Układ smarowania, kontrolka oleju.

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

mrdevlin pisze:Jak już mowa o kontrolkach itp. to czy ktoś wie może albo nawet ma zamontowane czujnik temp. cieczy chłodzącej. Tak się pytam czy jest sens i możliwość zamontowania wskaźnika. Tak naprawdę dopóki nie zapali się kontrolka silnika nie wiadomo w jakich temp pracuje silnik. No i oczywiście nie wiadomo czy termostat jest walnięty czy nie.
W trybie diagnostycznym masz temperaturę cieczy chłodzącej ;) Jak nie jest to dla Ciebie problemem to tam możesz sprawdzać ;)
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 540
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

Chyba Wojtek ma zamontowany wskażnik tem. oleju. Też się do niego przymierzam. :)
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Dokładnie Uziel- czujnik temp. oleju a on i tak pokazuje w pewnym sensie temp silnika ;-)
Montujesz albo w korku spustowym oleju, albo na śrubie rurki zasilającej smarowanie wałka rozrządu no i ew. mechaniczny zamiast miarki oleju .
Awatar użytkownika
uziel2
Posty: 540
Rejestracja: 22 lut 2010, 13:01
Lokalizacja: Iwonicz
Kontakt:

Cały czas się nad tym czujnikiem zastanawiam. Wojtek poleć mi jaki zakupić. Ty masz przetestowane , więc polegam na twoim doświadczeniu :)
...nie umiem jeździć... ale lubię !!!
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Tu link do tematu o obrotomierzu a w moim przypadku i czujniku temp. oleju.
http://xt660.pl/viewtopic.php?t=44&post ... c&start=15

Co do miejsca mocowania to:
1.Korek spustowy- tam jest olej po smarowaniu a więc ma największą temperaturę i największe jej wahania w zależności od obciążenia silnika - wada to miejsce mocowania narażone na uszkodzenie kabli- obowiązkowa osłona silnika ( u mnie nigdy nie uszkodziłem)

2.śruba rurki zasilającej smarowanie wałka rozrządu- olej przed smarowaniem a więc niższa temperatura i bardziej stabilna- olej prosto do pompy idzie ze zbiornika oleju (ramy) gdzie ostygł.

3. Miarka oleju- stabilna temperatura brak kabli, ale kiepska widoczność podczas jazdy
mrdevlin
Posty: 11
Rejestracja: 03 kwie 2012, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

raczek_ pisze:W trybie diagnostycznym masz temperaturę cieczy chłodzącej ;) Jak nie jest to dla Ciebie problemem to tam możesz sprawdzać ;)
No ale podczas jazdy wejście w tryb diagnostyczny może być dość kłopotliwe :)
Awatar użytkownika
berserkers
Posty: 965
Rejestracja: 25 mar 2009, 12:22
Lokalizacja: Szczecin/ Bezrzecze

Zawsze mozesz zalozyc termometr oleju wkrecany w miejsce bagnetu
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

berserkers pisze:Zawsze mozesz zalozyc termometr oleju wkrecany w miejsce bagnetu
Ja się właśnie na taki napalam :mrgreen:
tylko zastanawiam się czy jest mi potrzebny do szczęścia :-/
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
nonam3k
Posty: 20
Rejestracja: 27 mar 2015, 13:27
Lokalizacja: Jaworzno

Panowie którym wężem xt660 zasysa olej ze zbiornika i którym wraca do zbiornika ? Jeden jest na samym dole po lewej stronie silnika a drugi jest na gorze silnika w okolicy rozrusznika.

Mam jeszcze jeden cienki luźny waż wyglada na to ze jakieś odpowietrzania , wychodzi w okolicy rozrusznika . Orientuje sie ktos gdzie ma byc wpięty ?
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Ten po lewej to zasilanie w olej zze zbiornika,
ten na górze obok rozrusznika to powrót do zbiornika,
ten trzeci wychodzący nisko z airbox'a nie podpięty do niczego (tak ma być), zaślepiony-to spust syfu z airbox'a.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
ODPOWIEDZ