Naciąganie łańcucha.

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
Młody[H_Z]
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2010, 14:28
Lokalizacja: Wrocław

Panowie!
Nie jestem specem ,ale wiem ze mój łańcuch jest za luźny..

Co do naciągnięcia..
motor może stać na kole ,czy lepiej koło w powietrzu?

I czy naciągać mam na biegu..?

aha jak ma być naciągnięty? chodzi mi tu o odległość łańcucha od wahacza z dołu i góry.
PAL TO! :)
Awatar użytkownika
Łasica
Posty: 783
Rejestracja: 19 lis 2009, 11:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Siema! Udzielaj się częsciej bo my tu jeździmy spotykamy sie itp., zapraszam do wspólnej zabawy :mrgreen:
Obrazek ::BIKEPICS:: | XT660X -> BMW F800GS
Młody[H_Z]
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2010, 14:28
Lokalizacja: Wrocław

Jestem na etapie intensywnej nauki.. (liceum)

Myślę ze z czasem napewno się dołączę !

Teraz muszę przygotować motor , do tego potrzebuje waszej pomocy.
PAL TO! :)
Awatar użytkownika
raczek_
Posty: 2111
Rejestracja: 02 lis 2008, 13:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp. Wrocław
Kontakt:

Obrazek
Młody[H_Z]
Posty: 5
Rejestracja: 26 maja 2010, 14:28
Lokalizacja: Wrocław

dzieki!!
zrobione..
PAL TO! :)
Awatar użytkownika
Losiak
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Szczecin

Czesc

Jak mierzymy ten luz kolo normalnie Na ziemi ?
Instrukcja pisze ustawic moto Na podporce centralnej a takiej nie ma ?
Czy normalnie stawiam na bocznej sprawdzam luz i reguluje ?

Pozdrowienia
Tomek
Yamaha XT660R - 2008
Awatar użytkownika
crazyrider12
Posty: 1459
Rejestracja: 04 mar 2010, 7:49
Lokalizacja: Krk/Siemianowice Śl

Normalnie to ja potrzebuję do tego dwóch osób: jedna siedzi na moto utrzymując pion a ja reguluję naciąg. Po po stawieniu moto na nóżce bocznej luz łańcucha się powiększa i w momencie jak usiądziesz na moto luz może okazać się za mały a to może spowodować uszkodzeniem łożyska na wałku zdawczym .
...bo każda okazja jest dobra by zjechać z utartej ścieżki i poszukać własnej ;)
Awatar użytkownika
Losiak
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Szczecin

Ale instrukcja mowi ze w trakcie sprawdzania i regulacji motocykl nie powinien być niczym obciążony więc to chyba zła metoda.
Tak samo robili mi w warsztacie i moim zdaniem łańcuch jest źle naciagniety za mocno.
Chyba ze instrukcja źle podpowiada
Yamaha XT660R - 2008
Awatar użytkownika
arrasq
Posty: 770
Rejestracja: 06 lut 2009, 15:04
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

ja stawiam stojak pod wahacz i naciągam. Nigdy nie robiłem tego z instrukcją w ręku i w sumie tylko raz miałem problem z naciągiem kiedy okazało się, że gwint sie spierdzielił i do dziś nie wiem czy to była moja wina czy nie.
W każdym bądź razie, usiądź, popatrz, pomyśl, naciśnij tył moto, znów pomyśl i reguluj. Zauważ jak zmienia się naciąg wraz z obciążeniem. Sam dojdziesz do tego czy jest za luźny czy za ciasny tak na swój rozum. :-P
Awatar użytkownika
Losiak
Posty: 5
Rejestracja: 01 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Szczecin

Wiem ze sie zmienia wraz z obciazeniem ale moze dlatego pisza zeby nie obciazac. po cos ta instrukcja jest :)
Yamaha XT660R - 2008
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Wybaczcie za odkop roku, ale jak w końcu ustawić?
40-55mm jak stoi na bocznej, z podniesionym kołem czy jak ktoś siedzi na nim w pionie?

czytam różne odbiegające od siebie wersje i nie wiem do której się zastosować- to moje pierwsze moto, więc ciężko mi to samemu oszacować.

łańcuch ma mieć lekkie ugięcie (mniejwięcej 2-3 cm?) jak kierownik siedzi na moto?
Awatar użytkownika
arkadius0
Posty: 771
Rejestracja: 27 kwie 2010, 23:43
Lokalizacja: Białystok

40-55 na bocznej. Bez podnoszenia koła i bez osoby siedzącej.
- gmole silnika wg SW-Motech / HOLAN - nieaktualne
- gmole owiewek wg. TOURATECHa - nieaktualne
- stelaże pod kufry na zamówienie - nieaktualne
Awatar użytkownika
astro
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2014, 14:47
Lokalizacja: Poznań

Mateusz93 pisze:Wybaczcie za odkop roku, ale jak w końcu ustawić?
40-55mm jak stoi na bocznej, z podniesionym kołem czy jak ktoś siedzi na nim w pionie?
Tak jak napisał Arkadius. Postaw motocykl na bocznej.
W angielskiej wersji instrukcji jest napisane "Place the motorcycle on the side-stand".
Ewidentnie w polskiej wersji jest błąd w tłumaczeniu.
Awatar użytkownika
Mateusz93
Posty: 458
Rejestracja: 02 mar 2015, 17:30
Lokalizacja: Andrychów/Kraków

Super, dzięki Panowie ;)
Tokrator
Posty: 35
Rejestracja: 13 lis 2015, 20:53
Lokalizacja: Wrocław

astro pisze:
Mateusz93 pisze:Wybaczcie za odkop roku, ale jak w końcu ustawić?
40-55mm jak stoi na bocznej, z podniesionym kołem czy jak ktoś siedzi na nim w pionie?
Tak jak napisał Arkadius. Postaw motocykl na bocznej.
W angielskiej wersji instrukcji jest napisane "Place the motorcycle on the side-stand".
Ewidentnie w polskiej wersji jest błąd w tłumaczeniu.
Przepraszam, że się wtrącę, ale właśnie czytam oryginalną angielską instrukcję do XT660R i tam piszą, że należy motocykl ustawić tak, żeby tylne koło było w powietrzu.
W jakiej wersji instrukcji jest ta informacja o podstawce bocznej?

Mam ten motocykl od 700km i mówiąc szczerze, próbuję właśnie ustalić, co z łańcuchem i mnogość wersji metodyki sprawdzania luzu trochę mnie przeraża.
ODPOWIEDZ