Strona 1 z 1

Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 13 lip 2021, 10:02
autor: Rogulec
Witam

Biorąc pod uwagę obecną sytyacje w kraju /
przerabianie przodu wr 450 nie ma czasu...

Planuje wymienić same wkłady.

Proszę o możliwe opinie, jest sens iść powyższe firmy?

Re: Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 13 lip 2021, 10:27
autor: KrisWrp
Siedzę trochę w temacie od jakiegoś czasu. Napalony na WP48 szedłem w tą stronę. Gdybym nie wyłożył już kasy na zawias to szedł bym w stronę sprężyn jak mówisz bo większość z kim rozmawiałem to wystarczyło jeszcze ohlins możesz wziąć pod uwagę. Ale ja bym zaczął jednak od dupy strony znaczy przeserwisowac przód a założyć nowy akcesoryjne amor centralny. Dopiero po tem bawił bym się w sprężyny na przód. No chyba że masz budżet to robisz to i to odrazu.
Myślę że taka modyfikacja będzie niebo lepsza jak seria a nie ma dużo dlubania jak przy zmianie całego przodu z innego moto.

Moim zdaniem spokojnie możesz modzić ze sprężynami. Napewno będzie Pan zadowolony

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 09 sie 2021, 21:11
autor: pawulon182
Tylne zawieszenie robi o wiele więcej roboty niż przednie, paradoksalnie, przez co (tak jak kolega wyżej słusznie zauważył) najwięcej zmian wprowadza damper. Można oryginalny dać do przezaworowania albo założyć drogą kupna jakiś aftermarket z zewnętrznymi regulacjami. Efekt? Klejenie tylnego koła zarówno na szybkich jak i wolnych, dużych i małych nierównościach oraz dopasowanie pod obciążenie. Co do przodu to nie ma wiele roboty jeśli chcesz przeszczepić zawiać USD od np WR450 i każdy ogarnięty tokarz przetoczy Ci sterówkę wraz z gwintami pod odpowiednie wymiary do główki ramy (jak chcesz mogę dać na wzór, tolerancja 6). Plug in play. Kwestię hamowania zostawiam jako osobny temat - w zaiwasie WR i kole na ori piaście pozostaje ori tarcza i zacisk co na szybkim przelocie nie starcza, no chyba że wyznajemy zasadę, że "im słabsze hamulce tym dalej zajedziesz". Próby upchnięcia 4 tłoczków i tarczy 320 leżą i kwiczą (dla chętnych opis problemów). Reasumując - tylne zawieszenie to klucz do prowadzenia i trakcji, przednie to uzupełnienie tematu; sprawdzone.

Re: Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 10 sie 2021, 8:31
autor: Rogulec
Po krótkim użytkowaniu sprężyn hyper pro do xt660z bez abs.

Mycie Wymiana uszczelniaczy (benzyna ekstrakcyjna 2 piwa)

Same sprężyny hyper
-Sprężyny progresywne są dłuższe o ok 4cm przez co wywalamy szklanki podczas montażu.
-Grubość samych sprężyn porównywalna, ciężar lekko niżej, zwój jak w progresach.

Tematy zrobione w xt przód przed założeniem sprężyn hyper
1.Zmienjszona ilość oleju w lagach ( 10w półsyntetyk motul) o 50ml.okazalo się dobrym początkiem. Przód nie nurkował do samego dołu, zakres pracy zawiasu zauważalnie się zwiększył.

2.wymian oleju na pełny systetyk 5w motul. - okazał się złym wyjściem, zawieszenie wyraźnie się utwardzilo, do poziomu gesty beton. Poziom oleju 500ml laga. Czemu nie wiem..

Koniec części pierwszej. Cdn

Montaż hyper pro.
1. Wraz ze sprężynami otrzymujemy olej hyper pro SAE 15 fulsyntetyk - (wlałem nie polecam, sztywność beton.)
2. Został zalany 10w motul półsyntetyk -
Efekt finalny - zauważalna poprawa pracy koła podczas latania po wertepach, co odbija się na odczulanie lepszej jakości podróżowania.
Wybieranie zawieszenia odbywa się zdecydowanie dynamiczniej.

W palnie 5w półsyntetyk dla pełnego rozeznania.

Stasunek cena / osiągnięty efekt. 7/10

Re: Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 13 paź 2021, 22:26
autor: Tommy
ej. gdzie zamawiałeś sprężyny? w jakim czasie doszły?

Re: Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 13 paź 2021, 22:37
autor: KrisWrp
Tommy pisze:ej. gdzie zamawiałeś sprężyny? w jakim czasie doszły?
Motoru.pl z tego co pamiętam to szybko mu przyszły. 4 tyg coś takiego.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: Xt660z sprężyny progresywne Wirth /Wilbers

: 21 paź 2021, 18:52
autor: Tommy
zamówione :D czekamy :-)