drugi komplet opon

jesteś ciekaw co na ten temat uważają pozostali użytkownicy? Pisz tutaj
wittek
Posty: 205
Rejestracja: 02 lis 2011, 20:24
Lokalizacja: Warszawa

Witam!
Przeczytałem wszystkie posty o oponach tu i na innym forum, gdzie część z nas też jest no i dalej nie za bardzo mi się wyklarował mój pomysł więc zakładam nowy wątek.

Mam na Tenerze opony Conti Trail Attack - jazda na asfalcie - bajka czy mokry czy suchy, jazda po szutrach - jest nieźle, natomiast pojeździłem sobie po piasku i błotku i tu jest nieciekawie, ale to zrozumiałe. Chciałbym kupić drugi komplet opon i przekładać go dwa, trzy razy w roku by pojeździć po okolicznych bezdrożach. Mam więc pytanie czy ktoś z Was tak robi? Jeśli tak to jakie ma te drugie opony - typowy cross jak K76 (pomyłka z tm K76 bardziej myślałem o mitasie c02 lub TKC80 czy coś lżejszego Jak SAHARA3 na przykład? Na allegro jest sporo opon używanych w dobrym stanie lub leżakowanych, a nieużywanych - czy do jazdy w terenie aż tak istotne jest by opona była nie starsza niż 3 lata czy nie to większego znaczenia ? Te opony można kupić za na prawdę niewielką kasę.

Nadchodzi zima z tego co piszą, więc mam czas na przemyślenia, dlatego proszę o porady

Kolejne pytanie do posiadaczy xt660z w tym temacie to czy ktoś zakładał inne profile opon niż fabryczne - np. na tył 130/90/17 a na przód 90/100/21 czy takie opony bez problemu wejdą na felgę i do motocykla ?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2012, 19:55 przez wittek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Herflick
Posty: 1676
Rejestracja: 19 lip 2009, 20:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Ja mam w ten sposób. Normalnie mam asfaltówki nie pamiętam jakieś Bridgestone'y :) Na drugich felgach mam na przód.. jakąś cross chyba mitas C-21 a na tył wymiennie.... na zlot E09 :) na hardcore mitas C-02.

C-02 tył chętnie sprzedam .. bo odkąd mam DR'kę nie zakładam tej opony, użyta była na 5 wyjazdów.
Jestem "nieumi" i o tym wiem, o tym wiem, że jestem "nieumiem"
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

K76 to opona szosowa
http://www.motorad.pl/opony-motocyklowe ... e,k76.html
K60 to enduro 50/50% ta nowsza Scout jest poprawiona w kwestii szosy przy zachowaniu własności off.
Jeździłem na zwykłej K60 150/70-17 , teraz mam E10 i na wyprawę Bałkańską wracam do K60 ale Scout.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2012, 16:25 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Matviej
Posty: 212
Rejestracja: 26 lut 2009, 20:41
Lokalizacja: Łódź

Wojtek pisze:K76 to opona szosowa
http://www.motorad.pl/opony-motocyklowe ... e,k76.html
K60 to enduro 50/50% ta nowsza Scout jest poprawiona w kwestii szosy przy zachowaniu własności off.
Jeździłem na zwykłej K60 15/70-17 , teraz mam E10 i na wyprawę Bałkańską wracam do K60 ale Scout.
Wojtek opisz proszę jak się te opony zachowują w różnym terenie (szosa + zakręty, piach, błoto itp.) i jakie jest twoje zdanie. Sam zastanawiam się nad zmianą opon, a nie do końca wierzę w komercyjne opisy na stronach producentów.

Tak przy okazji, czy ktoś jeżdził na continentalach escape ? Zdjęcie poniżej.
Obrazek
Wojtek
Posty: 4727
Rejestracja: 10 sty 2009, 23:32
Lokalizacja: XXX

Ten temat dubluje już istniejący temat o oponach :-/
OPONY XTX/XTR
Tam wszystko już opisałem i w tym temacie nie będę powtarzał :-/
Ty i tak masz inne felgi (2,75") niż ja - 4,25" ;-)
Ale K60 jest też w takim rozmiarze tyle, że ma niższy bieżnik a co za tym idzie inne właściwości :-(

Przepraszam Matviej, ale z racji funkcji na tym forum muszę pilnować porządku :!:
Awatar użytkownika
Matviej
Posty: 212
Rejestracja: 26 lut 2009, 20:41
Lokalizacja: Łódź

Masz rację Wojtek, strzeliłem offa, ale tak mi się wyrwało jak zobaczyłem, że są jakieś fajne opony terenowo-szosowe, a tu znowu lipa z tymi wąskimi felgami :-/ .
ODPOWIEDZ