Strona 1 z 2

Układ smarowania, kontrolka oleju.

: 10 cze 2011, 19:42
autor: Adrian1114
Dlaczego xt660x nie ma kontrolki ciśnienia oleju?
Jak będzie coś się działo ze smarowaniem to nic nie będzie wiadomo? Silnik może się zatrzeć ?
Ma ktoś doświadczenia w tym temacie ? Proszę o radę . Adik . :-)

Re: Silnik

: 10 cze 2011, 22:18
autor: sistermoto
Adrian1114 pisze:Dlaczego xt660x nie ma kontrolki ciśnienia oleju?
obrotomierza też nie ma..., a Crossy nie mają wogóle kontrolek i zapierd%##* :mrgreen: u nas w sumie nie ma ciśnienia masz suchą miskę olejową (zbiornik oleju zamiast miski), olej zawsze dotrze do pompy tłoczącej, w odróżnieniu do mokrej michy, gdzie jak stawiasz na koło to "smok jest głodny " byłbyś mistrzem gdyby Yadzia zassała powietrze, poza tym mamy olej w ramie więc przykładowo jak wyglebisz Yadźkę, albo stawiasz Xa na koło przez godzinę :mrgreen: to pompa tłocząca i tak da rade tłoczyć olej do Silnika
No i Yamaha chyba jest guru jeśli chodzi o takie rozwiązanie, więc raczej maja to wszystko dobrze opatentowane, i dobrze dobierają min. wydajności pomp tym bardziej, że to najlepsze rozwiązanie do naszych motocykli.
Dodatkowa kontrolka to zbędne kilogramy :mrgreen:
Adrian1114 pisze:Jak będzie coś się działo ze smarowaniem to nic nie będzie wiadomo?
jak coś się będzie działo z Silnikiem to masz checka od spraw elektrycznych, dodatkowo wiatraczek Ci się włącza jak zamulasz :mrgreen: ewentualnie dobrą kontrolką jest twoje ciało, jak Cię Yadźka parzy to znaczy, że przesadziłeś :-)
Adrian1114 pisze:Silnik może się zatrzeć ?
NIE MOŻE :!: - JAK JA GO NIE ZATARŁAM TO NIKT NIE DA RADY :!:

Zawsze mnie uczyli: "KTO SMARUJE TEN JEDZIE" Więc smaruj i jedź :lol:

Jeśli się mylę- proszę mnie poprawić, bo w sumie nawet nie wiem czy dobrze to pojmuję...

: 10 cze 2011, 23:06
autor: wit
:lol: niezły wykład Siostro.

: 10 cze 2011, 23:34
autor: pancio
Siora rzadzi :mrgreen:

p.s. pokaz im kto ma wiedze :-P

: 11 cze 2011, 1:34
autor: Wojtek
Sister ładny wykładzik :shock:

: 14 cze 2011, 9:00
autor: ceem
ech te nerdy mechaniczne :DDD
ładnie sister piszesz :) i podoba mi się z tym zacieraniem :DDD

: 09 wrz 2011, 19:36
autor: grzegorz
sistermoto, teraz dopiero przeczytałem Twoją wypowiedź i jestem pod wrażeniem znajomości tematu. Szacunek.

: 26 lis 2011, 10:16
autor: mikiMotoxtx
siema mam pytanie .. czy na bagnecie powinien sie odznaczac olej ?? dziwna sprawa u mnie niby olej jest zadna kontrolka sie nie pali a bagnet suchy ... jaki olej lac ?? podobno poprzedni wlasciciel lał motul syntetyk .. pozdro

: 26 lis 2011, 12:47
autor: Bajros
Miki,bagnet ma podzialke, min i max wiec nie powinen byc suchy. Temat dotyczacy oleju i jego wymiany znajdziesz na forum w innym watku. Zachecam do przewertowania forum to da Ci potrzebna wiedze.

: 26 lis 2011, 12:49
autor: kolo
zdobyłaś uznanie, niech moc będzie z Tobą :mrgreen:

: 26 lis 2011, 12:51
autor: sistermoto
Powinien...jak na zimno sprawdzasz to zawsze bedziesz mial sucho...taka konstrukcja, o rodzaju oleju masz oddzielne i rozlegle watki, osobiscie nie polecam Castrola straszny pazdzierz....

: 26 lis 2011, 13:37
autor: Wojtek
Tak jak wyżej Sister napisała kontrolki XT-ek nie ma.
Sprawdza się tak: odpalasz moto na 15minut, gasisz czekasz sekundę i odkręcasz korek z bagnecikiem wycierasz i wkręcasz ponownie i znowu wykręcasz do sprawdzenia.
Na bagnecie masz zaznaczone jaki min i max poziom.

Rozszerzając opis Sister dodam, że XT-ek ma dwie pompy oleju jedna pompuje olej z "suchej miski" do zbiornika w ramie (u góry) i po drodze smaruje też główne osie skrzyni.
Z ramy olej ścieka do drugiej "właściwej pompy", która tłoczy go poprzez filtr do poszczególnych elementów silnika (wał-korbowód, wałek rozrządu, wałek zdawczy itd.)
Następnie olej ze smarowanych ww. elementów ścieka ponownie do "suchej miski" i w kółko macieju. ;-)

Przez to, że „właściwa pompa oleju” nie musi zasysać oleju z dna miski a olej sam z góry do niej ścieka- praktycznie nie istnieje możliwość zassania przez nią powietrza jak w silnikach z „mokrą miską” olejową a co za tym idzie zatarcie silnika. :-(

Kontrolka ciśnienia oleju i tak na niewiele by się zdała. W momencie zapalenia i tak już byłoby po silniku. Prędzej sprawdziłaby się kontrolka poziomu oleju, ale to raczej nie realne technicznie a w XT-ku z ww. przyczyn niepotrzebne.

PS Chyba, że urwiesz tą pieprzoną rurkę doprowadzającą olej, która wystaje od spodu silnika między kolektorami wydechowymi :-/
Polecam osłonę silnika ;-)

: 26 lis 2011, 14:49
autor: mikiMotoxtx
podziękował ... jestem zalogowany na tej stronce od kilku dni dopiero.. swieŻaczek zapoznaje się dopiero ;]

edit by wojtek: zwracaj uwagę na polskie litery i inne znaki
& by Herflick: oraz na ortografię

: 19 kwie 2012, 11:17
autor: szarik
Czołem Braci XT-ekowej. Planuje zakup tenerki i w związku z tym mam pytanie odnośnie silnika ( słowo wyjasnienia ,motonga kupię raczej na lata bo majętny nie jestem a plaanuję w najbliższej 5-cio latce popełnić 2-wie "wycieczki życia" ok.50 tyś. km.) 1). jaka jest wytrzymałość tego singla (chodzi mi o przebieg przy "normalnym traktowaniu) ;-) . 2). jak układ zasilania radzi sobie z złej jakości paliwem(wiem że nie na temat ale... :-> ). 3). czy jest coś w całości "układu napędowego" co może sprawiać kłopoty wraz ze wzrostem przebiegu i zaskoczyć gdzieś w czarnej d.... Za "letki offik" przepraszam , za odpowiedzi dziękuję . Lewa ....

: 21 kwie 2012, 22:54
autor: mrdevlin
Jak już mowa o kontrolkach itp. to czy ktoś wie może albo nawet ma zamontowane czujnik temp. cieczy chłodzącej. Tak się pytam czy jest sens i możliwość zamontowania wskaźnika. Tak naprawdę dopóki nie zapali się kontrolka silnika nie wiadomo w jakich temp pracuje silnik. No i oczywiście nie wiadomo czy termostat jest walnięty czy nie.