XTR nie odpala po zimie

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

thembol pisze:Nie wiem jak dekompresator jest skonstruowany w XT ale jak jeszcze mialem KLRke małą to mi sie zawiesił dekompresator i sobie moglem kopać....
też o tym pomyślałem. Zawsze można to sprawdzić odkręcając dekiel po lewej stronie głowicy. Jest tam taka duża zębatka a na niej przymocowany ciężarek odciągany sprężynką. Poruszaj nim góra/dół.Jeśli przy pierwszym ruchu stawił opór,a później już nie to najprawdopodobniej to było to.

Dekompresator w XT działa w następujący sposób:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/7 ... directlink
-na wałku rozrządu przymocowana jest zębatka, a na niej poruszający się ciężarek "1",
-wałek rozrządu "3" jest wydrążony w środku i w nim jest drugi wałeczek"2"-od dekompresatora,
-w momencie rozruchu wałek rozrządu kręci się z małą prędkością, więc ciężarek na zębatce jest bliżej osi,"zielona strzałka"

-ciężarek "1"za pomocą sworznia jest połączony z wałeczkiem dekompresatora "2"
-wałeczek dekompresatora, "2" w momencie rozruchu, w trakcie suwu sprężania uchyla zawory wylotowe za pomocą "pinu" dekompresatora,
-pin dekompresatora umieszczony jest w wałku rozrządu i poprzez wysuwanie się z niego pełni funkcję dodatkowej krzywki podpierającej zawory wydechowe w trakcie suwu sprężania.
-pin dekompresatora sterowany jest wałeczkiem dekompresatora i ciężarkiem
A to wszystko po to żeby silnik miał lżej kręcić.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/o ... directlink
-jak prędkość obrotowa wzrasta ciężarek za pomocą siły odśrodkowej odsuwa się na zewnętrzną "zielona strzałka"od osi i obraca o ~1/4 obrotu ten mniejszy wałeczek "2"- w efekcie chowając pin dekompresatora.Dzięki temu zawory wylotowe już nie są uchylane w trakcie suwu sprężania....
Tak więc, jeśli coś się zapiekło w układzie dekompresatora to efektem jest brak kompresji... i przez to może nie palić .
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Czyli z kopa w lewy dekiel i może zaskoczy ;-) Sorry za OFF Top ale musiałem przełożyć to na język szarego obywatela (czarnego). :mrgreen:
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

czarnuch pisze:Czyli z kopa w lewy dekiel i może zaskoczy ;-)
no jak możesz tak Jadźkę traktować ! ;) Ale faktycznie jak to dekompresyjne dziadostwo się przycieło to i kop jest jakąś metodą ;) Sorry za OT
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ja bym sprawdził wałek zdawczy i łożysko w przednim kole- to chyba tam leży przyczyna ................ :mrgreen:

Dekompresator służy właśnie do odpalania, więc jak się nawet -choć to nieprawdopodobne, bo to nie KLR'ka ani XT550- zaciął to i tak by odpalał :-/

Za to świeca to delikatne urządzonko i raczej nie służy do oświetlania cylindra :shock:

Nie róbcie człowiekowi waty z mózgu :!:
Najlepiej niech wymieni silnik :-?
I się dziwić, że dreamlinery się palą a tupolewy spadają :-P
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Wojtek pisze:Dekompresator służy właśnie do odpalania, więc jak się nawet -choć to nieprawdopodobne, bo to nie KLR'ka ani XT550- zaciął to i tak by odpalał :-/
widzę że nie zdajesz sobie sprawy jak to działa.
Jak się zatnie dekompresator w pozycji rozruchowej,to jakim cudem może odpalać silnik w którym w połowie suwu sprężania otwierają się zawory wydechowe??? Możesz mi to wytłumaczyć???
Też wydaje mi się to mało prawdopodobne ale w tym temacie brane pod uwagę są wszystkie opcje, od najprostszych po najbardziej złożonych

Panie Wojtku jak ma Pan ochotę "poofftopować" na temat samolotów to zapraszam na PW :-P
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

dekompresator nie otwiera tylko uchyla zawory wydechowe........................ :-P
I to nie w całym suwie sprężania tylko w jego części :-|

To po pierwsze a po drugie to po prostu tak mało prawdopodobne, że wręcz niemożliwe :-/

A dlaczego to się zaraz dowiesz jak klient zmieni świecę na nową :-P

Dlatego nie oddaję moto do takich mechaników, którzy z powodu głupiej drobnej awarii rozebrali by silnik do zera :roll:

W tym temacie Wszyscy mają zdroworozsądkowe podejście za wyjątkiem Ciebie Crazy -piona :mrgreen:
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Radził bym Wojtku przeczytać wszystkie posty w tym wątku a dopiero później zwracać mi uwagę bo nie chce mi się samego siebie cytować.
Wojtek pisze:W tym temacie Wszyscy mają zdroworozsądkowe podejście za wyjątkiem Ciebie Crazy -piona :mrgreen:
to póki co tylko Twoja opinia. Sorry za OT.
Przypominam że kogo jak kogo ale moderatora powinna obowiązywać większa dyscyplina jeśli chodzi o OFFTOPY. Jeśli chcesz mi coś powiedzieć co nie zawiera się w temacie to zapraszam na PW.
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Oj Rejtan, znowu jakieś osobiste wycieczki :roll:

Nie mąć człowiekowi w głowie- dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane ;-)
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Panowie RELAX !!! Podaliśmy chyba wszystkie możliwe warianty, poczekajmy, aż Mareks uruchomi sprzęt i nam odpowie co było przyczyną :-)
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
Mareks
Posty: 8
Rejestracja: 19 lip 2012, 20:12
Lokalizacja: Olsztyn

Tak Panwie, spox, jutro moze znajde troche czasu i sprawdze podpowiedzi i z dekompresatorem i ze świecą, z gory dziekuję za pomoc i napewno pochwalę sie jak yama da znak życia

[ Dodano: 2013-02-06, 21:03 ]
Witam
Nie wiem od czego zacząć bo ani nowa świeca ani dekompresator nie pomogły by moto odpaliło. Dałem Yamce jeszcze jedną szanse doładowałem aku podgrzałem cylinder nagrzewnicą elektryczna a swiece rozgrzałem do maxa nagrzewnicą gazową, 3 konie o sredniej wieku 30 lat, załączyłem asa i pychu pychu i nagle moto dało ognia, Yamka żyje jakby nic wcześniej jej nie dolegało ( normalnie banan na ustach ), teraz juz wiem tylu kłopotów przysporzyła nam jeb.... wilgoć. Koledzy i koleżanki jak bedziecie mieć podobny problem z odpaleniem to podgrzejcie sprzeta naładujcie akumulator, nowa świeca i filtr powietrza i nie męczcie rozrusznika tylko odpalajcie na popych, dekompresator sie wyłaczy a cały prąd zasili święce,lepszy ogień i kompresja -musi odpalić :) mi sie udalo
PS: dzieki wielkie za podpowiedzi i wskazówki fajne forum ,hejka
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

No i chwała Bogu :-D

Teraz zabierz się za konserwację złączek. wtyczek i wyczyszczenie kabla z cewką wysokiego - niektórzy z nas pokonują XT-kiem rzeki a tam raczej wilgoci pod dostatkiem ;-)

Przebieg awarii był bardzo prosty- słaba iskra, komora spalania zalana totalnie paliwem przez co wypłukałeś olej i straciłeś kompresję a nastepnie zalewałeś następne świece-reszta tak jak napisałeś :-)
Awatar użytkownika
mik1046
Posty: 655
Rejestracja: 11 paź 2011, 0:10
Lokalizacja: Mazańcowice
Kontakt:

A wiedziałem żeby to napisać
Na pycha najlepszy sposób.
Ale myślałem że mnie wyśmieją
XTR/BMW w 3 odmianach / Mt09 Tracer / Ktm 1090 co następne nie wiem może T7
Awatar użytkownika
czarnuch
Posty: 1261
Rejestracja: 17 mar 2010, 9:57
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Gra i buczy!!
Kiedyś Ninje (600cm) odpalałem na pycha - sam :-/ , latałem w te i z powrotem i nie chciała zaskoczyć , ale jak złapała to mi prawie ręce urwało ;-)
Ważne ,że koń zagadał!!
Doświadczenie przychodzi z wiekiem...najczęściej jest to wieko od trumny ;-)
ODPOWIEDZ