i wywala plyn... ale to najgorszy scenariusz
Chyba przyczyną był nieszczelny korek, ponieważ podgiąłem troszkę te blaszki i na razie jest ok. Zobaczymy co dalej- mam nadzieję, że to to. Wentylator włącza się na postoju po jakimś czasie. Chłodnica jest gorąca.
rafiii pisze:Witam,
mam problem z motocyklem, mianowicie:
po odpaleniu zimnego silnika motor pracuje jakieś 5 minut na postoju- woda zaczyna się gotować i silnik jest bardzo gorący, co może być przyczyną, bo jestem bardzo wystraszony, że kupiłem moto z przegrzanym silnikiem
jak by mi się po 5 minutach gotował płyn sprawdził bym termostat
powodzenia
Jak co ja mam termostat na stanie używany ale sprawny.
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Korek jest tak skonstruowany, że ciężko go zdeformować. Z drugiej strony jak się podegnie blaszki to się go nie zakręci. Chyba że ktoś przy nim majstrował.... Dymi z wydechów?? Sprawdz jak koledzy piszą termostat wady się zdażają.
A więc, z lewej nadjeżdża jakiś skuter. Z prawej też nic nie jedzie
pancio pisze:Korek jest tak skonstruowany, że ciężko go zdeformować. Z drugiej strony jak się podegnie blaszki to się go nie zakręci. Chyba że ktoś przy nim majstrował.... Dymi z wydechów?? Sprawdz jak koledzy piszą termostat wady się zdażają.
jak na razie jest ok. Blaszki od korka podgiąłem i nie leci woda... Chłodnica zalana do pełna, w zbiorniczku poziom między max a minimum. Z wydechów nie dymi wogóle
ja dziś zdiagnozowałem coś takiego:
trochę się cofnę w czasie... na początku sezonu, zmieniałem płyn chłodniczy, więc dolałem do pełna chłodnice, w zbiorniczku na maks i jazda.
po kilku jazdach w terenie wywalało mi płyn przez korek, bez żadnych konsultacji stwierdziłem, że wywalało nadmiar...
jednak ostatnio jak zobaczyłem 3 razy czerwoną lampkę od płynu to zaglądam dziś w chodnicę, a tam pusto !!!
w zbiorniczku prawie maks.
z kolegą zakładamy, że korek jest nieszczelny i zamiast pobierać płyn z zbiorniczka to zasysa powietrze przez korek...
co myślicie ?
miał ktoś podobne objawy ?
na razie przełożyłem uszczelki na drugą stronę i szukam nowego korka...
w teren jutro lub pojutrze pojadę na testy.
trochę się cofnę w czasie... na początku sezonu, zmieniałem płyn chłodniczy, więc dolałem do pełna chłodnice, w zbiorniczku na maks i jazda.
po kilku jazdach w terenie wywalało mi płyn przez korek, bez żadnych konsultacji stwierdziłem, że wywalało nadmiar...
jednak ostatnio jak zobaczyłem 3 razy czerwoną lampkę od płynu to zaglądam dziś w chodnicę, a tam pusto !!!
w zbiorniczku prawie maks.
z kolegą zakładamy, że korek jest nieszczelny i zamiast pobierać płyn z zbiorniczka to zasysa powietrze przez korek...
co myślicie ?
miał ktoś podobne objawy ?
na razie przełożyłem uszczelki na drugą stronę i szukam nowego korka...
w teren jutro lub pojutrze pojadę na testy.