AIS w xt660z Tenere

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
Gołdziarz
Posty: 63
Rejestracja: 24 lut 2011, 2:29
Lokalizacja: Warszawa

Mam pytanko, odkad włożyłem wydechy do mojej Teresy strzela co chwila w wydech.
O ile na krótki czas moze to dawac sporo frajdy to na dłuższą metę jest uciążliwe.
Duzo znalazłem rzeczy w sieci o blokowaniu AIS w xt660x/r to nie znalazłem szłusznego manuala jak zablokować AIS w Tenere 660.

Jesli ktoś z Was juz przeprowadzał taką operację , proszę o info.

Miło by było jak by na jakiś fotkach zobaczyć gdzie to jest i jak to zablokować.

Coś słyszałem ,ze wystarczy wkręcić srubę w jakiś otwór w AIRBOXIE ale wolę na Punka nic nie robić:))


Za wszelkie info z góry dzięki :))
Tenere 660 09'
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Silnik ten sam, więc i dopalacz chyba ten sam, co w XT660R.
Zatykasz dolot powietrza do dopalacza- to taki elektrozawór połączony do airboxa wężem gumowym z osłoną a do głowicy niklowaną rurką.
Korek w rurkę. :-P
Ja wywaliłem cały ten zawór z wężami- zyskałem 0,38kg i trochę więcej miejsca do ustawiania zaworów wydechowych ;-)
Zdecydowanie mniej strzela a dodatkowe powietrze i tak nie potrzebne, bo w przelotach nie ma katalizatora a więc nie ma czego dopalić :-D
Awatar użytkownika
Gołdziarz
Posty: 63
Rejestracja: 24 lut 2011, 2:29
Lokalizacja: Warszawa

Dzięki Wojtek, poszukam polookam zoabczymy czy wyczaje temat :))
Tenere 660 09'
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Zostawiłem kawałeczek gumowego wężyka i w niego korek :-P
Rurki mi się nie chciało ciąć, bo musiałbym chyba spawać :-/
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

Przeglądając mój ulubiony sklepik znalazłem takie cudeńko:
http://www.off-the-road.de/en/AGR-blank ... hparam=sls
Po założeniu Huzara każy wystrzał to jak wybuch bomby atomowej... i chcę coś z tym zrobić.
Chyba wywalę cały AIS, założę zaślepkę i będę liczył na poprawę. Ma ktoś już założony taki patent?
Pozdrawiam trolik
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Ma ktoś jakąś fotę w którym miejscu, z której strony i który to przewód zaślepić. Czy od strony airboxa można dostać się bez rozpruwania połowy motocykla? A od strony silnika, który to przewód (czytam i czytam i wychodzi, że to ten pod otworem rewizyjnym zaworów wydechowych).
Awatar użytkownika
Dobry Chłopak
Posty: 115
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
Lokalizacja: Pruszków

Tak jak na zdjęciu, na górze airbox. Na dole głowica. Bez zdejmowania zbiornika raczej się nie uda.

Obrazek
marider
Posty: 339
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:40
Lokalizacja: Bialystok

Wywalenie AIS to banalna sprawa, 30 min i gotowe.
trolik
Posty: 481
Rejestracja: 24 kwie 2016, 21:20
Lokalizacja: SZCZECIN

marider pisze:Wywalenie AIS to banalna sprawa, 30 min i gotowe.
potwierdzam :-)
pozdrawiam trolik
Awatar użytkownika
Dobry Chłopak
Posty: 115
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
Lokalizacja: Pruszków

A wywala jakieś błędy na wyświetlaczu ?
marider
Posty: 339
Rejestracja: 22 paź 2012, 13:40
Lokalizacja: Bialystok

Jak zostawisz podłączony czujnik a wywalisz rurki i zaślepisz płytką czy śrubą wejście to nic nie wywali. W sportowych motocyklach typu r1, zx10r czy gsxr działa bez problemu i eliminuje zbędną wagę. Ten cały AIS jest wyłącznie po to żeby moto dostało homologacje na dany rynek ("ekologia" i różne normy EuroXXX 115 mln :-P ). Zmienisz wydech na przelotowy i już moto zaczyna strzelać, pierdzieć, prychać itd.
Awatar użytkownika
Dobry Chłopak
Posty: 115
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:11
Lokalizacja: Pruszków

marider, zgadzam się w 100%, w mojej poprzedniej WR wywaliłem to ustrojstwo i wszystko grało az miło. Tutaj podczas składania wszystkiego do kupy po remoncie długo sie zastanawiałem czy by nie wywalić tego badziewia tarasującego dostęp do silnika ;-)
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Zakorkowany od strony wnętrza airboxa. Już nie strzela 😀
pawulon182
Posty: 207
Rejestracja: 29 maja 2014, 13:27
Lokalizacja: Łódź

Mam akrapy w teresce i sie zastanawiam nad wywaleniem tego całego dopowietrzania spalin. Pytanie czy po tym zabiegu, oprócz braku walenia petardami w wydech, mogą zaistnieć jakies inne zmiany? Np. sonda lambada, ecu etc?
you could argue "why not buy a 690 enduro?"...but the XT is bomb proof and can be treated like shit and still runs like a peach.
Awatar użytkownika
robas
Posty: 340
Rejestracja: 20 lis 2012, 8:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Dobry Chłopak pisze:Tak jak na zdjęciu, na górze airbox. Na dole głowica. Bez zdejmowania zbiornika raczej się nie uda.
Tak się teraz zastanawiam :-/ ... zakorkowałem wylot z airboxa, ale ten po lewej stronie u góry airboxa (ze zdjęcia) od strony wnętrza, bo tylko taki dostęp miałem na szybko. Nie miałem jeszcze okazji do dłuższej przejażdżki, ale stacjonarnie przestało strzelać w puszkę. Pytanie, czy dobry otwór zblokowałem? bo naliczyłem ich 3 wychodzące z airboxa.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2017, 10:29 przez robas, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ