Strona 1 z 2

Problem z czujnikiem rezerwy paliwa

: 22 sie 2012, 0:28
autor: Szakal 169
Mam kłopot z czujnikiem rezerwy. Po rozpięciu kostki przy pompie kontrolka miga,kiedy ją podłączę to gaśnie,oczywiście bak jest pusty. podłączyłem czujnik od R6 (zakupiony na alledrogo) i sytuacja nie zmieniła się. nie wiem czy trafiłem na uwalony (sprzedający oszust) czy problem tkwi w czymś innym. zauważyłem na you tube że kontrolka świeci ciągle,a u mnie miga.

: 22 sie 2012, 1:09
autor: pancio
U mnie też kiedyś migała, ale po sprawdzeniu kabli i rozebraniu całej pompy na wszystkie możliwe części i zalaniu do pełna przestała.

: 23 sie 2012, 9:55
autor: Szakal 169
Kolejny czujnik i sytuacja jak wcześniej. wszystko przeczyszczone

: 31 sie 2012, 21:27
autor: gregorxx
u mnie kontrolka rezerwy zapala się i gaśnie
jak jeżdżę po mieście to nawet po przejechaniu 20-30 km od pierwszego zaświecenia nadal gaśnie
czy tak ma być?
a może powinno być tak, że jak się już zaświeci to zgaśnie dopiero po tankowaniu?

: 01 wrz 2012, 9:50
autor: buŁa
gregorxx pisze:u mnie kontrolka rezerwy zapala się i gaśnie
jak jeżdżę po mieście to nawet po przejechaniu 20-30 km od pierwszego zaświecenia nadal gaśnie
czy tak ma być?
a może powinno być tak, że jak się już zaświeci to zgaśnie dopiero po tankowaniu?
to normalne, jak jesteś na granicy rezerwy to minimalne pochylenia motocykla, większe przyspieszenie itp. powodują włączenie lub wyłączenie kontrolki rezerwy.

: 01 wrz 2012, 22:30
autor: pancio
Jak miga to fajnie łatwiej zauważyć. Jeżeli zaczyna mrugać w odpowiednim momencie to bym zostawił. Jak masz pełny też mruga??

: 01 wrz 2012, 22:50
autor: gregorxx
pancio pisze:Jak miga to fajnie łatwiej zauważyć. Jeżeli zaczyna mrugać w odpowiednim momencie to bym zostawił. Jak masz pełny też mruga??
zaczyna zaświecać się i gasnąć po około 180 km od tankowania
zazwyczaj jak jadę w trasie to zaświeci się na stałe
mrugała mi ostatnio jak jeździłem po mieście, ale faktycznie może to być spowodowane jazdą w różnych pochyleniach i zmianach prędkości jazdy (siła bezwładności) jak pisze kolega buŁa
w samochodach jest zazwyczaj tak, że jak się zaświeci rezerwa to moduł sterujący wysyła informację do zestawu wskaźników żeby wyświetlał kontrolkę cały czas i zgasił po dotankowaniu, ale wychodzi na to, że w XT jest bardziej prosta elektronika i działa na zasadzie włączania kontrolki "bujającym" się pływakiem w zbiorniku

: 01 wrz 2012, 22:57
autor: wit
Jest licznik F-TRIP i on pokazuje przebieg od pierwszego zapalenia rezerwy .
To jest ważniejsze info.

: 01 wrz 2012, 23:05
autor: pancio
Tyle że w aucie masz calkiem inny mechanizm, do ktorego się zbiera bajura itd... Ja w fazerze jak mi mruga to go stawiam na koło i gaśnie ;-)

: 02 wrz 2012, 17:35
autor: grzegorz
pancio, Ty to masz fart, mnie kontrolka też gaśnie ale dopiero wtedy jak wleję do baku.

: 02 wrz 2012, 20:44
autor: Szakal 169
U mnie kłopot tkwi chyba w zegarach,bo z prędkościomierzem też jest coś nie tak - pokazuje mi max 20 km/h ( manetka odkręcona do oporu),a zaczyna pokazywać od 5 km/h. wskazania przebiegu i obrotów też jakby brakowało jednej pozycji, a wchodząc w tryb diagnostyczny, pkt prędkościomierz,wyświetla jedno zero(0),a powinno być trzy (000). wszystko inne sprawdzone i nie ma się do czego przyczepić.

: 22 maja 2013, 12:11
autor: Kamikaze
wit pisze:Jest licznik F-TRIP i on pokazuje przebieg od pierwszego zapalenia rezerwy .
To jest ważniejsze info.
Koledzy, ile średnio XT przejedzie kilometrów po zapaleniu się rezerwy? Przyznam, że to trochę irytujące, że kontrolka zapala się już po przejechaniu ok 180 km. Jedziesz na stację, tankujesz i okazuje się, że wchodzi do baku niecałe 10 l paliwa. Jeśli bak ma 14,5 litra, to oznacza, że na rezerwie powinien przejechać jeszcze ok 100 km. Czy tak jest faktycznie?

: 22 maja 2013, 12:19
autor: buŁa
Kamikaze pisze:Jeśli bak ma 14,5 litra, to oznacza, że na rezerwie powinien przejechać jeszcze ok 100 km. Czy tak jest faktycznie?
Bak ma 15 litrów - rezerwy jest 5 litrów więc jeśli rezerwa zapala Ci się po 180km to matematyka podpowiada, że przejedziesz jeszcze dokładnie 90 kilometrów pod warunkiem że zatankowany byłeś do pełna!

: 22 maja 2013, 12:42
autor: Kamikaze
No to tak, jak myślałem :). Uważam, że to trochę lipa, że rezerwa zapala się jak wypaliło się dopiero 2/3 paliwa, ale widocznie tak musi być.

: 22 maja 2013, 12:47
autor: Wojtek
Kiedyś przekręcało się kranik i też było dobrze- nie marudzić :mrgreen:
W husce (ten sam rocznik co mój XT) nadal rezerwę włączasz kranikiem- może prymitywne, ale w 100% pewne ;-)